Hjem Sind og psyke Incest og seksuelt misbrug

Forkert???

Redigeret 6 december, 2014, 19:37 i Incest og seksuelt misbrug
Jeg skriver fordi at jeg har søgt mange steder efter noget om nogen der har oplevet positive incest forhold, men det er ikke meget, og hvorfor, folk tør ikke stå frem og sige at de har haft gode oplevelser med incest, pga at andre folk nærmest hænger dem op, og sviner dem til...men jeg vil prøve denne lille debat om andre udsatte der har oplevet det som positivt.. Jeg selv har siden dyrket incest siden jeg var 6år og frem til 21års alderen, og jeg er ikke ked over det, men er glad for at jeg har prøvet det, det har lært mig meget, på det seksuelle,, før mine kammerater som barn/teenager...og har altid haft et godt sexliv, og er lykkelig gift....så det er ikke nødvendigvis en dårlig ting..

Kommentarer

  • Det lyder som et meget usundt barne- og teenageliv med incest fra 6-års til 21-års alderen. En 6-årig 'dyrker' ikke incest under normale opvækstvilkår. En 6-årig har ingen gavn overhovedet af voksensex. Måske var det en jævnalderende du havde sex med? Ikke at det i mine øjne gør det bedre, fordi der ofte ligger en eller flere voksnes seksuelle overgreb bag børn, der dyrker incest indbyrdes. Så hvis du vil have min mening, så er det meget, meget forkert.

    Det sker til gengæld nogen gange, at voksne, som er blevet misbrugt som børn, har brug for at holde smerten fra livet ved at lyve for sig selv (og alle andre). F.eks. ved at overbevise sig selv om, at incesten er foregået efter deres eget ønske. De har brug for at 'retfærdiggøre' det er er overgået dem og digter derfor en historie om at det var godt og lærerigt. Så du kan sagtens finde fora på nettet der dyrker incestforhold.

    Har du nogensinde talt med nogen om incesten? Jeg syntes ikke at du er forkert, men jeg syntes det lyder som om du har grænseproblematikker, som kræver professionel hjælp. Du kan altid ringe til Støttecenter mod incests professionelle telefonrådgivning på telefon: 33 13 63 83, tirsdage kl. 09.00 - 12.00 og onsdage kl. 12.00 - 15.00. De vil kunne hjælpe dig videre.

    Mange hilsner
    Menneskebarnet
  • Nej det var ikke en jævnaldrene, da jeg var 6år var han 42, og jeg kan tydligt som var det igår huske at det var mig selv der begyndte, til at starte med var det pilleri og fælles onani og gensidig oralsex, og efterhånden som jeg blev ældre, og større, udviklede det sig til lidt mere gennemført samleje.....og ja jeg nød det og har stadig ikke fortrudt, og jeg savner det indimellem stadig.. Jeg er ikke interesseret i hjælp, for der er intet at hjælpe med, så ellers tak for tilbudet/rådet.. Og jeg ved at jeg ikke er den eneste der har oplevet lykkelig incest...man høre bare ikke om de lykkelige forhold, da det jo er strengt forbudt, MEN de eksisterer!!!
  • Jeg har hørt om en psykolog, der har udtalt, at der kan være tilfælde, hvor den opmærksomhed, som barnet får gennem et incestuøst forhold kan være bedre end slet ingen opmærksomhed. Desværre er de børn, der udsættes for overgreb ofte omsorgssvigtede og derfor meget kontaktsøgende, hvilket de pædofile oftest udnytter. Barnet kan meget vel opleve relationen som kærlighed eller omsorg og andet positivt - hvis det ikke har noget sammenligningsgrundlag og ikke har oplevet, hvordan et normalt kærligt forhold mellem barn og voksen fungerer optimalt.

    Desværre fører incestuøse forhold bare mange negative følelser med sig, selvom man måske ikke forbinder dem med incesten: ensomhed, angst, depressioner, heftige vredesudbrud, usikker identitetsfornemmelse og meget andet. Men hvis det incestuøse forhold er det forhold, hvor man har følt sig mest set og hørt og føler man har fået noget godt, så forbinder man givetvis ikke de ting med hinanden. Hvordan skal den bedste relation man har haft i virkeligheden kunne have skadet én dybt?
    Det er ikke let at se i øjnene, hvis det bedste i livet man har fået i virkeligheden var noget l... Problemet her er ikke dine følelser, for dem har du det jo udmærket med. Problemet er, at du kan ødelægge livet for rigtigt mange mennesker, hvis du praktiserer seksuelle forhold til børn.


    Hilsen Helene
  • Jeg er en af dem der er blevet misbrugt.

    Jeg vil ikke give dig mit navn, men jeg vil gerne skrive noget til dit indlæg.

    Jeg er blevet misbrugt af min mor og stedfar fra jeg var 8 til 13 år. Selvom det har været hårdt fra mig har jeg også været en masse. Jeg har lært noget om kærlighed, til mig selv og til andre, og netop tage den første og den bedste som ens kæreste, jeg er utroligt moden for min alder.

    Det du skrive med at du har været i sådan et langt incest forhold, virker for mig fuldstændigt umuligt, men når det er sagt så tror jeg godt jeg måske kan forstå dig lidt.

    Du er selvfølgelig fri til at føle hvad du vil føle, men jeg håber ikke at du misbruger dine egen børn, fordi du tænker at da det hjalp dig så meget at det så også komme til at hjælpe dem. Fordi det er utroligt sjældent at de uvirkler sig til noget godt, og vi taler om sådan noget her.

    Du er fri til at skrive, jeg skal nok svare til bage :D
  • Det lyder som pædofili. Pædofile ynder også at forbinde sex med børn som kærlighed og noget to mennesker har lige ansvar for. Et barn og en voksen = ulige magtforhold og valgmulighed. Det er IKKE sundt, godt eller på nogen måde positivt at bruge børn seksuelt. Det SKADER børn. Hvadenten der bruges tvang eller ej, selvom man er overbevist om at barnet tager initiativ eller hvad det nu kan være, så skal man IKKE have nogen form for sex med børn!!!

    Min far udsatte mig for incest fra jeg var omkring 12 i et par år. Der var aldrig tvang som sådan. På daværende tidspunkt synes jeg det var spændende, mærkeligt, forkert og meget andet, men for pokker hvor har det givet mig ar på sjælen! Han har taget ansvar for det og fortrudt bitterligt. Vi er begge og vil altid være det, skadet. I vores forhold til hinanden, os selv og andre mennesker.
  • Jeg er altså også ret forarget over din overbevisning om at et incestforløb godt kan være lykkeligt? Men hvis det nu engang er sådan du oplever og føler omkring det forløb du selv var igennem som barn, så er der jo ikke nogen som kan ta' det fra dig..
    Men hvori er det du finder glæden over -og fordelen ved at ha' oplevet incest???
  • Jeg forstår det ikke at du føler det er i orden.
    Jeg synes du burde snakke med en psykolog om det, med venlig hilsen
  • Du skriver du savner det en gang imellem....føj jeg håber ikke du har børn for din oplevelse er godt nok ikke lykkeligt hvis du er blevet til pædofil ud af det. Søg hjælp for du skal slet ikke være i nærheden af børn og jeg går ud fra at din mand ikke ved at du savner det.
Log in eller Registrér for at kommentere.