Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

konstant hovdepine

Redigeret 19 juni, 2014, 17:54 i Hovedpine og migræne
hej jeg har haft konstant hovdepine de sidste 5 år har fået at vide det er en spændningshovdepine og den ikke vil gå væk ville høre om der er nogen der har noget erfaring med et eller andet da det er ved at blive for træls at gå med

Kommentarer

  • Hej

    Har du smerter 24/7 ? for det lyder da voldsomt.

    Har du fået målt dit blodtryk, for det kan godt give dig meget kraftig hovedpine hvis det er alt for højt.

    Ellers vil jeg foreslå dig at kontakte en fysioterapeut, så du kan få noget udspændning og massage.
  • Du har haft hovedpine i fem år, men skriver desværre intet om, hvad der hidtil er foretaget, andet end at du har fået at vide, at det er spændingshovedpine?

    Mit bud er også at du beder om en henvisning til en fysioterapeut, men ikke udelukkende til noget massage - jo, det er fint nok, men er kun symptombehandling, og du vil således igen få hovedpine, kort efter behandlingen er afsluttet. Jeg vil anbefale, at du kommer til en fysioterapeut, der også har nogle træningsfaciliteter, og du lærer nogle øvelser, som du selv kan gøre dagligt.

    Der ud over skal du muligvis have en ergoteraput til at se på dine arbejdsstillinger. Afhængigt af, hvad du beskæftiger dig med, vil det muligvis også være noget, fysioterapeuten kan hjælpe dig med at få belyst. Bare det, at du eventuelt sidder forkert foran computeren eller f.eks. har en forkert hovedpude, er nok til at give spændingshovedpine.

    Er det spændingshovedpine kan det kun afhjælpes ved at fjerne årsagen til disse spændinger, så det dem du skal finde.

    Naturligvis skal du også have undersøgt f.eks. blodtrykket, som Hanne nævner.
  • mit blodtryk er normalt
    jeg har været indlangt på glostrup sygehus på hovdepine afdelling det var dem der fandt ud af det var spændingshovdepine
    ja har konstant smerte
  • Du er godt nok sparsom med dine informationer, og så kan det da være yderst vanskeligt at hjælpe dig.

    Du har været indlagt;

    hvad har man undersøgt?
    Hvad har man gjort?
    Hvad har man foreslået dig?
    Hvad er begrundelsen for, at man har opgivet dig?
    Har du været ved fysioterapeut?
    Har du lært øvelser? Og er det nogen, du passer?
    Har du fået undersøgt dine arbejdsstillinger?
    Hvor gammel er du?
    Er du mand eller kvinde?
    Har du andre sygdomme?
  • Kære dig.

    Av for søren at have spændingshovedpine hver dag hele tiden.

    Jeg nægter simpelthen at tro på, at det ikke kan gå væk. Og det kan måske gøre, at du mister håbet og ikke prøver nogle af alle de fantastiske muligheder der er..

    Nu ved jeg ikke hvad du har prøvet med:

    Hypnose (kan udrette mirakler)
    Akupunktur til lindring
    Fast styrketræning to-tre gange om ugen

    Jeg håber du er klar på at tage kampen op.
    Noget må der kunne gøres.

    Tanker fra Trine
  • Hej Mammure Du har myoser i nakke og skulder, en massør ville være godt her , men du skal også have vejledning om hvordan du sidder, rigtige stillinger i rigtig højde, feks , dit køkkenbord er det den rigtige højde, det skal helst være 90 cm høj , hvis du er høj . mål med dit hofte knogle , det skal helst være næsten lige så højt oppe dette bord. Der er blevet forsket med kaffe at det åbner de blodkar der sidder i ryggen og giver blodførsel til hovedet. det kunne hjælpe efter en lang arbejdsdag. men kaffe trækker også hjertes blodkar sammen , så det er for og imod. Du kan købe eller selv lave en aflang pose af bomuld lagen, og sy den sammen på foderstof få noget foderhvede og put det i posen. og sy den til i enden. ligge posen i microovnen i 2 minuter eller lidt mere til du syned den er dejlig varm , og ligge den om i nakken og blødgør musklerne det tager noget af smerten. har du en der kan masser dig efter varmen derpå. Så er der kranie terapi . jeg kan ikke lige komme på navnet. også øjen huler , tænder, i tindingen sidder myoser du kan massere , så det hjælper. god bedring
  • Hvis du har fået konstateret spændingshovedpine, så er det lige præcist der man skal tage fat. Du skal have styr på de spændinger... Jeg ser flere andre foreslå fysioterapeut hvilket jeg kun kan være enig i. Dog tror jeg at du med fordel også kan opsøge en kiropraktor.

    Jeg er selv kiropraktor på en klinik i Ringsted og jeg behandler dagligt fok med hovedpine af forskellig slags. Formålet med den behandling en kiropraktor giver, er at løsne led og muskler i nakke og skuldre, så der kommer en mere normal grundlæggende bevægelighed. Hvis bevægeligheden er optimal, er der også en større chance for at de gode øvelser du får ved enten kiropraktor eller fysioterapeut har den tilsigtede virkning.

    Jeg vil tillade mig at vedhæfte et link til min egen hjemmeside hvor vi skriver lidt mere om hovedpine m.v. http://kiro.dk/Hovedpine-ogbrsvimmelhed.153.aspx

    Håber du finder en løsning

    Mvh Lotte
  • Hej jeg har også lidt meget af hovedpine, og brugt mange penge på massør, fysioterapeut, og kiropraktor. Og jeg har erfaret det har meget med min krops holdning at gøre, og hvis jeg derved laver nogle forskellige øvelser kan jeg holde min hovedpine væk!
  • Hvis "spændingshovedpinen" sidder i baghovedet, så er det min erfaring, at den oftest hænger sammen med fordøjelsen.

    Fra jeg var 13 og til jeg var næsten 50 sloges jeg med spændingshovedpine. Jeg har været hos kiropraktor, akupunktør og fysioterapeut, alt sammen virkede i et eller andet omfang, men kun i en kort periode.

    Men siden jeg blev opmærksom på, at det er min sløve fordøjelse der er problemet, og behandler dette problem, så har jeg ikke længere spændinger i nakke eller skuldre.
Log in eller Registrér for at kommentere.