Hjertet???

Sonzi01
Redigeret 9 februar, 2014, 14:02 i Blod og blodsygdomme
Hej jeg er en ung mand på 29, jeg er begynd at blive svimmel, undt i zonar pleksus og underlig fornemmelse i arme, venstre skulder fingre i form af prikken og snoren trykken i brystet og det flytter sig af og til meget rundt omkring, træthed underlig hjerte rytme nogle gange, i går var jeg til fest og drak lidt alkohol hvilket resulterede i at jeg vågnede med hurtig hjerte rytme det faldt hver gang jeg sad helt stille men hver gang jeg bevægede mig kom det igen altså hjertet slog hårdere og hurtigere, har også underlig følelse i hovedbunden og føle forstyrelser i ansigt omkring hage og mund, ved ikke om dette er meget normalt og om jeg bekymre mig for meget bare jeg rejser mig mig op stiger min hjerte rytme og døjer også med luftbesvær har jeg altid gjord lidt, får også dunken i hovedet som om jeg får for meget blod eller for lidt blod til hovedet kan høre mit hjerte samtidig når dette sker, ved ikke om alt dette kan være indbildning har fået taget EKG flere gange målt blodtryk har også haft for lav D vitamin men det er over 50 nu, lægen siger at jeg ikke fejler noget skal dog til ørelæge for nedsat hørelse på venstre øre. har i længere tid været hjemme og været meget inaktiv i forhold til hvad jeg plejer at være føler at jeg ikke laver nok og det bedrøver mig også, ved ikke om det har nogen betydning der er ting jeg gerne vil men får det bare ikke gjord, det har stået på i over 4 måneder nu og er stoppet med at ryge fordi jeg er så bange og det har da også hjulpet lidt, håber det er indbildning men er ikke sikker eller kan det være angst?? er åben for alle muligheder ved ikke om der er nogen der har det på samme måde eller kan hjælpe Hilsen Sonni
«1

Kommentarer

  • hvad med at finde en anden læge ---næste gang det kommer --uden for lægens besøgstid ---skulle du måske tage på skade stuen ---

    for det lyder lidt uldent --sådan som du har det ----du er holdt med at ryge ---men hvad med forbudte stoffer ---er det noget du har forsøgt dig med ----
  • har for mange år siden røget en del men ikke mere, ved ikke om sådan noget kan ramme senere som angst måske?? ved ikke om jeg bare tænker for meget over det, men vil have en sundheds test, den kan vel fortælle mig det og ja jeg ryger ikke mere!! :)
  • Ingen tvivl om at din psyke har en indflydelse på dit helbred. Godt, at du er stoppet med at ryge, det en af de bedste ting du kan gøre for din krop.

    For mig lyder det til, at du har haft en vild periode i dit liv med fest, røg og alkohol (og måske også det er der værre). Der er desværre for det meste altid en regning der skal betales og det er måske det du gør i den her tid..

    Jeg vil foreslå at du starter med at tage Q10 som kosttilskud. Det kan bestemt ikke fjerne alle dine problemer, men det kan uden tvivl afhælpe en række af de ting du beskriver, der er galt med dig. Det er vigtigt, at du vælger en produkt af høj kvalitet, så du får en optimal optagelighed.

    Håber det kan hjælpe dig.
  • Hej Sonni

    Da jeg så dit indlæg første gang, tænkte jeg, at jeg ikke havde nogen som helst ide om, hvad der kunne hjælpe dig.

    Men nu, da jeg ser rådet om at tage kosttilskuddet Q10 i indlægget ovenover, har jeg lyst til at fortælle, at jeg har stor glæde og gavn af at tage Q10. Jeg har lidt af anfald af såkaldt atrieflagren (alt for hurtig og alt for overfladisk hjerterytme, uden ordentlig pumpeeffekt). Men efter at jeg har taget 200 mg Q10 dagligt i snart et år, har jeg stort set ikke hjerteproblemer mere.

    Hos mig skyldes hjerteproblemerne, at jeg også lider af central søvnapnø (dvs. at vejrtrækningen indimellem udebliver under søvnen). Og søvnapnøen skyldes hjerteproblemerne – altså en såkaldt ond cirkel! Heldigvis ser det ud til, at jeg – ved hjælp af Q10 – kan stoppe den onde cirkel, sådan at jeg efterhånden måske kan komme mig helt af begge sygdomme.

    I dit tilfælde ser det ud til, at psyken spiller ind på en eller anden måde, fordi du bliver nervøs og bange, når du får symptomer fra hjertet, og angsten medfører muligvis flere unormale fysiske symptomer. Så vidt jeg kan se, er der også i dit tilfælde tale om en ond cirkel. En måde at bryde denne onde cirkel på kan være at styrke hjertet ved at tage Q10. Hvis hjertet får det bedre, bliver du ikke så nervøs, og når du ikke er så nervøs, får hjertet det bedre.

    Ud fra dine symptomer at dømme synes jeg også, at det er vigtigt at kontrollere, om du har mangeltilstande, der kan være medvirkende årsag til problemerne. Det kan din praktiserende læge undersøge via blodprøver. Hvis alt skulle være i den skønneste orden, er det jo bare godt. Men jeg kunne godt mistænke dig for at lide af f.eks. mangel på D-vitamin, magnesium, B-vitaminer eller jern.

    Her er et link til information om Q10:

    http://www.hjerteforeningen.dk/index.php?pageid=1883

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Hej igen. Når vi nu snakker Q10, så fristes man også til at bringe mineralet Selen på banen. Det er en kendsgerning at europæer (især skandinavere) mangler dette mineral, primært fordi vores dyrkede jord er fuldstændig udpint for livsvigtige næringsstoffer.

    Det blev dokumenteret i Sverige sidste år, at Selen i kombination med Q10 er særdeles gunstigt og kan reducere hjertedød med over 50 %.

    Læs mere om det svenske forskningsprojekt her.. Det er super spændende læsning: http://www.sund-forskning.dk/artikler/g ... r-sygdomme
  • Hej igen

    Q10 er helt sikkert et hjerte-mirakelmiddel! Og gerne i kombination med selen.

    I forbindelse med spørgerens problem tror jeg imidlertid, at vi har glemt at tage hensyn til vedkommendes unge alder: 29 år. I den alder plejer kroppen vistnok selv at kunne danne tilstrækkeligt med Q10.

    Men jeg er overbevist om, at andre mangler kan være årsag til hjerteproblemer, og at det er vigtigt, at få det undersøgt via blodprøver.

    Hvis jeg var dig, Sonni, ville jeg derfor bede lægen tage blodprøver til undersøgelse af, om du mangler vitaminer eller mineraler. Hvis alt skulle være i den skønneste orden, kunne du alligevel prøve at tage en god kvalitets-vitamin- og mineralpille dagligt, samt ekstra tilskud af f.eks. magnesium, B-vitaminer, Q10 og gerne selen.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Faktisk, så begynder kroppens naturlige produktion af Q10 at falde i både hjerte, nyrer og lunger
    (dog ikke så meget i lungerne) allerede fra man er 21 år. I en alder af 29 år har man allerede mistet i omregn af 25 % af sin
    naturlige produktion af Q10 i hjertet. Det lyder af meget, men det er dét undersøgelser har vist..

    Af samme årsag mener jeg også at Sonni burde tage kontakt til sin læge og bede om få lavet en blodprøve til undersøgelse for mangler.

    mvh Martin
  • Det vil jeg gøre! tror jeg bilder mig det meste ind for det er kun når jeg er hjemme og slapper af det bliver slemt eller hvis jeg spiser slik som om jeg ikke kan tåle det og kaffe, tror jeg på en eller anden måde bilder mig det ind har også en stramende følelse i venstre arm men når jeg er aktiv sammen med andre eller ude og få et par øl så er alt helt fint, det er det jeg ikke kan forstå noget af, hvad siger i til det?? :)
  • syntes det bliver værre de her dage end det har været ved ikke hvad jeg skal gøre efterhånden er øm i sonarpleksus stramninger i venstre arm svimmel og vejrtræknings problemer? burde jeg ringe til vagt-lægen??
  • Du spørger om du burde ringe til vagtlægen. Nej, det bør du ikke.

    Du har allerede været ved læge flere gange hvor dit hjerte har været helt fint. Du er 29 år -i din allerbedste alder. Du har ikke symptomer når du er aktiv sammen med andre -symptomer ved aktivitet (mange gange ses det fx ved halvmaraton og anden ekstremsport) -er ellers kernesymptomet ved hjertesygdom hos helt unge.

    Du har kun symptomer når du er hjemme hos dig selv hvor du har tid til at mærke hvad din krop gør i nuet -og kroppen har altid gang i et eller andet.

    At du reagerer kraftigt på sukker kan være tegn på at dit blodsukker er ustabilt -det kan skyldes dådrlig kost, fx meget slik, hvidt brød mm. Istedet vil rugbrød, havregryn og andre typer langsomme kulhydrater give et mere stabilt blodsukker. Nogle mennesker er utrolig følsomme over for den slags og reagerer med symptomer der faktisk meget ligner dine hver gang deres blodsukker falder.

    Det vil være en god ide med noget psykologhjælp. Dødsangst, som det jo er det det er, kan forpeste dit liv. Du skal leve dit liv, ikke frygte døden.


    Det kan også være en fordel at du tager en god vitaminpille, fx den der hedder Gravid -ja, grin du bare men den virker på begge køn ;.)
    Magnesium som magnesiumcitrat (ikke magnesiumoxid som er afførrende!) kan hjælpe meget på at få hjerterytmen ned.
    Zinkcitrat hjælper både hjerte og hjernen.

    Q10 har jeg selv utrolig god gavn af. Kunne ikke leve uden. Men jeg har også en fysisk sygdom og er nød til at tage en masse medicin. Q10 er dyrt. Om du har brug for det kan du bedst selv mærke.