Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

kan svamp give sår?

Redigeret 10 oktober, 2013, 18:25 i Åben debat om kønssygdomme
I sommers fik jeg et smertefuldt sår på min ene skamlæbe. Det var som om det yderste hud lag var slidt væk. der var aldrig rigtig blære på, dog blev det lidt gult som om der var gået betændelse.

jeg frygtede, at det var herpes. Jeg tænkte dog, at det virkede mærkeligt da jeg har været i et fast forhold i to år og min kæreste har ikke herpes.
jeg gik til lægen, da det var meget smertefuldt.
da lægen kiggede på det sagde han med det samme, at det ikke umiddelbart lignede herpes (der var kun et sår og der var ikke blære på)
Ved undersøgelsen konstateret han, at jeg havde svamp. han tog dog en herpes prøve fra det åbne sår for en sikkerhedsskyld. prøven kom tilbage negativ, og jeg var selvfølgelig lettet. jeg fik medicin mod svamp og såret forsvandt kort efter.
nu et halvt år senere har jeg igen fået et sår helt magen til. jeg tror også at jeg har svamp igen.
mine spørgsmål er derfor: kan svamp give sår? min skamlæbe er meget hævet, kan det være fordi hunden er sprunget, at jeg har fået en revne eller lign.?
kan det være herpes og jeg har fået en falsk negativ test så?

håber på svar!

Kommentarer

  • hvad med dine underbukser ---sidder de for tæt så de gnaver hul ----du må til lægen og have en kur mere ----prøv at vaske såret med Brint overilte----
    svamp kan give kløe ---så hvis du gnider på det ---kan der vel godt gå hul som så giver sår
  • Hej. Jeg har nøjagtigt samme problem! Det er ekstremt ubehageligt. Hvordan gik dit væk? Fik du bare pille og creme ved lægen og så gik det væk? Jeg er totalt desperat, for hold **** det er smertefuldt!!
Log in eller Registrér for at kommentere.