Hjem Hud og hår Eksem

Fortrydelse af barbering

AnonymousAnonymous
Redigeret 27 december, 2017, 12:22 i Eksem
Jeg er en dreng på 15 år som er halvvejs i puberteten. Men problemet er, at hårene på mine ben og lår, var meget lange. De var lyse, men de var lange og der var mange. Mange folk har kommenteret på det, og jeg bliver meget pinlig og ked af det, fordi jeg ikke ønsker at have den kropsbehåring. Så jeg valgte at prøve at barbere mine ben, og det er jeg begyndt at fortryde, fordi jeg ikke tør vise mine ben frem fordi man tit kan se stubbene og at jeg har haft det fjernet. Så har jeg læst en artikel hvor der stod at efter voksbehandling vokser hårene blødt ud igen, i modsætning til barbering hvor de vokser stive ud og kan efterlade mærker. Så mit spørgsmål er, om man kan få en voksbehandling og hårene så vokser bløde ud som før jeg barberede mine ben, og så er jeg ligeglad med om de er lange eller korte. Jeg vil bare have mine "gamle hår" tilbage

Kommentarer

  • Ja, efter barbering kommer der stubbe, men hårene bliver bløde igen efter nogen tid, når de vokser ud igen.

    Du må nok væbne dig med tålmodighed et kort stykke tid - og vi taler om max et par uger.

    Det er en skrøne, at fordi der barberet, så vokser hårene ud og bliver stive; de skal bare lige have lidt længde så er de bløde igen.

    Hvis du skal have glæde af en voksbehandling, så er du nødt til at vente til hårene er lange nok til at hænge fast i voksen - og på det tidspunkt er de blevet bløde.

    I øvrigt er det helt almindeligt at have disse lange hår på benene og andre steder på kroppen - især når man er af hankøn, så hvorfor du har fået kommentarer på det, forstår jeg ikke; mon det handler lidt om misundelse, fordi du på det punkt måske er lidt længere fremme end dine kammerater? Oven i købet er dine hår lyse, så du ligner derfor slet ikke en abe.
  • Men efter barberingen, er mine hår på benene blevet mørke. De voksede ud mørke. Så hvis jeg lader vær med at barbere mine ben, i nogle uger, så bliver hårene bløde ligesom dengang jeg ikke havde gjort noget som helst? :)
  • Ja. Sådan er det i hvert fald for mig.
  • Ja, hår bliver bløde igen efter ganske kort tid. Hår er flotte på en mands krop.
  • Men ens hår på benene bliver ikke ligesom før man barberede dem vel? Mine bliver også lidt bløde, men de stikker stadig. Jeg vil bare have følelsen tilbage at hvis jeg rør mit ben at jeg ikke stikker. Men det er blødt som dengang jeg ikke havde gjort noget
  • Undskyld, men hvad er det, du gerne vil vide? Det du nu spørger om, HAR du jo fået svar på.

    Når man har barberet sig, så tager det altså lige nogen tid, før det hele er vokset ud og er som før - men, det er jo allerede skrevet, så hvad er det, du mangler svar på?
  • Til en anden gang, hvis du skulle få lyst til at barbere benene eller andre steder, så kan jeg anbefale brugen af aftershave.
    Aftershave forhindrer røde knopper og blødgør huden - også min erfaring at dine stubbe bliver mindre "skarpe" af det.
    Håber det kan hjælpe dig.
  • Virkede det som du havde forventet eller var der problemer med det?
Log in eller Registrér for at kommentere.