Hjem Kræft Kræft i underlivet

Livmoderhalskræft

Redigeret 21 juli, 2014, 22:51 i Kræft i underlivet
Hej Doctor.
Jeg har lige et spørgsmål omkring livmoderhalskræft.
Jeg er nu igang med trin 1 ud af 3 i vaccineforløbet. Jeg synes ikke rigtig, at min læge kunne give mig ordentlig svar, så nu forsøger jeg mig her...
Kan jeg have samleje under vaccinationen, hvis jeg altid bruger kondom? undgår jeg så at blive smittet.
Jeg har stillet det lidt op og prøvet at se det fra et lidt andet perspektiv;
Så længe penis er beskyttet, vil det så ikke være det samme, som at få finger? eller f.eks. dildo?
Kan du ikke give mig så meget viden som muligt, for jeg er temmelig meget på bar bund, og jeg vil gerne vide, om der sker noget ved seksuel nydelse.
På forhånd tak.
Sarah Emilie
«1

Kommentarer

  • Hej med dig (:
    Jeg er selv igang med en vaccine imod livmoderhalskræft og mangler kun 1 vaccination tilbage, men jeg spurgte min læge dengang inden jeg fik den første vacc. om man kunne have sex under de 3 vacc.
    Hun mente ikke at det betød noget, så længe det var beskyttet sex.
    Så forhåbentlig skulle det ikke have noget at sige, for ellers er jeg da på spanden (:
  • Hej

    Et interessant emne.

    Jeg har selv fået vaccinen sidste år. Sådan som jeg har forstået det, så er det kun ved direkte kontakt at man kan blive smittet.
    Det er nogle celler partneren har som senere hen kan udvikle sig til kræft.

    Jeg synes heller ikke at jeg fik den bedste vejledning. Nogen siger at man ikke kan få vaccinen hvis man allerede har haft sex. Men det passer nok heller ikke
  • Baby_21

    - Det er delvis rigtig det du har hørt med at man ikke kan få den når man har haft sex. jo du kan godt få den, men den hjælper knap så meget som dem som ikke har mistet deres mødom endnu ..

    Men lige i starten da de kunne vacc. imod livmoderhalskræft var det faktisk kun til piger som stadig havde deres mødom, men efter der er blevet forsket osv. har man fundet ud af at den også hjælper på piger som har haft sex. selvfølgelig hjælper den mest hvis man ikke har haft særlig mange partnere (:
  • Jeg er blevet anbefalet af en Gynegelog og min Læge til at blive vaksineret mod kræft i underlivet, jeg har ikke hørt et ord om hvordan med sex eller andet forbehold, jeg skulle have bakterien der kan udvikle sig til cancer i løbet af 5-20 år jeg troede ikke at vaxinen var for kvinder i min alder ? 67 år. jeg overvejer at sige nej tak både fordi jeg ikke tror på det og så er det meget dyrt for en alders pensonist.
    Giv mig et ærlig råd og god forklaring, får man cancer af den virus ? kan man smitte sin partner, før, efter og under behandlingen, hvad sker der hvis jeg ikke tager den vaxine, Hvis man får cancer eller har den virus i underlivet kan man så ikke ligeså godt fjerne livmoder og æggestokke, er det ikke altid det mest sikre. i min alder .
  • Jeg har spekuleret over dit spørgsmål. Prøv at læse her, hvad der skrives.

    CITAT

    3/4 af alle kvinder smittes

    Man ved, at 75 procent af alle kvinder på et eller andet tidspunkt i deres liv smittes med en eller flere typer HPV. Ofte går infektionen i sig selv igen, men i nogle tilfælde bliver den kronisk og fører til alvorlige celleforandringer, der kan give livmoderhalskræft.
    Det er især de to vira, der kaldes HPV 16 og 18, der er de onde skurke. De tegner sig for 70-75 procent af alle tilfælde af livmoderhalskræft.

    CITAT SLUT

    Jeg forstår ikke af hvilken grund du skulle have den vaccine. Hvorfor ikke bare få en årlig undersøgelse.
    Er det konstateret du har den virus kronisk, som kan give kræft. ( Jeg aner ikke om det kan lade sig gøre )

    Du har jo åbenbart ikke celleforandringer. Så hvad er begrundelsen dog for at du skulle have den vaccine. Med mindre, naturligvis, du har mange partnere eller din partner har.


    Jeg ved ikke hvad du skal gøre, men man læser jo om der kan være bivirkninger ved vaccinen. Jeg har heller aldrig hørt om man anbefaler vaccinen til ældre kvinder.

    Jeg kan kun sige dig, hvad jeg ville gøre. Jeg ville ikke have vaccinen, men jeg ville have en årlig undersøgelser for celleforandringer.

    Jeg tør overhovedet hverken fraråde eller tilråde, for jeg ved ikke nok. Lægen må da have givet dig en begrundelse. Du har måske selv spurgt om det var en ide. Så kunne jeg tænke mig der bare bliver sagt ja.

    Jeg er nysgerrig, hvad er der sagt til dig.
  • Jeg har ikke spurt, for jeg anede ikke at det kunne lade sig gøre i min alder jeg havde tilbagevendene blærebetengelse derfor blev jeg sendt til gynegelog han fandt ikke noget på det men ringede til mig og sagde at han havde fundet hpv. virus og anbefalede mig vaxcinen, jeg rådspurte mig med min læge og hun sagde det var et udmærket råd jeg der havde fået, blærebetængelsen fik jeg bugt med ved at drikke en masse tranebærsaft og vand og gå på toilettet nærmest omgående efter samleje så blæren blev skyllet efter og jeg har kun en partner. ;-) Gynelogen ville se mig igen om et år.
    Tak for du svarede jeg tror jeg vil gå til en årlig kontrold,
  • Jeg kan anbefale dig Membrasin for din blære. Jeg er ellers kun for en vitaminpille og levertran, jeg er ikke rigtig til alle de forskellige slags af tilskud.

    Men Membrasin det kan jeg anbefale. Det kan købes både på apoteket og Matas. Jeg vil næsten tro Matas er billigst.

    http://dylmerklinikken.dk/brevkasse/tag/membrasin/

    Gynækologen har fundet virus, men det behøver jo ikke at udvikle sig til kræft og kan tilsyneladende forsvinde igen efter hvad der skrives.
    Bliver man kontrolleret en gang om året, så må det vel OK. Jeg fik selv, for mange år siden foretaget et keglesnit. Det er ikke noget at tale om. Jeg havde unormale celler. De behøver heller ikke at udvikle sig til kræft, men for en sikkerheds skyld blev det fjernet.

    Det er nemt for gynækologen at sige det er en god ide. Det er jo kun et greb i lommen for dem. Det er første gang jeg har hørt om nogen ældre damer, der er blevet rådet til vaccinen.
  • http://www.vaccinemodkraeft.dk/


    Her anbefales til alle kvinder. Så har "de" skiftet standpunkt. Før skulle det helst være jomfruer. Jeg stoler desværre ikke på dem. Der skal laves penge på alt. Og jeg har læst om bivirkninger.
    Med en partner og i din alder, (og min ) ville jeg ikke. En undersøgelse om året må kunne gøre det.
    Men man må vist afgøre med sig selv, hvad man vil. Ingen kan råde, det må være den enkeltes beslutning.
  • Jeg ville sige ja til vaccinen.
    Du er smittet med en HPV virus, den kan holde sig i ro, og måske aldrig udvikle sig yderligere. Men gør den det, kan det ske i den milde form, som kan fjernes ved et keglesnit.
    Men den kan også udvikle sig hurtigt til kræft. Jeg har haft en veninde der blev behandlet på alle tilgængelige måder, og da først kræften var en realitet, gik det hurtigt og hun døde. Hun var i fyrrene.
    Din partner har sikkert også HPV virus. Jeg ved ikke hvad den gør ved mænd.
    Det har som sådan ikke noget at gøre med hvor mange partnere man har eller har haft. En enkelt partner der er smittet, kan smitte.
  • Rosa, nu må du ikke misforstå, jeg ved godt bare man er sammen med en, der er smittet, er det nok. Jeg havde kun været sammen med en, da jeg fik unormale celler.

    Kan vaccinen dræbe virus, hvis man er smittet. Ved du det. ?
Log in eller Registrér for at kommentere.