Hjem Astma og allergi Astma

Astma og medicin der ikke virker

Redigeret 22 oktober, 2014, 08:49 i Astma
Hej jeg hedder Irene og er i behandling for astma og får to slags astma medicin en forbyggende jeg skal tag to gang om dagen og så en anden jeg skal tag ved anfald. Og jeg syntes dog ikke min forbyggende medicin virker og er lidt usikker på brug at min sympucort det er en tubhaler jeg har. Og føler ikke jeg kan trække vejret så dydt for at få medicin ned hvor den skal hvad kan jeg gøre ved det. Men jeg skal lægen i den kommende uge.

Kommentarer

  • Kan du ikke skrive når du har fået et svar? Jeg har også astma og kan heller ikke føle at jeg trækker medicinen ned ...?
  • Jo det kan jeg godt ved første noget onsdag hvor jeg skal til lægen og skal der ha lavet en lungefunktion teste. Hvad er det for noget medicin du tager mod din astma
  • Pulmicort, Bricanyl, Terbasmin - dvs. den brune, blå og turkise. Jeg tror heller ikke jeg får det ordentligt ned ...? Så ville mit peakflow da være bedre?
  • Ok nu ved jeg ikke hvad min pekflow ligge på da jeg ikke har sådan en at måle med og har lige været på apoteket og få tjekket min bruge af tubhaler som jeg tager og min tenik var rigtigt nok skal bare huske at ligge hovdet lidt tilbage når jeg bruger tubhaleren men er spændt på hvad lægen siger onsdag. Har nemlig haft en dum nat og dag. Dag. Skal nok vende tilbage når jeg ved noget mere .
  • Ind til videre så fik jeg lave lungfungstest som ikke kunne bruge da jeg ikke har luft nok til at lave den og men er sæt op i min forbyggende medicine for at se hvordan det går og skal snakke med min læge og hvordan jeg bruger min astma medicin da jeg jo ikke helt forstår jeg kan høre når jeg ryster den når jeg skulle ha brugt den. Og de på apoteket siger det skulle jeg ikke tag mig af og fået noget i tablet form jeg skal tag til senge tid og så se om det ikke bliver bedre.
Log in eller Registrér for at kommentere.