Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Jalousien ødelægger snart ægteskabet....

2

Kommentarer

  • Redigeret 29 marts, 2014, 00:30
  • Redigeret 29 marts, 2014, 00:30
  • Det kan sagtens lade sig gøre! Selvom nogen har den forestilling at mænd tænder på "alle kvinder", så er der altså også nogle mænd der foretrækker en partner. Jeg synes din mand lyder virkelig betænksom og virker til gerne at vil bevare jeres ægteskab.

    Tag en ting af gangen, så skal det nok gå
  • Redigeret 29 marts, 2014, 00:31
  • Redigeret 29 marts, 2014, 00:30
  • Nu kører du i ring. Du læser i hvert fald ikke hvad jeg har skrevet til dig - eller du forholder dig overhovedet ikke til det. Du bruger NØJAGTIGT de samme argumenter, som jeg har bedt dig om at tænke nærmere over, at de KUN er der for at gøre det sværere for dig selv.

    Det er DIG der vælger at se det negative, og DIG der vælger at gætte, at dine mand har alle mulige skumle motiver.

    Jo - selvfølgelig foretrækker de fleste mænd kun at have en partner, som han er glad for, men også han har to øjne, og dem har han altså lov til at bruge UDEN andet argument end at han nyder at se det, han ser - OG IKKE ANDET.

    Selv om du tydeligvis ikke læser hvad jeg skriver - så foreslår jeg igen, at det her er noget, du skal få talt godt igennem med din psykolog, for jeg kan godt forstå, at din mand er ved at være noget træt af at blive mistænkeliggjort hele tiden.

    Prøv at tænke på den gang, da du blev mobbet - var det ikke bare simpelt hen det værste, at hele tiden få ting at vide om dig selv, som du godt vidste var forkerte???

    Du er faktisk i gang med at mobbe din mand - er du klar over det? Og du ved også selv, hvad det gør ved en at blive mobbet, ikke?

    Du skal IKKE gætte, hvad han tænker og tror - du skal tale med ham i direkte klart sprog, og så skal du stole på, at det han siger, siger han, fordi det simpelt hen er sandheden.
  • Redigeret 29 marts, 2014, 00:31
  • Jeg ved godt, at jeg gav dig et lidt hårdt puf, men du skal ud af den offerrolle. Du skal ud af, at du hele tiden tror, at det kun er dig, det hele går ud over, at dine omgivelser bare træder på dig - for det gør din mand i hvert fald ikke.

    Jeg kan sagtens følge, at din mand netop HAR forsøgt at tage hensyn, hensyn, hensyn - men også han er kommet frem til, at han er den han er, og hvis ikke det er godt nok - ja, så VIL han køre træt.

    Du fortæller hvor dejlig han er, og hvor mange gode ting, han gør for dig - alligevel mener du han prøver at "redde" ting, som du ser som fadæser, men som altså slet ikke er det. Det er alle disse gode ting, du skal fastholde - og ikke blive fornærmet, hvis han en dag ikke lige har tid til at sende dig en sød hilsen, eller kigger efter en sød pige på gaden.

    Alle de tankemønstre som jo er indgroede hos dig, lader du jo også styre den negative spiral.

    Så - hver gang, du netop får en negativ opfattelse, så bør du lige stoppe op og tænke dig om en gang mere, inden du anklager og forlanger en forklaring, som du jo også på forhånd har besluttet ikke er rigtig. Og - hvorfor skal han så blive ved med at forklare det til dig? Du HAR jo besluttet, at han lyver.

    Og jo - det kræver arbejde - og vil givet gøre det i rigtigt lang tid endnu.

    Det er derfor afsindigt vigtigt, at du blevet ved hos psykologen til du har fået alt det her på plads.
  • Redigeret 29 marts, 2014, 00:31
  • Nej. Når I er ude, så er det fordi, I skal se på noget andet. Han skal ikke ændre på sin grundlæggende natur, bare for at stille dig tilfreds, og jeg tror du vil få meget svært ved at få ham til at overholde et sådant løfte, da det givet er noget, han gør helt automatisk. Og du skal holde op med at bilde dig alt muligt ind, som han "nok" tænker, når han lige vender hovedet efter en pige - for det gør han garanteret overhovedet ikke. Men - helt ærligt - sådan som moden er, hvor pigerne nærmest stiller det hele til skue, så kan jeg sagtens følge, at det er svært ikke at modtage de invitationer, der dukker op hele tiden.

    Og DU skal holde op med at gå og stirre stift på ham hele tiden - også du har fået to øjne, og dem skal du da bruge til at se, hvad der er omkring dig. Om det så er butikker, nogle smukke blomster, en sød hund eller et flot stykke mandfolk er ligegyldigt - du skal bare se på noget andet end ham hele tiden.

    Så - det er træning, du skal i gang med fra næste gang, I er ude sammen.

    Jeg spurgte en gang min mand, om han virkelig tændte på den nærmest afklædte pige, som vi netop havde passeret, og som i øvrigt var så udringet, at også jeg måtte kigge en ekstra gang - det hele var næsten serveret. Han tænkte lidt over det, og så sagde han "Nej, det gør jeg ikke, for det er jo kun fake, det hele. Hun siger "vær så god, tag bare for dig" - men hvis man følger den tydelige opfordring, så får man jo en på kassen."
Log in eller Registrér for at kommentere.