Hjem Muskler, led og knogler Leddegigt

Hvad kan det være?

Redigeret 11 december, 2013, 08:28 i Leddegigt
Hej alle

Jeg er en pige på 19 år, som på det seneste har lagt mærke til at jeg får ondt i mine fingerled, hvis jeg f.eks. tager noter en enkelt time. Typisk ender det med at jeg må slippe pennen, fordi jeg bliver irriteret over at mine fingerled er ømme og trætte.

Kan det være leddegigt eller er det måske blot en fase?


Håber på svar!

Kommentarer

  • Jeg tror bestemt ikke det er leddegigt, fordi dine fingerled gør ondt. Hvis ikke du er vant til at skrive, så er en time sørme længe. Du overanstrenger sikkert dine led, hold nogle pauser.
    Holder du meget stramt, så du spænder dem hårdt, måske. ?

    Jeg får også ondt i mine fingre, hvis jeg skal skrive meget .
  • Jeg ville få det undersøgt hos lægen-hvis jeg var dig - der bliver taget blodprøver - her vil man kunne se om det er noget andet end overbelastning og du behøver ikke mere at gå med disse tanker om evt. leddegigt.
  • Hvis det er leddegigt følger der flere symptomer med. Det ville jo overbelaste hele systemet, hvis vi skal til læge med hver eneste lille ting.
    Det gør jo intet vi selv vurdere en lille smule først.
    En times skrivning ville give enhver, der ikke er trænet, smerter i fingrene.

    Men naturligvis, hvis man samtidig er træt og muligvis har lidt feber o.s.v. så er der god grund til at blive undersøgt.
Log in eller Registrér for at kommentere.