Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forhøbet blodsukker (12,6) og Abilify

Redigeret 16 februar, 2015, 19:09 i Åben debat om diabetes
Hej, jeg er en pige på knap 40 år. jeg har fået målt et fastende blodsukker på 12,6 med sådan et blodsukker apperat. Har så fået mål mit blodsukker fastende 3 gange med blodprøver indsendt til lab. og der var der 9,1 7,9 og 9,2 i nævnte rækkefølge..... bør jeg være bange for at have sukkersyge?!?

Jeg skal til "udredning" på onsdag. Skal have lavet en glukose belastningstest på tirsdag.....får man svar på sådan en samme dag? eller har lægen det mon der dagen efter?!

Jeg får noget medicin som hedder Abilify. Der står i det man kan få forhøjet blodsukker...min egen læge mener jeg bør trappes ned, eller ud i det, men mener lægen som har ordineret det ikke.... nogen som har fået Abilify og fået sukkersyge af det?!?! Evt. sluppet af med det igen efter stop med Abilify?

*Auri*

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har fået konstateret diabetes type 2.... skal have piller mod diabetes og for højt kolestrol.....er græde færdig :-((
  • Indstillinger
    Det kan jeg godt forstå. Er du overvægtig? type 2 kan sagtens styres med motion og kost uden brug af piller. Motion er også godt når du har forhøjet kolesterol. Så kom igang med at træne det er kun godt og sundt for dig.
  • Indstillinger
    Hej Auri

    Ja, sådan er det desværre. Masser af lægeordineret medicin giver risiko for at udvikle både sukkersyge og forhøjet kolesterol. Det er et valg mellem pest og kolera. Skal du udtrappes af Abilify?

    Jeg er selv i farezonen for at få både forhøjet blodsukker og kolesterol – også på grund af medicin (blodtryksmedicin). Og den kan jeg ikke undvære, da det er farligt at have for højt blodtryk.

    Det, der bare er frygteligt irriterende, er de mange prædikener om sund livsstil, som man i vores situation skal lægge øre til. Problemet er jo, at man ikke – uanset hvor sundt man spiser, og hvor meget man motionerer – kan løse problemer, der er skabt af lægeordineret medicin.

    Selvfølgelig skal man ikke holde op med at spise sundt og motionere af den grund. Men det er nu alligevel træls at høre på alle de fordomme!

    Jeg får f.eks. gang på gang at vide, at jeg skal begynde at motionere. Hvordan kan man begynde på det, når man aldrig er holdt op? Det er lidt det samme, som at jeg før i tiden hele tiden fik at vide, at jeg skulle holde op med at ryge. Igen: Hvordan kan man holde op med at ryge, når man aldrig har røget?

    Mange hilsner

    Kameliadamen

    P.S. Husk, at det er en god ide at spise Q10, når du skal tage kolesterolsænkende medicin. På den måde kan du undgå de værste bivirkninger ved den kolesterolsænkende medicin:

    http://www.vitalraadet.dk/304+M54bcaec5740.0.html
  • Indstillinger
    Jeg får INvega som er et middel i samme boldgade som ABilify og har fastende blodsukker på ca 8. Har jeg så også fået diabetes? Giver et blodsukker omkring 8 symptomer?
Log in eller Registrér for at kommentere.