Hjem Rusmidler Alkohol

Ondt i ryggen af alkohol

Redigeret 18 februar, 2015, 12:08 i Alkohol
Er en ung pige, på 20 år. Jeg drikker stortset aldrig mere, fordi at når jeg drikker alkohol, bare en genstand, får jeg ondt i ryggen, øverst imellem mine skuldreblade. Generelt bliver jeg meget utilpas når jeg indtager alkohol, og ikke fuld, så nogle bemærker det.
Dagen derpå bliver smerterne i ryggen endnu værre, og især når jeg drikker/spiser, er det som om at ryggen trykkes indad og gør det svært for noget at passere.. Har ofte følelsen af ikke at kunne trække vejret, imens jeg drikker, grundet trykket i ryggen.
endvidere får jeg overdrevet meget spyt i munden, imens jeg drikker, så meget at jeg kan åbne munden og så løber der bare spyt ud uafbrudt i et par minutter.. Så er min mund normal for en tid, og så kommer det igen... Dette har store gener, da man ikke bare kan spytte ud når man er i byen, og jeg kaster op hvis jeg sluger spyttet grundet mængden.

Jeg har ikke som sådan tømmermænd, kaster aldrig op dagen efter osv. Altid tidelig oppe og klar til arbejde osv.

Nogle der kender til dette?? Kan da ikke passe jeg er den eneste , og nogle som har fået konstateret noget?
har tidligere skrevet her til netdoktor, men spørgsmålet blev bare slettet..

Jeg har ikke været ved lægen, da jeg har en voldsom fobi for blodprøver.

Kommentarer

  • hvordan vil du blive hjulpet hvis du ikke vil kontakte lægen ----
  • Dette er ikke noget jeg ser som alvorligt, at drikke sig fuld er en ren luksus ting, som alle jo godt ved er giftigt.
    jeg spørger såmænd bar for at høre om der er andre der har det på samme måde. Har hørt rygter at det kan skyldes leveren, så hvis nogle havde samme problem kunne man høre om det, før man bekymre så over sådanne ligegyldige småting som bivirkninger af alkohol.
  • det kan også være nyrerne ---men du kan få det målt ---og det er ikke så slemt at få taget en blodprøve ---

    jeg kender en som har haft lignende problem ---det var hans nyrer der viste sig -dårlige ----han fik besked på at drikke masser af vand ---sammen med spiritus ---for at skylle nyrerne igennem ---

    men det er ikke sikkert det er det samme du har ----så det før du få undersøgt

    venligst solo313
  • tak, rart endelig at høre om nogle med lignende.
    Jeg har også hørt rygter om, at hvis man er gul i huden, kan man have dårlige nyrer, hvilket jeg altid har været. Men der er jo så mange rygter, at det slet ikke er til at finde rundt i..
  • Det du beskriver lyder som om det stammer fra galdeblæren, det kan være du har nogle sten der sidder og blokerer galdegangen, det kan også forklare din gule farve i huden.

    Du bør i hvert fald gå til læge og som det mindste få målt nogle levertal (leveren laver galde som drænes til galdeblæren som tømmes når man spiser mad med fedt i), for medmindre du har udenlandske gener der kan forklare din hudfarve -eller gnasker virkelig mange gulerødder, så er det altså ikke normalt at gå og være gul i huden.

    I en blodprøve kan lægen også se om der er et problem med nyrerne -men det tror jeg nu ikke sådan som du beskriver det.

    Du slipper ikke for en blodprøve så gå nu derop. Der findes en lokalbedøvende creme man kan få på i 10 min før, så kan du slet ikke mærke noget -og så skal du bare gøre dig selv den store tjeneste at kigge væk når der stikkes, og så hav en veninde med der kan få dig til at snakke om et eller andet imens, man kan nemlig ikke koncentrere sig om to ting på en gang, heldigvis.
  • ja, angående blodprøven, jeg skal i forvejen have taget en, men har prøvet at undgå det.... Det lyder godt, spiser mange gulerødder, og mine udenlandske gener er østrig og norge, som bestemt ikke er eksotisk.
    Er ikke bange for smerten, men har siden børnehave tiden kunne besvime bare ved tanken om blodprøver ;) så det er en helt anden sag.

    tak for de gode råd.
  • Hej

    Jeg vil bare høre om der er kommet yderligere info omkring dit problem da jeg har fuldstændig samme symptomer.

    Mvh Henrik
  • nej det er der ikke, har fået taget prøver siden, ikke med dette formål men de er super gode og alt er tip top, men drikker sjældendt alkohol..
Log in eller Registrér for at kommentere.