Hjem Hjerne og nervesystem ADHD

ADHD - Hjælp

Redigeret 4 november, 2013, 05:08 i ADHD
Hej allesammen
Jeg er en dreng på 22 år som søger svar ang ADHD udredning.

Jeg står desværre i den situation, at min psykiater ikke stoler på mig, da jeg har haft et tidlige weekend-misbrig. Som så mange andre unge danskere.

Jeg er sat igang med udredning af Adhd, da min Psykolog er ret sikker på at det er det jeg har. Hun har efter mange samtaler flere gange udtalt at det virker som om min hjerne mangler en form for stof, og derfor søgte jeg videre..
Men min psykiateren lyder desværre skeptisk..

Det kan lige siges at jeg har været hos en privat psykiater, som har sat mig på strattera 100 mg i to måneder, som jeg ikke skynder har den reelle effekt. Kun en smule mere overblik. Men af grundet mis tidlig, valgte jeg hurtigt at stoppe, da det også er ret dyrt..

Men nok om det!

Efter første samtale hos min nye psykiater ved kommunen, siger hun direkte at jeg kan glemme ALT om noget form for Ritalin, selvom jeg ikke bruge stoffer mere, eller har nogen som helt intensioner om at gøre det!

Kan dette være rigtigt i vores danske samfund? Hvis det viser sig at Ritalin er det eneste der kan få mig på rette spor lige nu, eller at min hjerne simpelthen ikke kan udskilde de stoffer som gør at jeg kan overskue arbejde, venner, ja eller overhovedet nyde mit liv igen..

Alle tegn viser sig som Add/ADHD .. Da det også ligger til familien..
Men da psykolig timerne ikke virker (36) . Er jeg virkerlig på røven :-(

Nogen der har været ude for nogen form for samme oplevelse høre jeg meget gerne fra jer.

Kommentarer

  • Er lige blevet udredt for adhd, efter at have kæmpet, gennem mange år, for at blive taget alvorligt af lægen.

    Har tidligere prøvet psykologere, men det kunne ikke erstatte det jeg "mangler". Så at snakke med psykologer er fint og hjælper kognitivt, men ikke på den manglende fokuseringsevne og manglende energi.

    Kunne forstille mig, at grunden til du ikke må få ritalin, er at du skal højt op i dosis, kort halveringstid, samt at det kan misbruges. Samt at der er derfor at du ikke havde den store virkning ud af den medicin du allerede har prøvet.
    Har du ikke fået noget at vide, om hvorfor du ikke må retalin?

    Kender andre, der har haft misbrug, som får adhd medicin. Dog ikke ritalin.
    Men der findes jo andre midler inden for medicin end det du har prøvet, så det undre mig, at hvis du har brug for kemisk hjælp, at der ikke arbejdes på at finde ud af, hvilke andre midler der kan hjælpe dig.
    Der går ikke noget af lægerne, fordi de skal udskrive et andet middel til dig.
  • Kan forstå vi har stået i meget megen til situation.
    Så vidt jeg forstod på min psykiater, er Strattera det eneste de hjælper tidligere misbrugere med idag??
    Som jeg så hurtigt via skoler, institutioner får svar på. Passer ikke!

    Jeg vil tale med hende om det imorgen, ellers er der vil ikke andre muligheder end at skifte psykiater, eller for hende til at samarbejde med min psykolog, som har fuld tillid til mig.

    Og tak for det hurtige svar!
  • Hvis det ellers har nogen interesse kan du læse her.

    http://videnskab.dk/krop-sundhed/sadan- ... indre-adhd

    Du risikerer at dit hjerte bliver dårligt af ritalin. Har du overvejet det.

    http://www.information.dk/302543

    citat
    En af de kortsigtede bivirkninger af stoffet er hjerte-kar-sygdomme – både hos børn, men især hos voksne, forklarer Doris Stenver, der er overlæge i Sundhedsstyrelsen.
Log in eller Registrér for at kommentere.