Hjem Kvinder Åben debat for kvinder

Irritabel urinrør

1234689

Kommentarer

  • Hej sille33.
    Jeg har også læst meget om IC, men jeg har hverken ondt i blæren, hyppige vandladninger eller blod i urinen, men derfor kan det måske godt være IC alligevel? Det er jo den samme behandlingsform kan jeg læse.
    Jeg har heller ingen smerter om natten. De kommer ofte når jeg har tisset om morgenen. Jeg synes jeg har mest ondt om formiddagen. Og ja der ef perioder om dagen, hvor jeg slet ikke har ondt. Min læge på OUH hedder Per Christensen, og er urolog. Det er rigtigt, at jeg startede med 10 mg, men det havde ingen effekt, så gik jeg op til 20 mg, senere 30 mg og nu 40 mg. Hvis jeg kommer højere op, kan jeg risikere vægtøgning. Jeg har ingen bivirkninger af medicinen. Kh Birgitte
  • Ved ikke om det kan være IC alligevel ... Jeg har det præcis som dig. Ingen smerter om natten. Starter når jeg morgentisser... Og mit blir som regl bedre først på aftenen... HVAD FEJLER VI. Tror du dit forsvinder igen, og så måske i det mindste kun bliver periodisk? Jeg frygter at mit bliver værre og værre med årene :-( men måske er det bare angst...
  • Jeg tror på , at vi nok skal få det godt igen. Og jeg tror heller ikke smerterne bliver værre og værre. Jeg har sat mig for, at jeg vil til bunds i det her. I min desperation har jeg også været hos en privat urolog for at få en second opinion, det var ham der mente det kunne være en kønssygdom. Jeg har fået hans telefonnummer, og jeg kan bare ringe. Nu sætter jeg min lid til de antidepressive. Så hvis du har mod på det, synes jeg du skal prøve dem. Min læge siger, jeg skal prøve at lade være med tænke på hvorfor det kommer, og hvad det er. Har du en god familie, der kan støtte dig. Min mand er en god støtte for mig, og vi snakker meget om det, for det har jeg brug for.
    Jeg vil rigtig gerne høre hvordan det går dig, og om du får det bedre eller værre. Jeg skal nok også holde dig orienteret, om hvordan det går mig. Jeg er glad for, at have "mødt" en der har det ligesom mig. Rigtig god. Bedring. Kh Birgitte
  • Jeg håber du har ret:) - jeg blev testet for begge de 2 sygdomme, da mit startede for 5 år siden. Jeg blev sendt rundt - sågar på en klinik for tropesygdomme.. Man fandt intet. Jeg tror ikke længere på candida. Jeg fik et skrap pillekur hos læger, det hjalp slet ikke. Jeg er single, men har nogle skønne veninder, gode søskende og mor og far... Måske vi skulle tale sammen en dag. Jeg ringer i morgen og får en tid hos ham Jørgen nordling på Herlev hospital. Han er forsker og skulle være den bedre urolog i Danmark. Vi opdaterer hinanden. Godt at møde dig:) da du skrev første gang, havde du da ondt hele tiden havde du ikke? Knus fra Sille
  • Kære Birgitte, har lige læst om vulvadyni, og der står at smerterne godt kun kan være i urinrøret. Hvilken vulvadyniklinik var du på, og hvordan undersøgte de dig? Knus igen
  • Hej.
    Nu blander jeg mig lige lidt. Jeg er jo ikke læge, men de af jer der ikke har været hos Knud Damsgaard på Holbæk sygehus og blive tjekket for vulvodyni, synes jeg at skal skynde jer derhen :-). Jeg lider af vulvodyni og har også smerter i urinrøret og blæren, så det kan sagtens være vulvodyni I lider af. Jeg har haft det i 17 år og tager også piller til at nedsætte nervesmerterne (cymbalta) og dem kan jeg ikke undvære. Det hjælper ikke 100% og jeg mærker altid lidt til det, men de kan tage det værste. Lige nu er smerterne dog blusset vildt op, da jeg har haft utallige svampeinfektioner i år og mine sarte slimhinder kan ikke tåle alt den ubalance og alle de infektioner og antibiotika. Jeg vil prøve membrasin for at se om jeg kan styrke mine sarte slimhinder i urinrøret og skeden. Ingen hjælp for jer, men hvor er det godt nok dejligt at høre at det ikke kun er mig der har smerter i det private område. Lige nu er jeg også på candidakur for at undgå at få det igen. Hvidløgspiller, citridal, mælkesyrebakterier og ingen sukker m.m.. Håber snart det bliver bedre. Vil endelig gerne høre fra jer, hvis I finder noget der tager smerterne. Hvis urinen er for stærk svier det vildt og hvis jeg drikker for meget for at fortynde urinen skal man tisse hele tiden og det bliver det også irriteret af. Øv øv. God dag :-)
  • Skal lige høre dig, om dine smerte altid er der, eller om du kan have perioder hvor det er helt væk? Er der ikke 3 års vente tid på Holbæk sygehus? Det har jeg hørt... Kh
  • PS. Hvordan konstanter de vulvadyni? Og er dit blevet værre med årene, eller havde du både blære, urinrør og skede problemer fra starten? .. Shit, hvor er det svært at leve med:-(
  • PPS ved du om man kan få botex i urinrøret? Og er det antidepressiv du får mod det?
  • Hej. Jeg kan godt have gode perioder, men det er der næsten altid - desværre :-(. Ja, det er noget pis at leve med. Min mand er meget forstående, men..... Jeg tror desværre ikke man kan få botox i urinrøret, så tror jeg ikke man kan holde på vandet. Jeg har prøvet botox en gang. Det hjalp desværre ikke, så skal prøve igen. Jeg blev opereret for det i januar hvor de tog en del af den ømme slimhinde og erstattede den med noget længere oppe i skeden. Så nu er jeg knap så øm der. Men jeg har det desværre både i skede, blære og urinrør og de kan jo ikke fjerne det hele. Desværre fik jeg så meget antibiotika efter operationen at jeg har døjet med svamp hele året, og det kan mit sarte underliv desværre ikke holde til. Ja, det er nok blevet værre med årene. Er blevet sat op i cymbalta, da det jeg fik ikke var nok mere. Ja, det er antidepressiv. Og jeg har også døjet lidt med depression, da det er meget hårdt at have smerter mere eller mindre hele tiden. Øv øv er ved at give op ind imellem. Jeg har det altid godt når jeg har mens. Det er der aldrig nogen der har kunnet opklare hvorfor. Har du det også bedre der? Jeg tror altså ikke der er så lang ventetid, som der har været, men har du det kun i urinrøret og slet ikke i slimhinden? Kh Dorte
Log in eller Registrér for at kommentere.