Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Vores kæreste dreng - Fejlbehandling på Herlev sygehus

Redigeret 3 februar, 2015, 06:26 i Hvordan gik behandlingen?
Kære læsere

Så er tiden inde til, at jeg gerne vil dele vores historie, om vores kære drengs indlæggelse og den dertil hørende dårlige oplevelse/fejlbehandling på Herlev hospital tilbage i 2009.

Blogindlægget er ment til forældre, som selv har været ude for lignende oplevelser med deres kære børn eller bare et opråb til dansken om, at vores lid til systemet ikke altid bør holde stik - men det er svært når man står midt i suppedasen. Det er også mit håb, at Herlev hospital måske vil læse blogindlægget og forhåbentlig tænke, godt det er blevet bedre !

Filmen nederst i bloggen kan i som forældre sagtens bruge, som inspiration til jeres barn, som måske skal opereres, om dermed give dem ro og tryghed om, at det nok skal gå godt, selvom man skal på sygehus og at det faktisk slet ikke er så slemt.

Link: http://randolfcarlosaabye.blogspot.com/ ... dreng.html

Kommentarer

  • Det ville have klædt direktør Søren Rohde at erkende at hospitalerne er til for patienternes skyld og ikke omvendt. Vi havde håbet på at Herlev Hospitals direktør havde taget voret kritik alvorligt, så at gentagelser kunne undgås. De andre implicerede hospitaler har skrevet til os og er gået ind i en konstruktiv dialog og ikke blot et bevidstløst forsvar.
    Med venlig hilsen
    Marianne Viltoft tidl forvaltningschef
    Mogens Bundgaard-Nielsen tidl departementschef og direktør for Sund og Bælt

    Maler Herlev
  • Det gør mig forfærdelig ondt for den lille dreng. Hvorfor bliver et barn ikke opereret, hvor instrumenterne passer til et barn. Har vi heller ikke den slags i Danmark.
    Efterhånden tror jeg befolkningen har mistet tilliden til systemet. Jeg husker også den lille dreng der døde efter 11 læger havde kigget på ham. Et sølle røntgenbillede kunne have frelst hans liv. 11 læger...
    Min brors barn reddede livet, fordi forældrene kunne se der var noget galt og de FORLANGTE hende overført til rigshospitalet. De reddede hendes liv. Forældrene fik en undskyldning bagefter, det er noget af et særsyn.
    Min svigerfar, jeg kunne se på hans ansigt hjertet var dårligt, men lægen sagde NEJ. Han fik kræft, han blev aldrig undersøgt for lægen troede det var alt muligt andet.
    Først da der blev ringet efter en ambulance blev han indlagt og opereret for kræften, men hjertet var dårligt, så han overlevede ikke operationen.

    Kom i tide. Ak ja.
Log in eller Registrér for at kommentere.