Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pepsi Max og øget blodsukker?

Redigeret 10 maj, 2015, 11:49 i Åben debat om diabetes
Hej

jeg har type 2 diabetes, som er insulin krævende. jeg har det seneste år bare oplevet at stige og stige i insulin, og blodsukkeret gør det samme. Mit BS ligger ikke uvanligt på 20.....

Får 52 enheder insulatard - fik 18 for et år siden.....

Kan Pepsi Max gøre noget ved mit blodsukker? Det er næsten det eneste det kan være...udover hvis det er noget afd et andet medicin jeg får :-(

Jeg har IKKE brug for at hører hvor usundt cola er, hvor mange konserveringsmidler osv osv der er i det, for ved jeg godt. Men noget skal jeg vel også have lov at få, når nu alt andet er "bandlyst".

Mvh
*Auri*

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvad vil du gerne vide?

    Dit eneste forslag til hvad det kan være - og sikkert også er - vil du IKKE høre noget om.

    Jeg foreslår, at du taler med din læge om dit Pepsi Max indtag - og forhører dig om, hvad du må og ikke må i forbindelse med din diabetes.
  • Indstillinger
    Smil, altså gad bare ikke hører om hvor skadelig Pepsi Max er, men jo netop om det er det som kan forhøje mit blodsukker?

    jeg var til 3 mdr's kontrol på diabetes amb. i fredags, hun sagde ikke noget til jeg drak "en del" Pepsi Max?

    Mvh

    *Auri*
  • Indstillinger
    Umildbart burde sukkerfri sodavand ikke berøre dit blodsukker. Er det ikke noget andet du indtager?
Log in eller Registrér for at kommentere.