Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

15 år, operation for forhudsforsnævring - "snit"

Redigeret 12 juli, 2014, 07:30 i Åben debat for mænd
Hej, jeg er en dreng på 15 år,

Jeg fik for 2 dage siden (mandags) fortaget et lille snit i forhuden, som ville gøre den mere løs pga. min forhudsforsnævring..

Har i den anledning lige et spørgsmål.. Hvor lang tid bør der gå før man kan trække forhuden tilbage?
Jeg fik at vide at jeg skulle skylle mine sting, men jeg kan ikke trække min forhud særlig meget tilbage uden at jeg får smerter. Der er desuden stadig en lille hævelse i min forhud, så vil høre om det er normalt? Jeg havde ingen stor blødning eller noget i mandags ..

Er bare bekymret over om det gør noget, at jeg ikke kan trække min forhud tilbage endnu? (Kan næsten ikke trække den tilbage - kun til der hvor stingene sidder)
Kiriugen sagde at jeg skulle trække den tilbage og skylle såret. Jeg ringede i øvrigt også ind til dem idag, og de sagde at det var meget vigtigt at trække den tilbage selvom det gjorde ondt, og så skylle stingene/såret da det ellers ville sætte sig fast. Har så fået gjort det nogenlunde idag, men der har været svage smerter/ømhed lige siden. (stingene sidder forholdsvist lang fremme på forhuden)

Tak for at du eventuelt gider at læse det

- Forvirret/bekynret dreng

Kommentarer

  • Du er 15 år. Er du helt alene i Verden? Har du ikke en mor, far eller anden voksen, der er - og har været - omkring dig i det her?

    Du skal ikke gå alene med de bekymringer, det er ikke dig, der alene skal kontakte sygehuset. Fortæl den voksne, der er omkring dig, at det ikke helt fungerer, at du har brug for hjælp.

    Det er vigtigt, at du netop får renset ordentligt, så du kan få det bedst mulige resultat, så derfor skal du bede om hjælp.
  • Tak for svaret - jo har nogle forældre, men det er svært at få fat i nogle læger med kendskab til dette i øjeblikket (klinikken jeg fik lavet det hos har lukket), og det er derfor jeg henvender mig til dette forum. Der er desuden også en mindre kommunikationbarrierer i forhold til mine forældre, som gør hele situationen lidt svære.


    Det egentlige spørgsmål er bare om det er normalt at man endnu ikke kan trække forhuden tilbage, og hvornår dette kan forventes.
  • Lige en opdatering:

    Prøvede forsigtigt at trække forhuden tilbage, og det lykkedes selvom det gjorde pænt ondt ved sårene :)
Log in eller Registrér for at kommentere.