Hjem Rusmidler Alkohol

Antabus og diverse madvare

Redigeret 12 juni, 2016, 12:57 i Alkohol
Heej :).. Jeg er for nylig startet med at tage antabus, og først nu ligger jeg mærke til hvor mange madvare (synes jeg) der egentlig er alkohol i. Den ene ting er, at jeg er tvivl om mad hvor man f.eks. bruger vin, hvorvidt det bliver kogt væk osv. -det er selvfølgelig nok forskelligt alt efter hvad det er man laver.

Men noget som virkelig irriterer mig er, at jeg simpelthen ikke kan finde ud af om det er ok at spise ting såsom engelsk sovs (der står på flasken at der er vineddike i), eller bare en olie-eddike dressing på sin salat?

Jeg er gået på kur nu, hvor jeg føler der er overskud til det da jeg ikke behøves tænke på alkohol hele tiden, fordi jeg ved det er off-limit. Men over halvdelen af min kur mad, plejede at bestå af salat med en optyndet olie-eddike dressing. (Hvis man køber en salat i et supermarked står der ofte bare 'eddike' - og jeg bliver i tvivl om hvad det så egentlig betyder?!)

Jeg lyder måske som lidt af en hypokonder nu, men jeg har set, og været sammen med folk som blev syge af at indtage alkohol sammen med antabus, og det har jeg aldrig lyst til selv at gå igennem.
Desuden ville det bare være rigtig skønt at finde nogle svar på det med madvarene, for synes ikke at finde finde meget på nettet.

Knus Maria :)..

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.