Hjem Muskler, led og knogler Knogleskørhed

Sove med støvle

Redigeret 26 oktober, 2013, 07:22 i Knogleskørhed
Nogle som har et godt råd om hvordan man sover med støvle på fod med brud?

Kommentarer

  • Undskyld, men jeg forstår ikke dit spørgsmål. Hvad mener du?

    Bruddet er jo netop fikseret med den støvle, så der sker ikke noget.
  • Jeg kan ikke finde ro og falde i søvn, selv med sovepiller, har brækket 1 forfodsknogle og har ikke ondt uden at ha støvle på. Kapitulerede i nat og tog støvle af og har fået en nattesøvn, uden piller og ingen smerter.
  • Umiddelbart vil jeg mene, at det er en meget, meget dårlig ide - det er vel netop meningen, at bruddet skal holdes i total ro for at hele.

    Før i tiden fik man jo gips på, og så kunne man ikke tage den af.

    Men - nu har du jo fået støvle på, så måske du gerne må tage den af om natten.

    Jeg synes helt klart, du bør kontakte lægen og forhøre dig om, hvad netop DU kan gøre i din situation, så du ikke kommer til at få varige men af din skade.

    Jeg håber da, at andre kan komme ind med et bud til dig, men det handler jo om lige præcis DIN situation, så derfor bør du få en lægefaglig vurdering.
  • Walker-støvle
    Du skal som udgangspunkt have støvlen på 24 timer i døgnet, også i forbindelse med bad,
    medmindre andet er aftalt.


    http://e-dok.rm.dk/e-dok/e_760115.nsf/$ ... ts2011.pdf


    Så det ser det ikke ud til man må, tage den af om natten.

    Ps. Det er da også for dårligt der ikke gives grundig besked om hvordan man skal forholde sig, hvor store smerter der er "naturlige" og hvad ikke.
  • Ja, jeg synes også det er meget underligt, at der ikke gives ordentlige informationer, når man bliver behandlet for dette eller hint.

    Der er jo netop talrige spørgsmål her på ND, der beviser, at folk bliver behandlet, opereret osv. og så ikke har fået nogen form for information, inden de tager hjem.

    Det kan da ikke være særligt konstruktivt, når nu det hedder sig at læger/sygeplejersker har så travlt, at de ikke kan nå at følge med. Det giver da kun yderligere arbejde og er da også en langt dyrere løsning, når patienten må komme tilbage - måske med komplikationer og/eller med opklarende spørgsmål - frem for at give disse informationer fra starten.

    Men - jeg oplever da også, at man som patient netop oplever denne travlhed, og derfor ikke vil være "bekendt" at stille de spørgsmål, man nu har, og det mener jeg altså, man skal sætte sig ud over.

    Og nej - til dig 1208gitte - det er IKKE en anklage til dig. :-) - Det var bare tanker, der kom til mig, da jeg så Persilles indlæg. Og - nu er det her jo et debatforum. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.