Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp - hvad kan det være ?

Redigeret 10 januar, 2015, 10:33 i Whiplash (piskesmæld)
Jeg har en bekendt, der for et par år siden faldt forover og slog sit hoved ned i en radiator. Han fik skader på tænder og flænge i hoved. Han var bevidstløs kortvarigt.

Lige siden har han døjet voldsomt af svimmelhedsanfald. Han kan fremprovokere dem ved at trykke i nakken - lige under kraniekanten.....samt også et punkt et par cm nede på nakken - under kraniekanten. Derudover får han også hovedpine.

Han har svært ved at koncentrere sig - og glemmer let.

Han blev scannet i starten - da de var bange for han kunne have en blodprop/blodansamling - men der var heldigvis intet.

Han har været hos læge flere gange - de siger det er psykisk !!! (han er helt OK - og der er intet der plager ham). Han har prøvet ALT (kranio sakral terapi - fysioterapi - kiropraktor - akkupunktur....etc etc.)

Nogen der kan genkende symptomer (selv så længe efter ....5 år).......og kan give råd til hvad han skal banke i bordet hos lægen for....er det en re-scanning....tid hos neurokirug eller hur ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kender et menneske, ikke her fra landet, som også slog sit hoved voldsomt. Det er efterhånden mange år siden og han har næsten altid hovedpine.
    Der blev det taget alvorligt og han blev pensioneret. Ingen har kunnet hjælpe ham.
    Det var jo ikke det, du gerne ville høre, men desværre sandheden om det tilfælde, jeg kender til.

    Når ikke de kan finde en årsag er det let at sige, det er psykisk. Det er modefænomenet i dag.
  • Indstillinger
    Det kan sagtens være et piskesmæld. I uheldigste fald kan nakkehvirvlerne også sætte sig fast i roteret tilstand. Jeg faldt selv under en militærøvelse omkring 1980, og fik dengang at vide, atjeg havde fået en hjernerystelse. Piskesmæld var endnu ikke så kendt, at man overvejede det. 7 år senere blev hele min ryg og hals røntgenfotograferet i anden anledning, og man konstaterede, at mine 2 øverste nakkehvirvler var roteret, og havde slidt nye spor, og derfor havde jeg i 7 år gået med en kronisk hovedpine, som ingen havde kunne hjælpe mig af med. Man havde været omkring kronisk bihulebetændelse, migræne, forkert bidfunktion og hjernesvulst. En fysiurg mente, st jeg havde været udsat for et trafiuheld med påkørsel fra højre side forfra, men på det tidspunkt tænkte jeg ikke over faldet. Det faldt mig først ind næste 10 år senere, h or vi var en gruppe, der prøvede at lave et manual for, hvordan man skulle behandle uheld i hjemmeværnssammenhæng. Jeg fik manipuleret mine hvirvler på plads, og denne behandling blev gentaget flere gange med mellemrum. En støttekrave, fysioterapi med øvelser samt stærk smertestillende medicin var mine ledsagere indtil for ca. 5-6 år siden, hvor de kroniske smerter pludselig var væk. De kan komme af og til, især hvis jeg løfter på noget, eller ligger forkert om natten, men det er ikke længere en kronisk tilstand. Ingen har kunnet give mig en forklaring, men jeg er lykkelig for, at jeg stadig er i live, for tilstanden har MANGE gange bragt mig tæt på selvmord.
Log in eller Registrér for at kommentere.