Hjem Sport, motion og ernæring Sund kost

Hvidløg og svedproblemer

Redigeret 26 august, 2016, 15:08 i Sund kost
Her de sidste par måneder er jeg begyndt at spise meget hvidløg, samtidig er jeg begyndt at svede meget...

(Kort fortalt startede det med at de en dag begyndte at servere hvidløg i olie oppe på min skole hvor jeg plejer at få salat 2-3 gange om ugen. Jeg prøvede et par fed, og det smagte jo rimelig godt. Så jeg begyndte at tage det hver gang jeg fik salat, og i starten oplevede jeg ikke noget ubehag. Jeg læste samtidig på nettet, at det havde nogle sundhedsmæssige fordele at spise det, så jeg tog jo bare for mig, og jeg bad min mor og far om at købe hvidløgs fed i glas. De smager jo godt. Efter noget tid begynder de at kunne mærke, at jeg lugter af hvidløg når jeg komme hjem fra skole. Jeg tænker da bare, det var da underligt, jeg har slet ikke spist hvidløg. De fandt ud af at mit værelse også lugtede slemt af hvidløg. Nogen uger efter begynder jeg at mærke, at jeg sveder mere end jeg plejer...)

Hver gang jeg kommer hjem fra skole er der altid lidt sved under armene, og når jeg sidder stille i lang tid, er jeg nogle gange så våd under armene, at jeg skifter trøje flere gange om eftermiddagen. Blot efter en halv time bliver den bare våd igen, hvis jeg sidder stille foran computeren, fx.

Hvad skal jeg gøre? Kan jeg mindske sveden så meget, at jeg ikke behøver at skifte trøje/t-shirt 1, 2 måske 3 gange om dagen? Har det over hoved noget med hvidløg og gøre, for min sved lugter ikke voldsomt eller noget?
«1

Kommentarer

  • http://www.sundhedslex.dk/hvidloeg.htm

    Du kan læse om det her. Hvidløg kan give svedproblemer og de giver bestemt en kedelig lugt. Det kender jeg alt for godt. Ærgeligt, når nu det skulle være så sundt.
  • Ja hvidløg og stærkt mad samt koffein og alkohol kan udløse sved. Stop med at indtage hvidløg og evt tage et tilskud af b-vitamin komplex samt magnesium. Være tålmodig. :-) ellers kan du få botox indsprøjtet gratis igennem hudlægen. Men du skal have en henvisning af din egen læge.
  • Jeg læser at i starten, hvor du lige tog et par fed ind i mellem, så havde du ingen problemer, men det lader til at være startet, da du fik det indkøbt hjemme og øjensynligt spiser pænt mange af dem?

    Alt med måde - også hvidløg.

    Det er da fint at spise et par stykker, men heller ikke hvidløg skal spises i voldsomme mængder.

    I øvrigt mener jeg ikke, at de der hvidløg i olie hører til det sundeste inden for hvidløgsgenren.

    Jeg ved ikke, hvad jeg synes om ideen med at få sprøjtet botox ind. Hvad skulle det dog gøre godt for? Og da især for et problem, der kan afhjælpes på en helt naturlig måde - altså ved at nedtrappe brugen?
  • Det var et forslag, da han spørger hvad han skal gøre for at stoppe det. Mange får botox ind i armhulerne da det lammer kirtlerne så man ikke kan svede!! Jeg har fået det gjort mange gange. Men da det kun virker i 6-12 mdr og skal gentages. endte jeg med en operation til sidst hvor de fjernernede svedkirtlerne. Så, kun et forslag !!!!!!
  • Jeg synes stadig ikke om, at man skal få sprøjtet fremmedlegemer ind i kroppen for et problem, der kan afhjælpes ad naturlig vej, og her var der slet ikke noget problem, før trådstarter begyndte at spise temmelig meget hvidløg.
  • Lad da være med og diskuterer det med mig og give ham nogle råd i stedet for !! Det er hans valg i den sidste ende. Dine meninger er jeg da ligeglad med. Jeg har bare besvaret hans spørgsmål.
  • Nu er det her jo netop IKKE en brevkasse, men et debatforum, og i debatforum udtrykker man meninger og holdninger - det er "li'som" hele ideen.

    I øvrigt kan det da være, det er en udmærket løsning at prøve netop dette botox, HVIS man vel at mærke lider af overproduktion af sved, OG at alle andre muligheder er udtømte.

    Det kan da givet være et udmærket forsøg frem for at kaste sig ud i en operation.

    MEN - det mener jeg så ikke er tilfældet her.

    DERFOR udtrykker jeg min mening. At du er ligeglad er da fint nok, men man må da forholde sig til at andre har andre meninger, når man deltager i et debatforum.
  • Hej
    Jeg døjer selv en del med, at jeg sveder meget uden jeg laver det store. Mit svedproblem går mig faktisk en del på.
    Jeg kan se indlægget er lidt ældre, men er der nogle af jer der kender et god middel mod svedproblemer?
    Er der nogle af jer der har afprøvet eller kender til denne stick? http://sveder-meget.dk/forside/1-sveder-meget.html

    Det vil glæde mig at høre omkring jeres løsninger :)

    vh
    Asger
  • 1) Prøv at lægge mærke til om der en bestemt ernæring som gør at du sveder mere f.eks varmende næringsmidler såsom hvisløg, chille og olie til madlavning.


    2. Læg mærke til om du har lidt ondt i nyrerne. Hvis det er tilfældet kan svedningen skyldes at du spiser for meget protein. Dette gælder spcielt hvis sveden er syrlig.

    3. Man kan købe krystaldetorent stifter i helsekostforretninger.


    4.Man kan endvidere fra udlandet købe et naturprodukt som hedder Chlorofresh (klorofyl) som er fremstillet af brændenælder. Dette nedsætter ubehagelige dufte fra kroppen pga. en svag fordøjelse. Man kan købe produktet fra amazon.co.uk
  • Hvidløg (og andre grøntsager for den sagsskyld) er meget afgørende for kroppens funktionen og helbred.

    Jeg kan anbefale at man ser filmen Fat Sick and Nearly Dead l & ll, hvis man vil se hvilken transformation Juice og grøntsager kan bidrage med...

    / Stephen
Log in eller Registrér for at kommentere.