Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sygemelding ved stress?

Redigeret 4 februar, 2014, 18:02 i Stress
Hej, mit navn er Malene. Jeg er en pige på 18 år, udeboende og i gang med en uddannelse, som pt. er på ,,standby,, fordi jeg venter på at starte på hovedforløbet til august. Grund til at jeg er på ,,standby,, er fordi jeg havde en elevplads som teknisk designer, hvor jeg blev fyret fordi virksomheden gik fallit. Nu er jeg så startet på kontanthjælp og får kontanthjælp.

Jeg har også været udsat for voldtægt i 7. klasse og blevet truet med en kniv for struben på en tom sti en tidlig morgen af en mand, det skete i 4. klasse. Hvis det kan have indflydelse på hjælpen...

Mit problem er at jeg af lægen har fået konstateret svær depression, angst og traumatisk stress.

Jeg har ALLE former for kernesymptomer, men min læge hjælper IKKE det mindste. Hun vil ikke. Hun lytter ikke til hvordan jeg vil hjælpes eller spørger ind til hvad der vil hjælpe mig mest muligt.

•Søvnforstyrrelser
•Muskelspændinger
•Hovedpine
•Maveproblemer
•Træthed
•Nervøsitet
•Angst
•Overspisning
•Mangel på energi og entusiasme
•Humørsvingninger
•Rysten i hænder og knæ især
osv..

Jeg er ikke på lykkepiller da jeg helst først vil forsøge at helbrede mig uden dem først og fremmest og jeg tager multivitaminer hver dag.

Mit spørgsmål er egentligt bare om jeg kan kræve en sygemelding da jeg er så langt ude at jeg taber håret, jeg er godt undervægtig men ikke sygeligt, jeg lever konstant i frygt uden at vide hvorfor og min menstruation er blevet MEGET uregelmæssige.

Som sagt så lytter min læge ikke, men henviser mig blot til en psykolog, hvilket også er fint nok. Det er bare ikke helt nok for mig, for jeg kan i forvejen ikke overskue at skulle tage på arbejde, tage hjem igen og så handle ind og lave mad. Jeg har ikke plads til mere i min kalender end det, for så får jeg alle de ryste- og panikanfald og virkelig skarpe ,,knivstik,, i hjernen - slem hovedpinde og bliver svimmel.

Mvh Malene :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    hold fast i din psykolog ---og brug hende alt den tid du har ---du skal have bearbejdet den voldtægt ---for det kan meget sikker være den der giver dig dine psykiske kvaler ----
  • Indstillinger
    du skulle måske skifte til en anden læge ---tal med psykologen om hvordan du har det med din læge ----jeg går ud fra at du ikke selv betaler din psykolog

    men har fået det bevilliget af din læge
Log in eller Registrér for at kommentere.