Hjem Muskler, led og knogler Whiplash (piskesmæld)

Piskesmæld, hvad er næste skridt?

Redigeret 28 januar, 2015, 13:39 i Whiplash (piskesmæld)
Jeg er en pige på 22 år.
D. 29/05/2014 kørte jeg frontalt ind i en bil, som drejede ud foran mig. Jeg ramte bilen lige midt på siden, med ca. 60-65 km/t.

- Jeg kunne selv stige ud af bilen.
- Jeg kan huske selve uheldet, og ca. En time efter. Derefter mest brudstykker.

Mine symptomer lige efter uheldet var
- stærke smerter i hoved/nakke/arme
- kvalme
- træthed

Lægevagten blev kontaktet samme dag.
Dagen efter uheldet blev jeg kørt på skadestuen.
Jeg fik Tramadol med hjem, og tog to dage efter til kiropraktor.
Skaden var for akut til at kunne behandle, jeg fik dog sat nåle i, hvilket gjorde sindssygt ondt.

Egen læge er opsøgt mange gange. Resultatet blev ipometin, panodil, og dernæst Gapapentin.

De symptomer jeg lider af nu - 5 mdr. Senere er:
- Lurende hovedpine, kan udvikle sig til meget kraftig hovedpine
- Nakkesmerter
- Smerter ned i ryggen
- Lette Smerter i underarmene/ mælkesyre-agtig følelse.
- i liggende position på ryggen sover min underarm og mine hænder let.
- lysoverfølsomhed
- træthed
- problemer med at falde i søvn.
- Uprovokerede, og pludselige jag i ryggen. Det giver et kraftigt "stød" som gør virkelig ondt. Jeg sidder stille i ca 30 sek, og kan så bevæge mig igen.

Jeg er ikke blevet scannet..

Gapapentinen gav mig 23 bivirkninger, så jeg bruger kun ipometin og panodil.
Jeg har prøvet kiropraktor, akupunktur, fysioterapeut, alternativ behandling omhandlende "korrekt bevægelse", hjemmeøvelser, fitness...

Mine smerter kommer og går. Efter jeg droppede gapapentin, fik jeg det bedre og bedre... 10 dage med kun få smertestillende. Og nu har jeg haft 5 dårlige dage igen. Hvad gør jeg forkert?

Lige nu går jeg kun til fitness (cross-trainer 15 min og cykel 15 min + enkelte øvelser), og går til akupunktur efter behov.

Smerterne er der stadig. De kommer og går, jeg kan ikke finde ud af det. Lægen virker ligeglad, og har kun den model med pillerne at byde på.
Jeg måtte selv bede om en henvisning til fysioterapi..

Jeg vil så gerne på arbejde igen, men jeg føler jeg støder hovedet mod en mur hele tiden. Piskesmæld kan man ikke sætte en finger på. Løsningsmodellen fra lægeverdenen er piller, piller og lidt flere piller.

Det som gør mig urolig er, at smerterne varer ved, og så de pludselige jag som jeg får i ryggen? Burde jeg blive scannet?

Jeg har spist uendeligt mange piller de sidste 5 mdr..
Jeg vil ikke spise flere. Pest eller kolera. Tja...

Hvad skal jeg gøre? Skal jeg vride armen om på min læge, og fortælle, at nu er det fandme nok? Skal jeg bede om en scanning?
Gode råd modtages med kyshånd.

Vh En fortvivlet 22årg, som vil tilbage på arbejde NU (helst igår)...

Kommentarer

  • Hej.

    Det er synd for dig er selv blevet påkørt i 2011 og jeg blev skannet efter ulykken og et stykke tid efter igen men ingen ting at se andet end letter plamage ingen brud. Jeg ville bede om at blive skannet igen hvis ikke skift læge.

    Har prøvet mange smertstillende medicin og det tager kun toppen af smerterne det kan ikke fjernes helt jeg tager nogle der heder ketesse 25 mg og to af gangen dog kun max 3 pr døgn men det er jo en jungle der findes jo meget.

    Jeg har haft en kamp med min sygdom og har det stadig man leder i blinde ingen hjælp fra ens læge først når man er meget langt ude kan de begynde at nævne noget du skal bede om at komme på en smerteklinik der behandler de medicinsk psykologisk fys socialrådgiver samlet under et tag der gik lang tid inden man kom frem til den løsning få en henvisning fra din læge det koster ikke noget så du kan få nogle redskaber.
    Håber du kan bruge noget af det.
    Venligst J
  • Jeg fik selv piskesmæld i 2001 og efter 2 år hos fyssen og div læger og lignende fandt jeg frem til Ossa Voravong en lille asiatisk mand nær Frederikssund der kan det der, jeg var hos ham 2 gange og har ikke haft smerter siden.
    Du kan finde ham ved at søge på hans navn på Google.
    Ligegyldigt hvor i landet du er er der turen og HVER en krone værd.
  • Du kan da prøve Glukosamin. Det er et håndkøbs-præperat uden bivirkninger & også uden garanti for, om det virker - forstået på den måde, at på nogen mennesker virker det ikke, på andre (som mig selv og mange andre) er det en mirakkel-kur der er tæt på at gøre mig religiøs af lettelse *griner* Det er ikke så dyrt, hvis du vælger apotekets gule serie & hvem ved, måske blir du den næste der lægger i næsegrus tilbedelse over et så effektivt middel, uden én eneste bivirkning..

    Held & lykke

    Mvh. Søren
Log in eller Registrér for at kommentere.