Hjem Kvinder Åben debat for kvinder

Irritabel urinrør

1234568

Kommentarer

  • Jo har sex ind imellem, men det er da ikke skønt hver gang, og jeg har som nævnt heller ikke lige ondt hele tiden. Heldigvis. Sukker har jeg næsten droppet pga svampen, og hvidt brød, men mel og gær synes jeg er næsten umuligt
  • Hej Sille. Jeg har ikke glemt dig, men har haft forsikringsmand hele aftenen ( ja han er her endnu :-). Måske vi kan snakkes sammen i morgen. Hvor bor du? Hvad gør vi helt præcist? Vil helst ikke have mit mobilnummer til at stå herinde :-).
    Jeg tror at jeg efter jul prøver at undgår både sukker, mel og gær, men jeg kan forstå at det har du prøvet og at det ikke har hjulpet noget alligevel.
    Kh Dorte
  • Hej Sille. Det er jo længe siden vi har "snakket" sidst. Forhåbentlig har du det bare lidt bedre. Jeg vil rigtig gerne høre fra dig, og hvordan du har det. Jeg har både gode dage og dårlige dage. Senest har jeg fået ordineret medicin som virker muskelafslappende på blære og urinrør. Desværre synes jeg ikke det har nogen effekt. Kh Birgitte
  • Jeg har det rigtig skidt:( jeg troede ellers at de antidepressivpiller hjalp på dig? Jeg overvejer at prøve dem.. Kan du passe dig arbejde? Jeg er blevet fyret pga. Sygdom .... Knus
  • Hej Sille. Åh nej hvor er det synd for dig, jeg føler med dig. Du må bare ikke give op, du må tro på, at du nok skal få det bedre. Det er bare lige en hård tid som vi begge skal igennem.
    Jeg synes desværre ikke de antidepressive virker, selvom jeg nu er oppe på 50 mg om dagen. Og jeg overvejer at stoppe med dem. Men derfor synes jeg at du skal prøve dem, det er jo individuelt hvad der hjælper den enkelte.
    Urologen ved snart ikke hvad han skal stille op med mig, jeg tror ikke der er så mange flere muligheder.
    I dag har jeg ringet til Birte Bonde i Kbh. Og fået en tid i januar. Hun beskæftiger sig med urinvejene og overspændt bækkenbund. Når man spænder trykkes urinrøret sammen og det presses op mod knoglen foran og får ingen ilt og det kan muligvis føre til de voldsomme smerter. Hun var slet ikke i tvivl om at det er blodomløbet der er noget galt med. Jeg skulle lave bede-øvelsen 3-6 gange om dagen, ikke cykle eller sidde på hårde spisestuestole. Det er en slags migræne eller spasmer i urinrøret. Nu sætter jeg min lid til hende. Det var måske en mulighed for dig
    Jeg har ikke arbejde pt. Men pr. 1. Januar starter jeg på et nyt job. Jeg er spændt på om jeg kan klare det så jeg ikke får for mange sygedage.
    Det skal nok gå Sille knus fra Birgitte
  • Er der nogen af jer der stadig lider under dette problem?
  • Hej.

    Ja, jeg har vulvodyni, så slipper nok aldrig helt af med smerten - dog er den i perioder til at leve med, med opblussen ind imellem. Det er både urinrør, blære og selve underlivet
    Døjer du også med underlivet?
    Mvh Dorte
  • Puha hvor er det frustrende at der er så mange der lider af det her. Jeg er desværre også ramt. Har haft blærebetændelse mange gange og ofte efter sex. Men i oktober sidste år fik jeg bare blærebetændelse på blærebetændelse og har nok fået selexid og penomax 6*kure. Og nu er der ingen blærebetændelse men det svier konstant. Ikke når jeg tisser men efter jeg har rejst mig. Og det gik væk en måned og kom bare igen. Min læge er også helt uduelig og tager det slet ikk alvorligt. Jeg vil helt sikkert prøve at købe membrasin i morgen. Det er så ødelæggende at have sådan en svie konstant, er bare i dårligt humør hele tiden. Det er ikke altid lige slemt, men det er der hele tiden. Og hvis jeg har sex, svier det bare helt sindssygt.

    Vil gerne høre hvordan det går med jer andre der ikke har fået stillet en diagnose?

    Mvh Chris
  • Hej, jeg har levet med det der i perioder siden jeg var omkring 15.. jeg er nu 21. Det er rimelig meget desværre bare blevet en del af mit liv. De sidste to år har jeg mærket noget til det hver eneste dag, så man kan vel godt sige smerten er blevet kronisk for mig.
    Jeg er igang med membrasin også, udover det får jeg nogle blæreskylninger plus p-piller for at se om noget af det kan hjælpe.
    Håber på det bedste for dig. Du skal bare ikke give op.

    Mange af os har vist oplevet at symptomerne forsvandt, dermed må det jo være muligt for dem at være ikke til stede. Spørgsmålet er bare lige hvordan vi får det fikset.
    :-)
  • Kære læsere.
    Jeg er en kvinde som kender jeres historie siden jeg var først i tyverne.
    jeg fyldte mig med medicin for at kunne gå på arbejde og i det hele taget kunne fungere i hverdagen. Jeg har født tre børn inden dissemsmerter opstod.
    Jeg har fundet ud af, at når jeg strækker ud, med mine ben, så forsvinder smerterne.

    Stå med front foran en ribben eller køkkenbordet og stræk til højre side imens du holde venstre ben strækt. Gentag tre gange i minimum 1 min. og skift side.
    Stil dig med siden til ribben eller køkkenbordet og træk højre ben tilbage imens du går ned i knæ, vær opmærksom på at du retter kroppen, så du mærker strækket i lysken og baglår. ligeledes tre gange og i minimum 1 min.
    Når du har gjort det i flere dage i træk begynder du at mærke forbedringen.

    Jeg har ikke brugt nogen form for medicin siden jeg begyndte på de øvelser Og det er mange år siden. Stopper du med øvelserne, går der et par uger, så vender smerterne tilbage.
    Jeg håber at nogle af jer kan få hjælp af disse øvelser.

    Jeg føler med jer :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.