Hjem Sind og psyke Angst

lyrica

1356712

Kommentarer

  • Hej jeg er i opstart med LYRICA og har fået det meget bedre med mine smerter. Jeg får dem for smertelindring efter diskusprolaps operation for ca. 18 år siden, jeg fik inden dette Somadril, med god virkning, men da de er taget ud af produktion, (salg i EU) har jeg levet i et smerte helved det sidste år. Jeg har ikke fået min nattesøvn det sidste år, p.ga smerter i ben og fødder, så for mig har Lyrica været en hel velsignelse at få, da jeg nu sover om natten, og fungere nogenlunde om dagen. Fødderne virker bare stive, men føle og nerve smerterne er dæmpet. Jeg har stort set ikke haft nogle bivirkninger, bortset fra lidt døsighed i starten ved hver dosis forhøjelse, men det varer kun et par timer.
    Jeg startede på 2*75 mg. daglig, øgede til 2*150 mg. og er nu på 2* 250 mg. Jeg tænker ikke på om de har yderlige bivirkninger på min krop, for ingen nattesøvn er det rene tortur.
    VH. CK.
  • Ja min Lyrica behandling er igang. Det er jo en medicin for epilepsi men virker på meget andet.
    Det er p.t. en positiv behandling men jeg er ikke oppe på maksimal dosis så jeg synes det er svært at vurdere på nuværende tidspunkt for der er helt klart en bedring men bestemt ikke optimal.
    Det er dejligt for dig at du kan få din nattesøvn for det er et "must" og bevirker at hverdagen bliver lidt bedre når man ikke er hudløs hele dagen.
    mvh tulpi
  • Nu er det en gammel debat men jeg vil da hører lidt mere til andres erfaringer med Lyrica.

    Jeg har i mange år lidt af angst og depression får Mirtazapin 45 mg daglig, og det er meget virkningsfuldt.

    Nu har jeg så været sygemeldt med stress og et nært familiemedlem der døde for kort tid siden, har skubbet til min angst og jeg har ikke sovet ret godt i ½ år. Jeg sover generelt set mellem 3 og 5 timer om natten og det er med mange opvågninger og midt på natten sover jeg slet ikke.

    Det har desuden skubbet til min angst så jeg mærker mere til den i det daglige.

    Min læge har udskrevet Lyrica til mig. Jeg skal tage 25 mg. morgen og aften, og har nu taget et døgn(2 doser).

    Jeg skal så om 2 dage gå op til 50 mg, morgen og aften og så skal vi se om det er nok eller om jeg skal op på 75 mg, morgen og aften.

    Jeg tog den første i aftes og mærkede ingen forskel, har haft samme dårlige nat, men det er nok alt for tidligt at se noget ud af det.

    Jeg ved ikke om jeg har nogle bivirkninger er let svimmel og let kvalme men det kan også være på grund af søvnmangel.

    Jeg vil rigtig gerne hører andres erfaringer, og måske endda andre med samme vilkår som jeg.

    MVH

    Anne
  • Min erfaring er a man skal være en smule tålmodig når man er i indkøringsfasen med lyrica og jeg kan også genkende dine bivirkninger men hos mig aftog de hurtig da den rette dosis var "indkørt" men min totalt handlings lammende angst er fuldstændig forsvundet og jeg glæder mig hver dag over at jeg ikke alene tør sætte mig ind i en bil men selv køre så jeg er så taknemmelig over at de lærte har fundet ud af at epilepsi medicin kan hjælpe på angst men der findes jo kun en som dig og derfor er det jo ikke sikkert det er vejen frem men det håber jeg.
    Mange julehilsner herfra
  • Hej Tulpi55

    Tusind tak for dit beroligende indlæg, hvor er det dog håbefuldt at læse.

    Jeg er selv nået et punkt hvor jeg er nervøs for om jeg kan beholde mit arbejde, så jeg håber meget det giver mig den ro og nattesøvn der gør jeg kan passe det og kan få et bedre liv end jeg har nu.

    Efter et par dage på 25 mg, startet jeg op på 50 mg. og der kom lidt flere bivirkninger fælge mig fuld, men det gik væk efter få timer. Nu er jeg så på 75 mg to gange om dagen.

    Desværre er søvnen her på anden dagen ikke blevet bedre, men måske skal jeg bare se tiden an.

    Det har da bestemt hjulpet på min uro og bekymring.

    Mange varme hilsner og glædelig jul og godt nytår til jer der læser mit indlæg.

    Anne
  • Jeg skal til at starte op på lyrica for socialangst. Jeg vil derfor gerne høre om det er flertallet, der oplever en vægtøgning, og i så fald, om det er et par kilo -eller mange?
  • Hej Tusindben7

    Jeg har været i behandling i 4 uger nu, men har ikke oplevet vægtøgning.

    Det hjælper godt på angsten bestemt. Man bliver mere rolig og fattet.

    Bare skriv tilbage.
  • Tak for svar:)
    Hvornår begyndte I at mærke en effekt af lyrica? Jeg er startet stille ud med hhv 25, 75 og nu 2 x 75 mg dagligt,hvilket jeg har taget i 3 dage, men kan stadig ikke mærke nogen virkning- har dog heller ingen bivirkninger. Jeg skal op på 2 x 150 mg /dag .
  • Hej Tusindben

    Det er lidt svært at svarer på.

    Jeg får det mod angst(GAD) og stress, så det fletter sig jo ind i hinanden.

    Jeg får også som du nu 150mg. morgen og aften. Det var først da jeg kom på den dosis jeg rigtig for alvor kunne mærke effekten, den gode effekt altså.

    Jeg synes at effekten ret hurtig viste sig. Som jeg husker det tog det lige et par dage for kroppen til at vænne sig til den dosis, men så blev det stabilt bedre.

    Har du nogle dumme bivirkninger??

    Jeg har ikke bivirkninger til aften mere, men min morgendosis der bliver jeg svimmel og som om jeg er fuld, men det går over igen.

    Skriv endelig igen
  • Lyrica's gode side.

    Jeg synes der er mange der har haft dårlige oplevelser med Lyrica og jeg vil derfor tilføje min historie.

    jeg har fået det nu, i 7 måneder og jeg har det SÅ godt. Jeg har siden barndommen været meget nervøs og altid følt mig utilstrækkelig mhp at min angst har holdt mig tilbage for at tage imod de udfordringer livet har budt mig.

    Jeg er nu i en alder af 32 i stand til at varetage mit arbejde som kok, jeg har ingen uro, små ting i hverdagen som at spise morgenmad og vaske tøj kommer helt af sig selv, ja faktisk med glæde.

    Ja! i starten havde jeg også denne "klokke" fornemmelse men den gik hurtigt væk. Nu sover jeg bare godt om natten, nyder min hverdag- familie- arbejde alle de ting jeg har følt jeg har manglet pga dårlige angst følelser der har holdt mig væk fra ting jeg virkelig GERNE ville men ikke kunne.

    Tak til mig selv for at jeg endelig tog initiativ til at forsøge medicin og tak for det danske sundhedssystem der næsten betaler hele min regning på disse - for mit vedkommende - life saving pills.


    DBH Jonas

    Ps Ingen bivirkninger PT - heller ikke selvom jeg glemmer en dosis
Log in eller Registrér for at kommentere.