Hjem Kvinder Åben debat om abort

er jeg gravid

Redigeret 25 november, 2014, 03:25 i Åben debat om abort
hej.
jeg er 14 år, og har været i seng med min kæreste.. og nu er min menstruation 6 dage forsinket, og jeg har en trykket fornemmelse i maven.. jeg har ikke været dårlig eller syg, men jeg har en underlig fornemmelse i maven. kan jeg godt tage til lægen og få taget en test uden min mor skal vide noget, med min kusine på 15?
«1

Kommentarer

  • Hvis ikke du kan lide at gå til din læge uden din kusine er med kan hun naturligvis tage med dig.

    Jeg tror du mener din kusine med sine 15 år en "myndighedsperson", det er hun ikke.
    Du får ikke en mærkelige fornemmelser i din mave , fordi du er gravid. Så grunden må være en anden, måske nervøsitet. Jeg synes du skal henvende dig hos din læge og forhåbentlig blive beroliget. Og gør det snart.
  • hvis lægen så siger at jeg er gravid, skal jeg så have min mor med, eller en som er over 18?
    hvilke tegn vil der være hvis jeg er gravid?

    tak for dit svar
  • Du skal have den med, som har forældremyndigheden og det er så din mor kan jeg tænke.

    Der behøver ikke at være et eneste tegn på du er gravid. Jeg opdagede først min graviditet, da menstruationen udeblev.
    Men menstruationen kan udeblive bare fordi man er nervøs, så heller ikke det kan du regne med. Du skal omgående tale med din læge. Det ville jo blive meget, meget værre, hvis du er gravid.
    Bestil en tid hos lægen. Sig, hvad det drejer sig om, så du ikke skal vente for længe.
  • hvis lægen siger at jeg er gravid.. hvordan skal jeg kunne sige det til min mor? der er noget af den sværeste opgave.
  • Åh, kære dig, det forstår jeg sandelig godt. Men, hvis du var min datter ville jeg tusind gange hellere have det blev sagt, så der kunne gøres noget med det samme. Du er alt for ung til at blive mor. Det ville være så synd for dig og barnet.
    Det bedste er jo, hvis det opdages hurtigt. Naturligvis vil din mor blive rystet, fordi du er for ung til den slags . Men sket er sket og din mor husker sikkert, da hun selv var ung.

    Gør ikke, som en jeg kender. Hun lod som ingenting og troede det "gik over" af sig selv. Da graviditeten blev konstateret var det meget for sent og barnet blev født. Det kan du sikkert indse er meget værre end lige det at sige det nu.

    Det er jo slet ikke sikkert du er gravid, det er mest tænkeligt du ikke er det, men man skal være sikker.
    Man kan købe en test på apoteket og læse og følg vejledningen omhyggeligt, men jeg mener det bedste er at lade lægen have kontrollen.

    Du burde betro dig til din mor, men jeg ved godt det er så svært.
  • tusind mange gange tak :)
    jeg vil self ønske at min mor ved hvordan jeg går og har det. men det er så svært.. men jeg siger det til min mor hvis lægen siger at jeg er gravid.
    men hvor lang tid kan ens menstruation være forsinket? jeg er på 6.dag nu
  • Det kan ingen svare på, det er forskelligt. Men du er meget ung, jeg husker fra mig selv den sprang en måned over.
  • mange gange tak for din hjælp. :) det har virkelig hjulpet mig.
    jeg håber inderligt at den bare springer en over
  • Men tag nu ikke det som et tegn på, der sikkert ikke er noget galt, for det kan du ikke være sikker på. Få taget den lille test og bliv sikker. Udsæt det ikke, så bliver alting meget værre.
  • jeg tog testen i går, og den duede ikke. så jeg kontakter min læge i dag
Log in eller Registrér for at kommentere.