Hjem Infektioner Åben debat om rejsesygdomme og -medicin

orm i maven

Hej
Jeg er i øjeblikket i sydøstasien og har fået konstateret rundorm i maven. Det har stået på i en måned nu og hsr været på flere engangs ormekurer. Enten med Mebendazol eller abendazole.
Det har hjulpet dagen efter men derefter er de ufrivillige toiletbesøg, diarre, mavesmerter, kramper og kvamlen kommet tilbage. Jeg kan stadig se orm i afføringen.
Jeg har været til læge flere gange men ingen af dem synes at have andet svar end at en tablet nok skal få bugt med husdyrene. Det har indtil videre ikke virket.
Jeg har derudover lige haft dengue feber. Ved ikke om det spiller nogen rolle.

Hvor jeg befinder mig nu er der ingen læger er. Kun apoteker og en sygeplejerske.
Nogen forslag til at få mine blinde passagere ryddet?

Kommentarer

  • Fejlen er jo nok at det middel du tager måske kun slår de voksne orm ihjel. Men du må have mange æg også. Jeg læste et sted at man i et sådan tilfælde skulle bruge et afføringsmiddel også.
    Jeg ved ikke meget om orme, man skulle da tro en læge ville kunne hjælpe. Du skriver du har været hos flere læger, du må finde en læge der ved noget om orm.
    Men rådet om afføringsmiddel kan jeg sådan set godt forstå, for så kommer æggene da med ud. Æv, hvor må det være væmmeligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.