Hjem Lunger Åben debat om rygestop

Min oplevelse med rygestop og champix

Redigeret 26 november, 2016, 02:43 i Åben debat om rygestop
Jeg har nu været røgfri i 3 måneder, det startet med at mit arbejde lukke for rygning inden på arbejds området, og derfor tænkte jeg at jeg ville gøre et forsøg på at kvitte smøgerne. Jeg læste en masse på nettet for at se om jeg kunne forberede mig mentalt, og derefter kigget efter mulighed for at få hjælp. Jeg faldt over en artikel om champix og læste lidt om pillen, for mig lød det lidt for godt til at være sandt men at jeg mener det var 44% procent der fik pillen som blev røg fri. Jeg tænkte at jeg ville give dette et forsøg, og jeg begyndte på pillen og det gik fint, men efter 1 måneden på pillen og været røgfri i 3 uger, skulle jeg til fest, og fik lidt alkohol, af en eller anden grund blev jeg meget aggreasiv, og efterfølgende har jeg ikke turde og tage pillen. SÅ et råd fra mig, lade være med at tage pillen og drikke nogle former for alkohol. Men jeg har så efterfølgende startet en hjemmeside hjælp til rygestop, som en form for dagbog og for at dele mine erfaringer med andre, og håber at andre vil dele deres på siden. Så kig forbi, hvis i har lyst. Held og lykke
«1

Kommentarer

  • Champix er ikke just min favoritmetode. Jeg har tidligere selv omskrevet den meget negativt på min rygestopblog , hvor jeg også fik et opkald fra EB om mine erfaringer inden de begyndte at skrive om dem.
    EB's artikler: https://www.google.dk/#q=site%3Aekstrab ... .osb&cad=b

    Jeg har skrevet en længere guide med 10 metoder til rygestop ( http://rygestophjaelp.dk/10-veje-til-evigt-rygestop ) med lidt fin grafik oveni. Den er også værd at tjekke ud.

    Men med Champix bagage ville jeg holde mig langt væk fra den. Bivirkninger, dødsfald og andet skidt. Det er ikke det værd.
  • Generelt. Lad vær med at indtage alkohol eller rusmidler når man har taget en form for medicin eller andet. Det noget der går lige i hjernen på én. Jeg har selv erfaret mig på det stadie :-)
  • Hej
    Champix hjalp mig og det var virkelig nemt.. Kom endda til at stoppe et par dage før uden det var med vilje, men jeg havde simpelthen ikke lyst til at ryge - og det har jeg stadig ikke. Det er ca. 1 år siden.
    Det er så skønt og befriende. Har endda forsøgt, at teste mig selv ved at ryge et par smøger, men tragen er ikke opstået eller kommet igen.. Det er fedt.
  • Som med al anden medicin er/kan der være bivirkninger. Medicinalindustrien tjener styrtende på desperate mennesker der enten vil stoppe med at ryge eller tabe sig ! Undgå dog så vidt muligt disse usikre præparater hvis eneste garanti er en slank pengepung.

    Jeg tog selv en "kold tyrker" (2 år siden nu) men er udmærket klar over at ikke alle kan det. Men istedet for at eksperimentere med helbredet, så brug dog de anerkendte støttemidler der findes. Nikotinplaster, tyggegummi med mere. Jo, nikotin er heller ikke sundt men du undgår tjæren ved rygning der er langt det farligste.

    Bare min mening - forhåbentlig uden at virke "frelst"

    http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1682580.ece
  • Jeg synes at det kan være lidt af en jungle at finde ud i hvilke produkter der skulle være helt uden bivirkninger, og hvilke, der har! Og især synes jeg det er svært at finde ud af hvor medicinalindustrien har interesser som de ikke er specifikke omkring over for forbrugerne. Tag nu f. eks. noget så simpelt som en e cigaret - nogle parter siger at den er helt uskadelig, og andre parter siger at man skal passe på med den!
    Ja ved godt, at der nok ikke lige er nogen der sidder derude med svaret, men ville bare lige nævne det.
  • Jeg er en af dem som mener e-cigaretter er et godt alternatvi. Hvis man ser på på hvad der i e-juice,

    Så synes jeg ikke at an kan være i tvivl om at det er et bedre alternativen cigaretter, dermed ikke sagt at e.cigaretter er sunde.

    Bare min mening!!
  • Jeg er også tilhænger af e-cigaretter. Jeg er selv på vej til at lægge rygning helt på hylde. Jeg har været glad ryger gennem 25 år, men dengang jeg fik børnebørn, der begyndte jeg at tænke lidt over min rygning. Jeg besluttede mig derfor til, at det måtte være på tide at stoppe.
    Jeg tror det er den bedste beslutning i mit liv
  • Det er supersvært at finde rundt i alle de råd! Jeg har valgt at rette mig efter kræftens bekæmpelse, og de er imod e-cigaretter. Plus, man ved ikke hvad folk putter i fordi de ikke er lovlige i danmark.
    Jeg veksler lidt mellem de her plastre, www.nicotinell.dk/nikotinplaster fra nicotinell og deres tyggegummier. Bliver bare så tør i munden af tyggegummi. Er det noget med at man skal have røget meget før de virker?
  • Til lykke. Er du også stoppet med e-cigaretten?
Log in eller Registrér for at kommentere.