Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Dit bedste tip til rygestop

netdoktornetdoktor admin
Redigeret 14 august, 2015, 16:09 i Åben debat om rygestop
Kære alle

Nytåret nærmer sig, og det samme gør nytårsforsætterne.

På Netdoktors redaktion kunne vi godt tænke os at samle jeres bedste råd til rygestop i en artikel, som kan hjælpe andre godt på vej til at blive røgfrie.

Skriv derfor meget gerne her i tråden:

- Hvad gjorde du helt konkret for at blive røgfri?


Vi glæder og til at læse de mange gode råd.

De bedste hilsner
Netdoktors redaktion

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har haft utrolig mange rygestop i mit liv, men hvert eneste er altid endt med, at jeg begyndte at ryge igen efter en kort periode.

    Hver gang jeg besluttede at stoppe med at ryge, kastede jeg mig over forskellige hjælpemidler, såsom nikotin tyggegumme, plaster og inhalator sågar en e-cigaret har jeg prøvet.

    Hvad var det der gik galt hver gang? Det var for mit vedkommende, at min undskyldning for at begynde igen, hver gang var, at det var hjælpemidlerne, der ikke virkede, og det kunne jeg jo ikke tage ansvaret for… det var med andre ord ikke min skyld.

    Det jeg vil fortælle er, at da jeg først besluttede at det var mit eget ansvar, og kun mit og stoppede med at købe mig fattig i forskellige hjælpemidler, lykkedes det.

    Den 17. maj besluttede jeg mig for et endeligt rygestop, besluttede at jeg ikke ville ryge mere, og at jeg aldrig ville købe så meget som en pakke cigaretter, det var den aftale jeg lavede med mig selv.

    Med sådan en aftale kunne jeg jo ikke ryge, og jeg kan i skrivende stund sige, at jeg ikke har røget siden den 17. maj.

    Jeg vil ikke påstå, at det ikke har været svært, men det lykkedes, og i dag er jeg en lykkelig ikke ryger.
  • Indstillinger
    Hvad er mere effektiv i studier, stoppe eller bruge nikotin eller medicin til at holde op?
Log in eller Registrér for at kommentere.