Hjem Sind og psyke Stress

Led og muskelsmerter?

2

Kommentarer

  • Ja mine brystsmerter kommer pludseligt i sekunder for at forsvinde igen. De var langt værre for et år siden, der kunne jeg ikke stå op når de kom og de varede i flere minutter. Jeg har fået en henvisning fra min læge til en psykolog og skal til at have fundet mig en, på trods af jeg ikke selv føler mig stresset. Dog er jeg villig til at prøve alt.

    jeg har fået taget en masse blodprøver, men er ikke sikker på om B12 er en af dem, det må jeg få spurgt min læge om, findes der et andet ord for B12?

    Hvor mange gange gik du til psykolog og hvad kostede det? Jeg har ikke kunne finde priser på hjemmesider når man har en henvisning.

    Det er rart at høre det går fremad for dig, det er som sagt også langt bedre med mig end for et år siden, dog har jeg det stadig langt fra godt.
  • - Det lyder ligepræcis som de stress-smerter jeg havde. Alt fra at det følte som om nogen nivede et lille styk hud med fingerene til så ekstreme smerter at jeg blev nødt til at sætte mig ned for jeg kunne ikke stå op. Jeg blev simpelthen så bange, for jeg troede at det var noget med lungerne eller hjertet, for jeg nægtede simpelthen at stress ku' gøre det ved en. Men det kan det dælme! Mener at det er noget med at gøre at musklerne bliver ømme for man anstrenger dem ubevidst. Og så kommer det bare ud af det blå! (Hænger også med hovedet og går skævt, det gjorde det kun værre hehe)

    - For at gøre ondt værre så har jeg i forvejen social-angst, stress og generaliseret angst ifølge lægen og hans undsersøgelser. Håhå, jeg har meget at arbejde med.

    (http://www.institut-for-stress.dk/stres ... paa-stress)

    - Prikken, stikken, svaghedfornemmelse, som om at varmt vand dryppede ned at ben og arme, ondt i musklerne (stort set alle!), søvnbesvær. mavesmerter, svimmelhed, forvirret, generalt uforklarelige smerter.. jeg kan blive ved - jeg havde det bestemt ikke godt.

    - Jeg ved ikke om der findes andet navn, men jeg tror det ikke :)

    - Jeg gik til noget anonymt som kommunen tilbød for det var gratis. De var profesionelle, men de var lidt specielle. Så tror at en normal psykolg ville have været bedre for mig. Jeg har planer om at tage der henne ad når mine tandlægeregninger er blevet betalt. Mener at det er omkr. 300-500 man skal af med afhængig af henvisningen. Prøv evt. at ringe rundt og høre psykologerne ad inden du bestiller tid?
  • Ja det lyder godt som om vi har mange lighedspunkter! Jeg må få bestilt tid til en psykolog, men de har godt nok lang ventetid og mange tager ikke flere patienter.

    Ja jeg har det også svært ved at affinde mig med at noget psykisk kan give så stærke fysiske smerter, men det må man vel lære :( Jeg synes tit jeg får brystsmerter når jeg sidder i sofaen eller ligger og støtter mit hoved med armen.

    Men man må vel gå ud fra at der intet er galt med ens hjerte når man har fået foretaget EKG
  • Det lyder som en god idé, du har ikke noget at tabe :)

    - Ja, det er virkelig svært at acceptere, og jeg arbejder faktisk stadig med det - for hjernen kan virkelig være et et "r*vhul" når stressen får fat i en. Mine kom netop også når jeg slappede af, faktisk ligegyldigt hvad jeg lavede - det var slet ikke relateret til anstrengelse eller de tidspunkter hvor jeg sad og bekymrede mig.. men så *whuff!* så kom de bare, så jeg havde meget svært med finde relationen mellem smerterne og stress da det var så uforsideligt. Selv de dyreste massager fik smerterne ikke væk. (Og når man er på Su.. puha økonomien blev godt nok smadret for jeg prøvede alt)

    Men fik vide flere gange af lægen, og undersøgte selv på nettet (Gik i panik i en periode pga. smerterne, så brugte en del tid på at prøve at skabe mening i dette gennem nettet.) At der er altså forskel på stress-smerter og hjertesmerter.

    Stresssmerter er netop stikkende ligesom vi har oplevet. Et uddrag fra netdoktor:

    "Hjertesmerter er oftest "dumpe" og trykkende smerter, mens muskelsmerter er mere skarpe eller stikkende. Smerterne ved hjerteinfarkt kommer helt akut. Ved lungesygdomme vil der oftest også være hoste og besværet vejrtrækning samtidigt
    Det er også typisk, at man ved muskelsmerter tåler fysisk anstrengelse, mens hjertesmerter forværres ved fysisk anstrengelse"

    Jeg fik selv fortaget 2 EKG der viste sig at være normale. God idé med psykolog. Bare tag din tid, stille og roligt er godt for det er ikke noget der hedder "ligepludselig" når det kommer til stress. Det tager tid at få det væk, døjer stadig med mit efter et år og regner desværre med at det kommer til at tage længere tid :-) Folk har forskellige stress-tærskler.

    Min er ikke mere så høj som den plejede at være så jeg undgår selv de mindste stressede og ubehagelige situationer så meget som muligt, og hvis de er uundgåelig så bliver jeg nødt til at tage dem med ro. Det er virkelig bøvlet for jeg er så dårlig til det hehe :)
  • Jeg synes det er svært at kategorisere brystsmerterne som enten skarpe eller "stumpe", jeg synes mine smerter er forskellige fra dag til dag.

    Har du nogle råd som har hjulpet dig på rette vej, som vi er andre som kunne få glæde af? jeg har nu prøvet at kontakte flere psykologer, men de tager ikke nye patienter ind og det hurtigste jeg er blevet tilbudt er til april. Det er godt nok frustrerende.
  • Jeg fandt denne tråd ved at Google på mablet. Kan se at det er noget tid siden tråden var aktiv. Hvordan har I det nu? Jeg har (har haft) symptomer i samme stil, og fandt frem til at det var forsuring, altså for meget syredannelse.
    I forbindelse med stress. Jeg havde mavesmerter, og fik fra den ene dag til den anden slaphedsfornemmelse i lårmusklerne, jeg måtte ligefrem stå af cyklen da det kom. Sideløbende med stivhed i muskler, muskelsmerter, stivhed i nakken, ikke engang en fysioterapeut kunne fjerne det.
    Min egen læge ordinerede magnesium. Efter nogen tid fik jeg meget ubehagelig konstant snurren i fødderne, samt varmefornemmelse i benene, som kom og gik ligesom i bølger. Jeg pejlede mig senere frem til at det muligvis kan være overdosering af magnesium der giver det. Jeg fik efter nogen tid kontakt til en orthomolekylær læge, som lavede en syrebasetest. den var så lav at han var overrasket over at jeg overhovedet kunne stå oprejst.
    Behandlingen skulle være calcium i høje doser og natron. Mine symptomer blev forstærket af calcium, så det stoppede jeg med efter få dage. Jeg ved simpelthen ikke hvorfor jeg ikke kunne tage det, men jeg ved at magnesium og calcium arbejder sammen. Jeg tog natron, 1 tsk i et glas lunkent vand hver aften i en periode. Og stoppede med magnesium. Og gik på basekost, helt uden svinkærinder.
    Langsomt blev jeg normal igen. Det var i 2005. Siden har jeg fået konstateret mikroskopisk colit, som jo kan betyde at jeg ikke optager alt helt godt. men jeg har det ufatteligt fint. MEN -nu kommer så den nye del: Efter en slankekur siden 1. januar 2014 er jeg nu begyndt at have symptomer igen, dog kun i mindre grad. Jeg er sikker på at jeg ved hvorfor. Under slankekuren har jeg drukket cola zero som erstatning for de søde sager, 1-3 dåser pr dag. Og jeg er sikker på at det er det, der nu virker på min krop så jeg er blevet for sur.
    Mine blodprøver er okay, magnesium er dog på det mindste tal det må være. Så jeg er begyndt at tage mablet for 5 dage siden. Mine muskelsmerter er blevet bedre. Men jeg har fået stivhed benene sammen med let svaghedsfornemmelse i lårene.
    En enkelt gang for et par dage siden har jeg taget natron. Nu er jeg så i tvivl om hvad det er der skal til. Men jeg tror jeg bliver ved med magnesium, trods jeg også er begyndt at få varmefornemmelse og en smule snurren i fødderne. Men helt ærligt, så er jeg i tvivl om det er det rigtige jeg gør. For de samme symptomer ses jo ved kalciummangel/for meget calcium.
    Men min læge mener ikke at jeg mangler calcium, blodprøven kan man ikke regne med, siger hun, men der er meget kalk i danskernes kost, så deeet. Jeg er også begyndt at tage d-vit. Jeg vil meget gerne høre hvad I har fundet frem til der har hjulpet jer.
  • Jeg har stadig smerter i arm, ben og bryst. Stadig meget generet af det og jeg bliver stadig angst/bange for at jeg fejler noget alvorligt til tider.

    Jeg tvivler stadig på at jeg ikke fejler noget fysisk, men jeg er begyndt at acceptere at angst/stress kan være årsagen. Dog er det en helt ny verden for mig. Jeg har svært ved at acceptere at psykiske lidelser kan give så tydelige fysiske symptomer.

    Jeg er begyndt at få hovedpine og mavesmerter de sidste uger, hvilket er meget irriterende. Har lagt mærke til at hovedpinen kommer ud på eftermiddagen og af mavesmerterne kommer når jeg sidder og bukker mig frem.

    Jeg synes at symptomerne tager til i styrke dagene efter jeg har drukket alkohol, ved ikke om det kan have noget at sige?

    Hvordan går det med jer andre?
  • Jeg er selv røget i den gruppe af mennesker der måske oplevere at kroppen reagerer på måske stress.
    Er blevet undersøgt for manglende d vitamin og kalk mangel dog uden at støde på problemet her.
    Hvordan går det med dig og har du fundet en løsning der gør din hverdag nemmere med de symptomer du har?
    Jeg oplevere led smerter og sene smerter.
    Jeg skal mandag scannes for knogle skønhed, men har selv fornemmelse på at det hele måske skyldes stress. selv om det er blevet en meget moderne diagnose hvor man ikke lige kan sætte en finger på problemet.
    Jeg syntes det har hjulpet mig at have en partner i hverdagen da jeg ellers tror jeg ville blive skør.
  • Jeg er begyndt at konsultere en biopat. Hun kan bl.a. måle hvilke mineraler man mangler. Hvis man ellers tror på den slags, men netop blodprøver på calcium og magnesium er ikke helt troværdige, så hvorfor ikke. Måling af magnesium er tvivlsom fordi der kun findes 1% af hele kroppens magnesium i den blodprøve man kan tage i DK. De orthomolekylære læger sender prøverne til Tyskland, hvor man måler på fuldblod. Calcium er tvivlsom fordi kroppen til enhver tid vil forsøge at sørge for at der er nok calcium i blodbanen, har jeg læst. Så en patient kan sagtens være meget afkalket i skelettet og alligevel have normal blodprøve.
    Mht. mavesmerter i dagene efter alkoholindtag og ved foroverbøjning, jeg ville nok bede min læge se nærmere på det. Det kan jo være noget så harmløst som et begyndende mavesår, som er nemt at behandle med piller i en kort periode.
  • Hej , er denne tråd mon stadig aktiv? Jeg googlede mig frem,da jeg har mange af de symptomer I beskriver. Noget som har hjulpet mig enormt var et par besøg hos en tankefeldtterapeut . De behandler bla stress og angst og der var en umiddelbar virkning,som fjernede uro og angst . Nu er jeg så "faldet i" igen og denne gang har jeg gennem længere tid haft smerter i venstre side..præcis som det blir beskrevet her i tråden. Vil meget gerne høre status på jeres helbred nu ?
Log in eller Registrér for at kommentere.