Hjem Kvinder Åben debat for kvinder

Irritabel urinrør

1246789

Kommentarer

  • Jeg er ved at opgive det hele pga smerter i skridtet. Jeg er så langt ude, at jeg næsten ikke magter at skrive her på netdoktor. Jeg døjer med de samme symptomer, som beskrevet i trådene ovenfor. Og det her er virkelig et råb om hjælp.
    Jeg er 51 år, tager vagifem og membrasin men det hjælper mig ikke, heller ikke bedøvende salve. Jeg har været på Odense universitetshospital gynækologisk afdeling to gange, og her har jeg ikke fået hjælp, lægerne fandt intet unormalt. Jeg er nu henvist til Vulva klinikken på OUH. Men jeg har først tid om 14 dage, og det er frygtelig lang tid og gå at vente. Derfor kontaktede jer Fysioterapeut Birthe bonde i Kbh. Hun mente, det var en nervekanal som var afklemt. Foreslog jeg lavede "bedeøvelsen" tre gange om dagen, for at få blodcirkulationen til bækkenet. Jeg er begyndt at cykle meget, og Birthe mente også det kunne have udløst smerten. Hun henviste til en gynækologisk fysioterapeut i nærheden af min bopæl. Hende fik jeg tid ved sammen dag. Denne fysioterapeut gik ind via skeden og løsnede op for nogle spændte muskler.
    I dag dagen efter er smerterne de samme eller næsten værre.
    Jeg tager gentagne gange til lægen med en urinprøve, men der er ikke bakterie i min urin, det føles jo bare sådan.
    Disse smerter begyndte sidste sommer, de har været væk et års tid, men er nu kommet igen, denne gang er smerterne stærkere, og de har ændret karakter.

    Det gør ondt når jeg tisser, og det gør rigtig ondt bagefter. Smerterne er der konstant, dog kan jeg få lov at få ro om natten. Jeg har endvidere en del udflåd.

    Jeg har ikke haft samleje med min mand i 5 år pga er de stærke smerter. Mit liv er et helved. Det er som om der er blevet hældt syre i skridtet, og jeg ønsker sådan bare at få lidt fred fra smerterne. Som det er nu er det svært at fungere, jeg er så ked af det o g græder meget.

    Håber så inderligt, at der er nogle af jer der kan hjælpe mig. Jeg kan jo se, at i alle har været eller stadig er igennem det samme. Håber i vil ofre lidt tid på mig.

    Knus til jer alle derude fra Birgitte
  • Hej Birgitte:) jeg fik af vide at det kunne være candidasvamp i urinrøret. Piller fra læger virker ikke, men at alt sukker, Hvidt mel og gær skulle fjernes HELT FRA KOSTEN. Mine smerter er næsten væk nu, efter 1 måned . Lægerne har intet sagt om dette. Jeg fandt hjælp i en helsebutik, som kendte mange med samme problem.. Held og lykke.
  • Kære Sille.
    Tusind tusind tak for dit hurtige svar. Jeg har aldrig hørt om candidasvamp i urinrøret, kun i skeden. Men på en eller anden måde giver det mening, og det kunne uden tvivl godt være årsag til mine smerter. Tænk at en svamp kan lave så meget ravage, og give så stærke smerter.
    Dejligt for dig, at du nu har fået det bedre, det må være en stor lettelse.
    Jeg vil lige vente og se, om andre har forslag eller gode råd til mig.
    Ellers er jeg parat til meget hurtigt at undlade alt sukker mm i kosten. Måske bliver det allerede i morgen, det kan kun gå for langsomt.
    Endnu engang tak for dit råd Sille.

    Birgitte
  • Prøv at læse dette. Det kunne tyde på, der er noget om det med fødevarer. Candida er også nævnt.

    http://www.klinikfornaturmedicin.dk/Kli ... ier....htm
  • Kære Birgitte,

    Jeg er SIKKER på, at det vil virke for dig. for meget candida er noget rigtig lort, som mange har og det kan give et hav af problemer. Den skal sultes væk... Og jeg mener INGEN hvedemel, INGEN sukker og helst ingen gær....

    Efter 14 dage, hvis du ha det meget bedre - jeg ved det... Der er en anden tråd herinde hvor mange skriver..viewtopic.php?t=25753&f=

    Her er en kvinde som har haft lige så ondt som dig i 2 år, hun droppede alt sukker og hvidt mel og kom af med alle smerter... og lever nu helt normalt...

    Skriv til mig om 2 uger og fortæl mig om hvor godt du har det.

    Knus
  • Kære Sille.

    Ja, jeg har også TROEN på, at en candidakur virker, og det er jo det vigtigste! Jeg har faktisk i denne uge kontaktet en kinesiolog, og fået en tid (desværre først om 3 uger) En meget dygtig og erfaren kinesiolog - det er også derfor, der er så lang ventetid.

    Jeg døjer også meget med spændingshovedpine og maveproblemer, og går til kraniosakral, og min kraniosakralterapeut har også anbefalet, at jeg supplerede hendes behandling med kinesiologi. Så nu skulle det være !!!!! Jeg ved kinesiologen bl.a kan konstatere om jeg har svamp eller ej, men når jeg nu allerede er gået i gang med kuren, så ved jeg jo ikke om det vil forstyrre hendes testning. Jeg skulle jo gerne være godt på vej til at have candidasvampen under kontrol om 3 uger. Men jeg kan jo heller ikke vente så længe, jeg er jo nødt til at gøre noget, men jeg har i den grad behov for en afbalancering under alle omstændigheder.

    Jeg er gået i gang med kuren, og der er jo heldigvis meget læsestof på nettet, også en beskrivelse af, hvad man må spise og ikke må spise. Jeg prøver helt at undgå svinekød, frugt, hvidt mel, gær, sukker, oksekød, ost, kaffe, spiritus osv.
    Men hold da op, der er jo sukker i næsten alt, sågar fuldkornspasta og frosne rodfrugter. Jeg går ud fra at kulhydrater er lig med sukker, men ofte står der også "heraf sukkerarter", og så et antal gram??? Jeg er lidt forvirret, men jeg har valgt at gå den hårde vej, og tage en fuld candidakur. Men udelader du kun hvidt mel, sukker og gær? Når man får svampen under kontrol/smerterne forsvinder, skal man så stoppe kuren eller skal man være på kuren resten af sit liv?
    Jeg er så taknemlig over, at du har anbefalet mig dette. Tak for det gode råd, det er prisværdigt, at du vil bruge tid på at svare mig, og selvfølgelig skal jeg nok holde dig underrettet, det manglede da bare.

    Knus fra Birgitte
  • Kære Persille1

    Mange tak for linket. Det synes jeg var interessant at læse. Og, ja kosten er vist en stor synder, når det gælder vores forskellige lidelser. Jeg har bestilt tid hos en kinesiolog i mit lokal område. Jeg tror på hun kan hjælpe mig ellers kontakter jeg Bolette!!!

    kh Birgitte
  • Hej Birgitte, de først 3 uger kørte jeg den helt stramt. Nu undlader jeg kun Hvidt mel, sukker og gær. Jeg spiser dida piller og hvidløgspiller som kur. Jeg satser på at spise normalt igen om 2 måneder, dog med tanke på mit sukker og mel indtag:-)
  • Jeg har i mange år (i min unge dage) døjet med irritation i urinrør og blæren.
    Dette skyldtes, at min urin ikke var sur nok. Om det skyldes mine tørre slimhinder, kunne jo være en mulighed. Men jeg begyndte med at tage tranebærpiller., og det hjalp virkelig mig. Men jeg vil prøve membrasin for tørre slimhinder nu. Jeg har andre symptomer i dag.
  • Hej silli1
    Det kunne være at jeg skulle få testet, om min urin ikke er sur nok. Tak for tippet. Jeg har i mange år taget tranebærkapsler, og de har en god effekt på blærebetændelse. For tørre slimhinder tager jeg membrasin, vagifem og omega 3. Desuden bruger jeg kun trusser med 100% bomuld, og ingen trusseindlæg.

    Birgitte
Log in eller Registrér for at kommentere.