Hjem Hjerne og nervesystem Urolige ben

Hjælper Parkinsonmedicin mod urolige ben?

Redigeret 29 september, 2014, 17:11 i Urolige ben
Hjælper Parkinsonmedicin mod urolige ben?

Eller bliver patienten bare afhængig af produktet (Parkinsonmedicin af den anvendte type er vanedannende)?

http://www.dagensmedicin.se/vetenskap/n ... less-legs/

Kommentarer

  • Hejsa!
    Inden du begynder på noget syntetisk medicin så tag lige turen forbi en Helsekost butik og køb Cal-Mag 1:1 med D og K2 vitamin fra Solerey.
    Der er stor sandsynlighed for at dine urolige ben er symptom på Magnesium mangel.
    Tag hvad der står på pakken ved nattetid. De virker let muskelafslappende så du blir dejlig søvnig og også sover bedre om natten. Hvis ikke det virker inden for de nærmeste dage så tag en pille mere og en pille mere.

    En god ide er at opsøge en behandler og få foretaget en Vega test. Sådan en test fortæller om der er flere mangler. Og har man magnesium mangel så har du sandsynlighvis også Zink mangel da de går hånd i hånd.
    Der vil du også blive vejledt i brugen, hvor meget og hvor længe du skal tage terapeutiske doser. For at få fyldt depotet op.

    Hilsen Carina
  • Hej Carina

    D-vitamin-mangel kan skyldes blyforgiftning.
    Magnesium-mangel ses ved kronisk tungmetal-forgiftning.
    Zink-mangel ses ved kobber-belastning / kobber-forgiftning.

    Ved kviksølv-forgiftning kan man ikke udskille andre tungmetaller på normal vis.
    Kviksølv og bly forstærker hinandens giftighed med en faktor 100.

    Urolige ben er et symptom, som kan ses ved kviksølv-forgiftning.

    Vi udsættes for kviksølv ved brug af amalgamfyldninger, spisning af fisk, vaccination med vacciner konserveret med kviksølv, fra den almindelige baggrundsforurening med kviksølv.

    Jeg kunne derfor foreslå, at patienter med urolige ben på kompetent vis blev undersøgt for kronisk tungmetal-forgiftning.
  • Jo, men Brugernavn.

    Ja, du har ret i det med bly og D-vitamin. Men D-vitamin-mangel kan jo også skyldes at vi er i februar måned i et land langt mod nord hvor selv sommeren ikke er sol-sikker. Og hvor folk opfordres til at dække sig til og holde sig i skyggen i de timer hvor solen om sommeren rent faktisk KAN danne vitamin D.

    Ja, magnesium-mangel ses ganske sikkert ved kronisk tungmetal-forgiftning. Men vi har stort set ingen magnesium i undergrunden hvorfor kosten i DK er temmelig magnesium-fattig.

    Det er rigtigt at der i gamle dage blev tilsat kviksølv i vaccinationer for at stabilisere dem. Men det har man altså ikke gjort i årevis. Nu bruger man adjuverende proteiner. En vigtig undtagelse er dog influenzaen tilbage i 2009 der blev indført på markedet alt for hurtigt.

    http://www.ssi.dk/Vaccination.aspx

    En person med urolige ben bør gå til sin læge og blive undersøgt. Når man så har gjort det kan man jo overveje om man vil bruge penge på Brugernavns forslag, det koster nemlig da det er alternativ behandling.

    Jeg vil lige understrege at jeg bestemt intet har imod alternativ behandling, jeg bruger det selv. Men det er en jungle og der er mange plattenslagere, så man skal være uhyre grundig.

    Jeg har selv set hvor effektivt magnesium kan være mod uro i benene, det er bare vigtigt at man køber noget der er letoptageligt, ellers virker det bare afførende.
  • Ja, i første omgang er det billigste at købe et lille bøtte Magnesium i citrat form for bedste optag. Du vil hurtig finde ud af om det hjælper.

    Med hensyn til tungmetalforgiftning læste jeg for et stk tid siden at man engang var overbevist om at eskimoer/grønlændere var kviksølv forgiftede. Det viste sig så at de var proppede med kviksølv men de var også proppede med lige så meget selen. Og selen binder kviksølv så det ikke sætter sig og laver ravage men bare bliver tisset ud. Ergo var de ikke forgiftede.
    Det får mig til at tænke på at det via en tisseprøve er ret misvisende og ikke kan konstaterer om man har en tungmetalforgiftning.

    Hvad siger du, Brugernavn1?
  • Og en anden ting jeg lige tænker når du nu skriver alt det om vitaminer og mineraler mangel vs tungmetalforgiftning.

    Jeg er overbevist om at det ikke er tungmetalforgiftningen der er årsag til vitamin og mineralmangel. Det er ski lige omvendt.
    Hvis vi var OPTIMALT fyldte med mineraler og vitaminer ville tungmetalerne ikke kunne sætte sig i organerne men ville blive bundet og ført ud med urinen.
    Men fordi vi er på ADT overlevelses dosis og iøvrigt får at vide vi slet ikke behøver vitamin piller og bare kan spare de penge så er vi jo ufattelig sårbare på forskellige måder.
  • Svar til 2Unreal

    Du har lidt ret.
    Mangel på visse B-vitaminer nedsætter funktionen af Blod-Hjerne-Barrieren, så toksiske stoffer f.eks. tungmetaller lettere kan trænge ind i hjernen.

    En sund funktion af Blod-Hjerne-Barrieren og andre barrierer er afhængig af, at kosten indeholder rigeligt af omega-3 samt det rigtige forhold omega-3 / omega-6 imellem.

    Blod-Hjerne-Barrieren ødelægges / beskadiges af harske fedtstoffer i kosten, mobilstråler, nanopartikler (bil-os), visse giftstoffer, visse medicinske produkter med videre.

    Hvis kosten indeholder rigeligt med selen, så optages kviksølv ikke så let, især ikke, hvis kviksølvet er bundet til selen-holdige proteiner.

    Hvis der mangler zink i kosten, så optages kadmium og kobber i større mængder med fare for belastning / forgiftning med disse.

    Ved mangel på fibre i kosten optages mere tungmetal fra tarmen.

    Ved mangel på antioxidanter har organismen sværere ved at klare en belastning med tungmetaller, der danner frie radikaler, som organismen skal neutralisere med antioxidanter.

    Ved mangel på svovlholdig kost kan organismen ikke eliminere tungmetaller på normal vis.
    Etc. Etc.
  • Svar til 2Unreal

    Jeg ser, at jeg har overset dit spørgsmål angående kviksølv-indholdet i en urinprøve.

    Hvis man undersøger kviksølv-indholdet i normal urinprøve, er dette et mål for, hvor meget man er blevet udsat for kviksølv for nyligt.
    Er kviksølv-indholdet i urinprøven meget højt, har man en akut kviksølvforgiftning.
    Akut kviksølvforgiftning ses normalt kun i tilfælde, hvor der er kendt eksponering med kviksølv i en vis mængde f.eks. som der var det hos medarbejderne på Grindstedværket eller mennesker, som arbejder med at udvinde guld i "åbne" miner i fattige lande.

    Hvis man vil undersøge patienten for, hvor meget kviksølv, der ligger på lager i indre organer, kan man f.eks. anvende et kelaterende lægemiddel, som flytter tungmetallerne fra depoterne og over i blodet, hvorefter tungmetal plus lægemiddel udskilles i urinen.
    Er kviksølv-indholdet i den provokerede urinprøven (også kaldet kelations-testen) meget højt, har patienten en kronisk kviksølvforgiftning.
  • Hej.
    Ja det hjælper meget, men tal med en læge om piller.
    Jeg lider meget af ondt i benene, og har prøvet næsten alt, mange forskellige læger ingen kunne hjælpe mig.

    Jeg fandt så på nettet at man kunne i nogle tilfælde bruge Sifrol.
    Nu får jeg så.
    2 Sifrol 0,18m form og 2 Sifrol 0,18m aften
    Når det så er særligt slemt, får jeg en Morfin til natten.
    Og det har hjulpet mig meget, så i dag har jeg bedre.

    mvh. Ib
Log in eller Registrér for at kommentere.