Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har han ingen lyst?

Redigeret 24 oktober, 2013, 03:07 i Seksuel debut
Hej.

Jeg er en ung pige som døjer med lidt sexproblemer.
Dette er dog mest hentydet på min partner. Jeg ved godt at kvinder selv mister lysten lidt med tiden, men, er det normalt at mænd også er sådan?
Vi har nu været sammen i tre år, er unge og fulde af liv, ville man mene.
Vi flyttede sammen for to år siden, inden da så vi hinanden ofte, havde sex mange gange på ugen og når jeg ikke var der, "gjorde han det selv", da det er en stor del af ham og han elsker kvinders kroppe.
Efter vi flyttede sammen, røg det ned på to- tre gange om ugen, jeg ville ofte mere, men det ville han ikke og mente at lysten bare ikke var der, når man boede sammen.
Vi aftalte ikke noget "gør det selv" for nogen af os, da det blev værre, og jeg kan ikke bære et sexløst forhold.
Et år efter er det alligevel blevet værre, han vil mig kun en gang om ugen eller hver anden og påstår at han aldrig selv har gjort noget i den tid vi har boet sammen, men bare er blevet ældre og vant til mig, og klassisk nok, altid er for træt pga en lang dag.. Han vil knap nok tale, vi ser hinanden yderst lidt i hverdagen, da han altid er ude, og når han er her, har jeg prøvet at lægge lidt an, gå rundt nøgen osv, men han end ikke Ser mig. Dog reagere han kraftigt på alle andre kvinder, i tv og irl, også lige foran mig..

Kan det passe? Har han bare ingen lyst generelt, eller er det en løgn for ikke at såre mig yderligere?
Jeg ved ikke hvad jeg skal tro og gøre. Han er enormt sex fixeret undtagen med mig..
Please hjælp.. Alle meninger har betydning!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du fortæller, at I ikke taler sammen, at I heller ikke ser hinanden ret meget, da han altid er ude i hverdagen, og du spørger her om hans lyst. Det er der jo ikke andre end jer selv, der kan svare på.

    Er det egentlig ham, du vil leve resten af dit liv med? Ser du egentlig noget sådant som noget, man i det hele taget skal leve med?

    Det vigtigste i et parforhold er, at man kan tale sammen – og det gør I ikke.

    Selvfølgelig kan man ikke leve et parforhold, hvor det hele foregår på en lyserød sky altid, som i den aller første tid, selvfølgelig kommer der også en hverdag. Du skriver, at du godt ved at kvinder mister lysten lidt med tiden? Det ved jeg ikke, hvor du har fra, og derfor vil jeg heller ikke påstå, at mænd gør det, men det er vel rigtigt nok, at når der kommer ”hverdag” i et forhold, så kan man godt få dækket sine behov på andre ting også end at dyrke sex, hvorfor sexlivet for nogle ikke fortsætter med sex mere eller mindre konstant, som det nogle gange er i starten af et forhold. Man udvikler en anden inderlighed – det kan være tilfredsstillende, at man bare holder lidt i hånd, man bare nyder hinandens selskab – man behøver ikke den evige tilfredsstillelse, som kun kan klares med sex.

    Her virker det som om din kæreste tager dig som en selvfølge – og han bare bor sammen med dig som en praktisk foranstaltning.

    Du er nødt til at gøre op med dig selv, om det her stadig er så meget kærlighed, at du vil. Du er da nødt til at forlange, at I får talt sammen om jeres behov.

    Fortæl ham, at det sårer dig, at han afviser dig sådan, bed ham klart og tydeligt fortælle dig, hvad han vil med dig, hvorfor han ikke har lyst til dig, når han tydeligvis reagerer kraftigt på andre kvinder. Spørg ham, om han har problemer, om der er noget du kan hjælpe og støtte ham med.

    Man kan sagtens i et forhold have perioder, hvor der er andet, der er meget vigtigt, man kan være presset på arbejde osv., og det går naturligvis ud over den seksuelle lyst, og det er ikke ualmindeligt, at man i perioder ikke har det store overskud til den del af samlivet, men så er det altså også noget, man skal kunne tale sammen om, så begge parter har forståelse for det.

    Så – forlang at I får talt sammen om jeres liv, find ud af, om I virkelig stadig vil hinanden eller om han bare er der fordi det nu er en ”vane” og blevet mere ”ligegyldigt” for ham, og er det det, så bør i da bryde op og hver især finde noget, der er bedre.

    Det er ikke nok, at du går nøgen rundt og sender ”hints” - tal i klart sprog.
Log in eller Registrér for at kommentere.