Hjem Mænd Åben debat for mænd

Snit i forhuden - Efter operation: Er dette normalt?

Redigeret 7 februar, 2015, 17:16 i Åben debat for mænd
Hej, jeg er en dreng på 17 år der har fået et snit i forhuden for snart 2 dage siden.

Grunden til at jeg skriver her, er fordi at jeg er i tvivl om hvorvidt processen går som det skal, eller om det ikke går som det skal.

Mit penis er selvfølgelig hævet (Forhuden) og den er øm! (Den er ikke blå/lilla)
Da forhuden er hævet har jeg faktisk svært ved at trække huden tilbage og det gør ondt når jeg prøver! (Der komme noglegange lidt blod når jeg prøver)

Min plan er lige pt. at vente på at hævelsen vil gå væk (har hørt det at det tager ca 3 dage), og håbe på at det lykkedes der.

Men jeg har fået fortalt, at jeg skal være god til at rense hovedet / stingene, og da jeg ikke kan det nu, er jeg pludselig blevet bekymret for det endelige resultat!

Håber om nogle kan svare på om dette er normalt, altså det med at hævelsen gør at det er svært / gør ondt at trække huden tilbage, og man simpelhen bare skal vente til at hævelsen går væk.

Hilsen en bekymret dreng!

Kommentarer

  • Da du har fået at vide, at det er vigtigt at rense, bør du kontakte det sted, hvor du er opereret eller din læge, for at få en mere grundig vejledning. Det er nemlig vigtigt at holde det re t, så der ikke kommer infektion. Muligvis nogen her har forslag, men du burde have fået en ordentlig vejledning.
  • Ja, jeg burde nok lige få ringet og spurgt ad. Men hvis der er andre der har prøvet det samme ville jeg i hvert fald meget gerne høre fra dem.
  • "Ja, jeg burde nok lige...". Det kan du sådan set stadig gøre. Det fremgår ikke, hvor længe, det er siden, og måske du kun kan kontakte afdelingen 24 timer efter, men i morgen kan du kontakte din læge, der givet har fået dine journaloplysninger.

    Du burde sådan set have fået noget skriftligt materiale med hjem, der beskriver, hvad du skal gøre - også hvis det ikke "gør" som du har fået at vide.
  • Hej igen. Der er nu gået 5 dage, og nu kan jeg godt få huden mere tilbage end hvad jeg kunne for 3 dage siden. Jeg kan lige se såret og stingene, (kun det nedre sår) men jeg må sige at det gør ondt. (Det 'øvre' forhud, er det jeg har svært med at trække tilbage. Som om det er hævet)
    Hævelsen er dog alt i alt, næsten gået væk.

    Jeg har fået snakket med min læge, og han sagde at det var normalt, så længe den ikke bliver rød/blå. Men efter som jeg læst på internettet, at hævelsen vil forsvinde efter et par dage, og at jeg slet ikke kan finde noget med at "det er normalt at man ikke kan trække tilbage efter operationen" er jeg stadig lidt bekymret.
    Min læge sagde at han gerne vil se på den om 5 dage, bare for at tjekke. Men føler bare at det er temmelig lang tid, især hvis nu det ikke går som det skal.
Log in eller Registrér for at kommentere.