Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Graviditets test med p-piller? Hvornår??

Redigeret 6 februar, 2015, 08:12 i Snart gravid
Hej alle. Jeg er en pige på 20 år. Jeg har taget p-piller de sidste 2 år. Jeg har fået fortaget en abort før jeg begyndte på mine p-piller. Jeg har været rigtig dårlig til at huske at tage mine piller det sidste stykke tid (fra slutningen af sidste pakke, så cirka 3 uger), og har derfor haft "ubeskyttet" sex med min kæreste et par dage om ugen. Jeg er meget træt hele tiden nu, og mit humør svinger gevaldigt som min sidste graviditet, så jeg mistænker at der er noget.
- mit spørgsmål er bare, hvornår og hvor tidligt kan jeg teste når jeg er på p-piller? Og kan jeg overhovedet regne med svaret? Jeg får jo stadig min mens som jeg plejer, men der tænker jeg at det må være fordi at det er "kunstig" mens når jeg tager piller...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis ikke man kan tage sine p-piller korrekt bør man finde en anden form for prævention.

    P-piller sådan on and off er en meget dårlig prævention, da kroppen konstant holdes i alarmberedskab, og der kan derfor sagtens smutte en ægløsning - også mere eller mindre "tilfældigt".

    Nu får man altså ikke graviditetssymptomer umiddelbart efter samlejet - der går gerne mindst et par uger - så hvis du mener, at have symptomer nu, så kan du godt tage en test, og er den negativ, kan du for en sikkerheds skyld tage en mere om et par uger.

    Dit ubehag kan også sagtens skyldes det roderi, du laver med de p-piller.
Log in eller Registrér for at kommentere.