Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Presset ...

Redigeret 27 december, 2013, 19:11 i Stress
Jeg er ked af det og depri ...jeg har ikke en depression ...men spekulerer bare hele tiden. Føler mig fanget, mast, trængt op i en krog samt afskåret fra alt. Jeg har været ledig længe - alt for længe - og nu SKAL jeg have et arbejde igen.

og nu kan jeg mærke en decideret angst i forbindelse med arbejde eller rettere en irritation ...for bare tanken om de samtaler ..og hvor svært det er at få et - og angsten for at blive fyret ja den paralyserer mig. Jeg er 51 år og ...det kan jeg måske blive disket på.... og alene tanken om det gør mig vanvittig rasende.

og vel også bange ..og fuld af lede ....

har siddet og kigget på jobs ...overalt skal man være uddannet - om du så skal vride en karklud skal du være det ...jeg blir så træt træt træt ved tanken om det her cirkus og de her ydmygelser..

for er man ikke på hele tiden så er man yt....og dt ved jeg !

jeg er ikke typen der kan klare at krybe rundt langs panelerne og komme med hatten i hånden. og det er der jeg føler jeg er ...jeg kan godt mærke jeg har været væk i langt tid 2 år ja mere...Og jeg har lyst til at lyve ...og pynte.

Men nej det kan man ikke man blir overvåget konstant ...og alle veje lukkes ..."fornemmelsen af at de ved alt om en ...den er klam" . Jeg hader den .

Jeg blir stresset når jeg ser tv og de her brille annoncer kommer op med "din alder i rabat" jeg får lyst til at skrige "SÅ STOP DOG MED AT TALE OM ALDER KONSTANT".....jeg brækker mig.´Har lige været til juleaften ..her sad min mor og prikkede til en med ordene "han er jo ikke helt ung længere" ...Så hold dog kæft din åndssvage kælling tænkte jeg ...hvor er du fræk i sådan at krænke folks grænser . Jeg var blevet vred hvis nogen sku stikke til mig på den måde.

Problemet er bare at det er der mange der gør - og de gør det hele tiden "åh unge dame ..åh unge mand siger de ..og synes selv de er sjove ...og jeg synes de er pisse uforskammede . Jeg taler ikke sådan til nogen.

Men jeg føler mig trængt mast og presset ...kan ikke klare at et tv blinker uanset hvor jeg vender mig ...i tv i sportshal overalt ......jeg føler mig i den grad mast af overvågning og reklamer er pirket til angst....og dte at jeg ikke har noget at lave gør jo at jeg ikke er naturligt træt ...jeg er hele tiden "på" uden at være på.

Jeg har lyst til at gå fra det hele Og så står jeg for at miste min lejlighed..og nu har jeg bar fået nok.

Jeg må og skal finde på ngoet og finde en løsning.

Kommentarer

  • Indstillinger
    nu skal jeg have et arbejde igen
    skriver du ----er der et i sigte ---eller er det et ønske ----det er lidt svært at forstå

    nu ved jeg ikke om du har råd til det ---men du ville have glæde af at gå i terapi ---og få lidt styr på dine tanker ---ikke fordi du er syg ----men det kan være svært at få samling på sit tankemylder ---når det flagrer rundt ----

    det er jo ikke noget du behøver at fortælle til andre ---hverken venner eller familie ---

    det skal være din egen hemmelighed ---men det er ikke så dårligt at tale med nogle som har forstand på at høre på en --og styre tanke gangen på plads
  • Indstillinger
    Der er intet jeg hellere ville have end et arbejde - eller næsten intet.
Log in eller Registrér for at kommentere.