Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp!

Redigeret 11 august, 2014, 10:31 i Lungeproblemer
Jeg har hostet i snart 2 måneder nu, hvor der kommer tykt grøn/gulligt slim op. Jeg har både prøvet brusetabletter der skulle løsne slimen og har prøvet hostehæmmende piller, men der sker ikke noget som helst. Det er blevet mere slemt med tiden. Hvad kan det være?? Jeg har ikk haft lyst til at tage til lægen fordi jeg troede det ville gå over og fordi jeg ved de vil sige at det bare er en virus.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved godt, at mange læger bare vil spise en af med bemærkningen, at det bare er en virus - og der er jo ingen her på debatforum, der kan fortælle, om det forholder sig sådan eller om der rent faktisk er noget andet i vejen.

    Nogle har erfaring med det ene, andre med det andet.

    Nu har du gået med det her i to måneder, hvorfor det absolut er helt rimeligt, at du går til læge og får undersøgt, om det rent faktisk også er en virus. En sådan besked er vel heller ikke at foragte, for det betyder, at der ikke er noget behandlingskrævende i vejen.

    Men det kunne jo også være, at du f.eks. går med en kold lungebetændelse, som altså ikke bare lige går væk af sig selv, men måske gør det, hvis du får den rette behandling.

    Jeg synes ikke, man bare selv skal diagnostisere og komme frem til, at det "nok bare".... Jo - det er fint, at man lige vil se tiden an et stykke tid, men to måneder er faktisk langt længere end man burde gå.

    Du skal ikke bare fejes af, men der i mod insistere på at få det her ordentligt undersøgt.
Log in eller Registrér for at kommentere.