Hjem Kvinder Overgangsalder

Vagifem

2»

Kommentarer

  • Og heller ikke du bliver vel sagtens på nogen måde tjekket jævnligt om det så også er en medicin, du stadig har brug for, som der jo står, at man bliver?

    Og - der står også, at det er en medicin, der kun gives for de ALVOLIGE gener, man kan have i forbindelse med overgangsalder.

    Jeg spekulerer på, hvornår det er blevet sådan, at man er i overgangsalder - med de alvorlige gener, nogle kan have - fra en given alder (omkring 40) - og så resten af sit liv??

    Hvem mon har besluttet det?

    Det er jo - i min verden - logik for burhøns, at man netop får en anden hormonsammensætning i kroppen, når man slutter sin fertile periode. Det i sig selv bør/skal vel ikke være en sygdom, der kræver livsvarig medicinering?

    Stadig - jeg synes, det er fint, der findes en sådan medicin, der kan afhjælpe netop de alvorlige gener, som nogle jo vitterligt får; men helt kritikløst noget, kvinder generelt bare uden videre skal tage resten af deres liv - hvad enten de har brug for det eller ej???
  • Jeg fik østrogen i en periode, for at undgå hedeture o.s.v. Herefter holdt jeg op med dem, men så kom de tørre slimhinder. Jeg havde andre problemer bl.a. blæreproblemer og sådan noget, og siden har jeg fået Vagifem.
    Nej jeg bliver ikke undersøgt, men har heller ikke bedt om det.
    Når jeg har været til kontrol på sygehuset for mine problemer med blæren o.s.v., kan de se, at jeg tager hormoner.
    Jeg har ikke spekuleret nærmere over det.
    Linette
  • Håber I måske læser med endnu.

    Kan jeg håbe, at Vagifem tager noget af mine hedeture?

    Connie
  • Hej Connie

    Vagifem skulle jo kun virke lokalt. Jeg har aldrig selv mærket noget særligt til overgangsalderen, men om det var fordi jeg brugte vagifem eller det bare var sådan for mig, det ved jeg ikke.
  • Jeg ved heller ikke om Vagifem hjælper på hedeture.
    Hilsen Linette
  • Bare lige for at slå fast med syvtommesøm:

    Jeg har ALDRIG påstået, at Vagifem - hormoner i det hele taget - kun virker lokalt.

    Tvært i mod har jeg ofte skrevet, at jeg gentagne gange har hørt læger påstå dette vrøvl.

    SELVFØLGELIG kan hormoner ikke gå ind og kun virke et sted - det påvirker hele kroppen, hvilket også tydeligt fremgår af indlægsedlerne, der følger med medicinen.

    Så den vil jeg godt nok ikke have på min kappe.

    Al medicin bør indtages med tanke på, at det er pest eller kolera - hvad der virker godt på noget i kroppen, virker dårligt på andre dele. Sådan er det - også bare med en "uskyldig" Panodil.

    Jeg er dog fuldt ud klar over, at nogle gange er det sådan, at man for at overhovedet overleve - eller få et tåleligt liv - så må man byde sin krop forskellige typer medicin, og megen medicin er også helt fantastisk, men altså heller ikke hormoner er ligegyldigheder, som ikke betyder noget som helst, som mange læger desværre gerne prøver at bilde patienterne ind.
  • Redigeret 11 september, 2023, 14:01

    NuviaLab Meno - https://nuvialabmeno.dk Veldig bra produkt!

Log in eller Registrér for at kommentere.