Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

testikel hjælp

Redigeret 12 juni, 2015, 14:48 i Åben debat for mænd
Hey, er en dreng på 17 år. Jeg har i går og i dag haft lidt ømhed smerte i min venstre testikel sådan omme bagved. Der er ikke ømhed hele tiden.
For noget tid siden havde jeg noget lignende ( noget der minder om samme smerte) og var til læge. Jeg sagde til hende jeg var bange for det var bitestikel betændelse men hun tog klamydia og gonorre prøve og der var intet. Så jeg skulle bare vente til det gik væk igen. Det gjorde det også men er kommet igen nu. Jeg synes smerten sidder sådan lidt omme bagved testikel også lidt oppe ved mellem kødet altså oppe ved toppen. Er lidt bange for at det kan være en testikel snøring. Nogen der ved hvad dette kan være ?

tak for jeres svar og tid på forhånd

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis det var testikel snøring eller drejning, så ville du ligge på gulvet og skrige..

    Det siges i hvert fald, at det gør ekstremt ondt...

    Husker du at få tømt af? altså onanere eller ved sex?
  • Indstillinger
    Altså for nogle dage siden gik der lige lidt længere end der plejer. Men der er tømt flere gange nu.

    Mange tak for dit svar :)
  • Indstillinger
    Jeg slap af med den form for smerter. Efter sterilation fik jeg hævet venstre bitestikel (3 gange normal og øm som bare f....). Penicilin med mere hjalp intet. Problemet kom en gang hver 3 måned og jeg skrævede som en der havde skidt i bukserne. Til sidst tyede jeg til en Heilpraktiker (naturlæge) som jeg kender. En dag, efter 3 års pine, hvor hævelsen var begyndt, kontaktede jeg hende og fik en glasampul på 5 ml, delvis saltvand med koncentrat af planteudtræk, som skulle hældes ned under tungen og blive der i 5 minutter inden jeg sank det. Ingen rygning, drikke eller spise 15 minutter før og efter behandlingen. Kuren er 5 ampuller indenfor 2 uger. På daværende tidspunkt var den så hævet at jeg ikke kunne sidde i bilen og køre. 8 timer senere var hævelsen ovre og var normal i 4 år inden jeg fik et tilbagefald og jeg tog en kur til. Historien startede i 1992 og tog den sidste ampul i 1996 og har været smertefri siden. Ampullerne hedder Testis compositum N og er fra (Biologische Heilmittel) Heel. Får ikke i håndkøb, kun hos Heilpraktikere eller andre uddannede i naturmedicin. Herhjemme er det BioVita der har forhandlingen. Grunden til hævelsen var at jeg havde en infektion som ikke kunne komme væk efter at strengen var kappet over, samtidig fik min kone at vide at nu fik hun ikke mere underlivsbetændelse. Og ganske rigtig var det ovre. Så betændelsen har været i sæden med ud, hvorved der ikke blev nogen ophobning i testiklen før strengen blev klippet
Log in eller Registrér for at kommentere.