Hjem Familieliv Førskole- og små skolebørn

Lus igen igen

Redigeret 30 oktober, 2013, 06:55 i Førskole- og små skolebørn
argh...... sky og røg..... Jeg er så træt af lus.

Min datter på 5½ har været hård ramt af lus denne sommer.
Jeg kæmmer og kæmmer og aligevel bliver der ved med at komme lus.

Jeg har også behandlet med prioderm en enkelt gang, men ellers er det kæmning med balsam jeg har brugt.

Hun har børne eksem, så jeg er ikke så glad for, at bruge kemikalier til hende.
Alle gode råd om bekæmpelse af lus modtages med kyshånd.
venligst Sanne.
«1

Kommentarer

  • Hej Sanne

    Vores datter har også haft lus flere gange, men her har shampooen virket.
    Jeg har hørt at det skulle hjælpe at bruge glattejern i håret, fordi både lus og æg dør ved denne behandling. Det er ikke noget jeg selv har erfaring med. - Men hvis I har et glattejern, kan I da prøve og se, om det virker:-)

    Mvh Karina
  • Hej Karina.

    Jeg er netop færdig med, at kæmme.
    Nu tørrer jeg hendes hår og derefter afprøver jeg glattejernet.
    Jeg er sikker på hun er lusefri efter hver kæmning, men de små sataner af æg kan jeg stadig se. De sidder godt fast og det må jo være dem der er årsag til problemet.
    Nu brænder jeg dem.....
    vh Sanne
  • Hej

    Du skriver at du stadig kan se æggene. Hvis man gerne vil af med lus, så har jeg god erfaring med at fjerne samtlige lus og æg jeg kan se.

    Hvis du i en uge, ca. hver anden dag, fjerner alle de æg du kan se, så er der stor change for at du undgår gensmitte.

    /Sanne
  • Hej igen

    Gider du ikke give en tilbagemelding på, om fladhjernet virker? :-)
    God jagt!

    Mvh Karina
  • Hej Sanne,

    Ang din datters lus; I min søns børnehave har en af pædagogerne givet mig følgende råd: Kæm håret med balsam hver 3. dag i 3 uger så vil alle lus og æg efterhånden som de klækkes være redt ud. De siger det er den mest skånsommer og EFFEKTIVE måde at holde dem i skak!

    Og dukker de op igen en dag, når hun bliver smittet af andre så må du møllen igennem igen ;-(

    Hej fra b
  • Hej
    Jeg har altid vasket mine børns hår i "Australien TeaTree shampoo" - kun engang hvor jeg skiftede mærke gik det galt og begge fik lus, skiftede straks tilbage og 7-9-13 har vi ikke haft lus siden (det er nu 3' år) begge børn er skolebørn hvor de "små bæster" vrimler...
  • ARGH - har lige opdaget at min datter har fået lus!!!! For fanden et klamt dyr.
    Nu har jeg læst alle jeres svar og vil tage og bruge dem alle :)
    Men dengang jeg var barn der var det noget med alt skulle i fryseren (dyner, puder, bamser, børster, tøj) - ved i om det stadig er sådan???

    Venlig Hilsen
    Lusseudryderen :D
  • Kan meget stærkt anbefale "australian tea tree oil"shampo!! det kan lusene ikke lide og min datter har ikke haft lus siden vi begyndte at bruge det! En gang havde jeg ikke mere og måtte bruge alm shamp en uges tid, da jeg blev ved med at glemme at købe...så fik min datter lus. Tilbage på den australske og slut med de små ulækre kryb! Denne shampo kan købes i Matas og koster ca 80 kr, afhængig af hvilken Matas man køber den i. Kan varmt anbefales!! :-) Den dufter bestemt ikke godt, men det kan ikke lugtes når den først er skyllet ud. Den kan også bruges hvis man har kløende hårbund. Du skal bruge den der hedder sensitiv, den anden er for skrap for små børns sarte hud :-)
  • Hej Sanne

    Hvis du vil undgå kemikalierne m.m., kan du bruge Clinic Lusekam af kirurgisk stål. Den får simpelthen alt med sig, og så kan den koges efter brug :) Den koster en små hundrede kroner på apoteket, men til gengæld holder den også virkelig godt! Du kan evt læse mere om det her http://www.unigroup.dk/da-dk/clinic-lusekam-.aspx God fornøjelse ;)
  • Hej Miranda

    Nu har du for anden gang svaret på en gammelt indlæg, det undrer mig...

    Men jeg tror mere du er i gang med at reklamere for et bestemt firma - og det er ikke tilladt her på ND.

    Så stop venligst
Log in eller Registrér for at kommentere.