Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hjælp omkring stress

Redigeret 22 marts, 2015, 12:36 i Stress
Jeg er en pige på 19, som går og føler mig meget stresset. Jeg arbejder som elev, i en fødevarebutik, og det har jeg gjort siden august, jeg har nogle små problemer der hjemme, som jeg tror stressen kan stamme fra. Men jeg har de sidste par uger skulle presse mig selv til at tage på arbejde fordi, jeg ikke kan overskure, at komme igennem dagen på arbejde, specielt her i juletiden har det været svært fordi der har været ekstra travlt.
Jeg har mavekrampe næsten hverdag. Uregelmæssig menstruation, sover ofte dårligt, glemmer mange ting (som fx hvad jeg har fortaget mig de sidste par dage), jeg har ikke længere overskud til at være sammen med andre, og vil egentlig helst bare være alene, jeg bliver irriteret over de mindste ting, og jeg er næsten hele tiden ked af det.

Jeg har brug for hjælp til hvad jeg skal gøre, jeg har haft kontaktet min læge via en telefonsamtale, hvor jeg prøvede at forklarer hvordan jeg har det, og hun sagde jeg skulle finde ud af hvad det kan være hovedsagen til at jeg er stresset, det har jeg tænkt over siden, og kontaktede hende så på mail, hvor jeg skrev jeg gerne ville snakke med hende eller en af de andre læger hurtigst mulig. hvor jeg fik af vide jeg skal bestille en tid ved hendes sekretær, det gjorde jeg så, men hun hr først en tid den 27/1, hvilket jeg synes er lang tid at gå.
Jeg vil gerne vide om man kan kontakte andre end sin egen læge, omkring dette som kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Katrine

Kommentarer

  • Hej
    Jeg synes da også, at det er enormt lang tid du skal vente. Da jeg fik det skidt, ringede jeg til min læge og fik en akuttid dagen efter.
    Jeg synes, at du skal forsøge igen...
    Da jeg var ved lægen, skulle jeg lave en liste med symptomer, altså fx. åndenød, trykken for brystet mm. Dernæst skulle jeg skrive, hvad der forværrer mine symptomer og hvad der bedrer disse.