Hjem Lever, nyrer og urinveje Inkontinens

Løb

Redigeret 25 juni, 2014, 11:02 i Inkontinens
Hej. Jeg skal bruge et godt råd.

Jeg har endelig taget mig sammen til at gå til lægen med stress-inkontinens (15 år efter en fødsel), for jeg vil rigtig gerne kunne løbe langt uden at tisse i bukserne. Det er da bare irriterende!
Er der nogen herinde der har gode råd til hvad man skal gøre hvis man nu gerne vil starte med at løbe FØR man har nogen virkning af en behandling? Jeg har tidligere taget et bind på, men det holder ikke i længden, og slet ikke hvis jeg skal på en længere løbetur. Eller skal man helst lade være med at løbe og finde sig en anden sportsgren indtil videre?
Er der nogen der ved, hvor længe man kan være om at træne sin bækkenbund op?

Den håbefulde

Kommentarer

  • Du skriver, at du har været ved læge, men du glemte desværre at skrive, hvad lægen har indstillet dig til.

    Umiddelbart vi jeg da foreslå, at du skal have en henvisning til en fysioterapeut med speciale i bækkenbundstræning.

    I en del kommuner er det faktisk et tilbud, hvor man kan gå på et hold - og hvad enten du er indstillet til operation eller hvad der nu skal ske, så vil det absolut være en god ide at få bækkenbunden trænet.

    Men - fortæl, hvad lægen har sagt, så kan der måske komme mere brugbare forslag.
  • Jamen, behandlingen er kun i sin spæde start, hvor jeg skal henvises til en urolog og formentlig skal have testet bækkenbunden og så igang med noget træning. Så jeg har en forventning og en forhåbning om at det kan trænes væk!
    Men jeg vil gerne ud at løbe og ville vide, hvad andre gør med samme problem. Eller om andre bare lade være med at dyrke den form for sport.
    Jeg er 50 år - og ser ikke mig selv på et kommunalt inkontinens-hold - endnu....
  • Undskyld, men du har inkontinens - og det rammer altså ikke kun ældre kvinder. Da jeg gik på et sådant hold, var der faktisk en del yngre kvinder. I betragtning af, at langt de fleste tilfælde af inkontinens faktisk bunder i fødselsskader, så er det noget underligt at mene, at man ikke er gammel nok. Rigtigt mange yngre kvinder døjer med problemet, men af en eller anden våset, selvopfunden grund, så er det tabu, så derfor er der ingen, der taler om det.

    Jeg vil vædde med, at du kender en del jævnaldrende, som netop har problemet i større eller mindre grad, men som ikke taler om det. Prøv en gang at nævne for nogle andre kvinder, at du har det problem - så skal du bare høre.

    Jeg har simpelt hen ikke hørt, at man bør undlade at dyrke motion, heller ikke løbetræning, når man har de problemer, men det gælder om hurtigst muligt at komme i gang med den træning, så du også kan lære netop at bruge bækkenbunden korrekt - også når du løber. Da et bind ikke er nok, så kan du jo købe nogle Tena.

    Du kan givet, via nettet købe diverse træningsprogrammer, så du kan træne hjemme, det er dog ret vigtigt, at du netop får lært at træne korrekt, for det er ikke "bare lige" at få ramt den rette muskel.
  • Det var på ingen måde for at fornærme nogen!! Jeg er udemærket godt klar over at inkontinens ikke har nogen alder. JEG er bare ikke klar til sådan et hold - - og så - godt ord igen!
    Jeg føler mig pinlig over det - og jeg ikke fortalt andre om det end min læge,-altså efter ca. 15 år - jeg er sikker på at mange andre herinde har det som mig.
    MEN nu vil jeg altså ikke finde mig i det mere, og jeg vil ikke finde mig i, at jeg ikke kan melde mig til motion, så derfor var mit ønske bare at få et godt råd fra andre i samme situation.
  • Den rette træning hjælper desværre kun i 60 til 70 % af tilfældene.

    Grr.... og når man vil læse noget om, hvad man kan gøre, så skrives der side op og side ned med årsager om dit og dat. Om for meget vanddrikkeri og jeg skal komme efter dig. I stedet for at holde sig til, hvad gør man , når alt er prøvet og undersøgt.

    Nå men, på apoteket kan man købe http://www.apotekeren.dk/produkter/Oevr ... 3-stk.aspx


    Jeg aner intet om, hvordan det er. Måske, som med alt det andet, penge ud af lommen. Men det kunne jo prøves.
Log in eller Registrér for at kommentere.