Hjem Lunger Åben debat om rygestop

Champix. Hvad er jeres erfaring ?

12022242526

Kommentarer

  • Jeg har været røfri, med hjælp fra Champix, siden 14 september 2010. Havde lidt kvalme i starten, men det gik hurtigt væk. Senere i forløbet begyndte jeg ikke at kunne sove, og få svedeture både dag og nat.
    Jeg er 59 år og har overstået overgangsalderen flere år før Champixkuren,
    og begge problemer er meget værre end i overgangsalderen.
    Jeg lider stadig med både søvnløshed og svedeture nu ca 2 år efter at jeg stoppede med pillerne.
    Jeg har ledt efter artikler eller lign. der fortæller om langtidsbivirkninger men forgæves.
    Er der nogen der har lignende problemer efter kuren eller kender nogen der har, eller bare har hørt om det?
    kender du måske et sted hvor jeg kan læse om det?
  • Først syntes jeg, at det var på tide at stoppe - efter 44 år med 20 - 30 smøger om dagen.

    Læste lidt om Champix på internettet - herunder dette fora - og om alle de bivirkninger, som mange har/havde.

    Så trak jeg den lidt.

    Fandt modet tilbage og konsulterede lægen - og det var en meget flink læge - han gav mig startpakken gratis (havde åbenbart fået den af Champix ??)

    Så lå pakken i 3 måneder før jeg fik mig taget sammen til at begynde - fortsat ud fra dette foras beretninger om bivirkningerne.

    Så skulle det være - og jeg startede.

    Nu er jeg 15 dage inde i forløbet - jeg mærker INTET - absolut INTET !!!!

    - Ingen bivirkninger
    - Ingen ubehag overhovedet
    - Ingen tryggen, sære drømme eller hård mave - INTET
    - Ingen indvirkninger på cigaretforbruget
    - Cigaretterne smager på samme måde
    - Ryger stort set det samme
    - Pillerne syntes ikke at have nogen indvirkning

    Jeg kunne lige så godt have spist vitaminpiller................

    Nu har jeg prøvet : Homopati, Zoneterapi, Akupunktur, Nedtrapning, Læst masser af bøger om rygestop, Nicorette tyggegummi og spray og e-cigaret.

    Lige meget hjælper det - jeg mangler kun hypnose.

    Vil gerne stoppe - men har ikke rygraden til en kold tyrker.
  • En opdatering.

    Jeg har nu været røgfri i snart 6 mdr. :-)

    Det har ikke været nær så svært som jeg havde forventet efter at jeg lagde pillerne fra mig.

    Jeg har hentet mig nogle apps til min ipad undervejs (kan anbefales som motivationsfaktor - den fortæller hvor mange cigaretter jeg IKKE har røget og hvor mange penge jeg har sparet - samt indikerer hvor meget mit helbred er forbedret). En knap så interresant information er at jeg ifølge den skulle have brugt omkring 200.000 kr. på at ryge frem til jeg stoppede.

    Nå som jeg skrev sidst, så findes der findes mange tilbud om rygestop, der er flere metoder at hente her:
    http://navlen.dk/rygestop-rygeafvaennin ... op-piller/

    Når denne mdr. er slut har jeg været røgfri i 6 mdr. og trangen til en smøg kommer nu kun meget kortvarig (splitsekunder) sjældnere end en gang pr. uge.
  • Jeg har været røgfri i næsten 6 måneder og jeg har brugt Champix som hjælpemiddel. Jeg ved, at det er ganske omdiskuteret, men for mig har det været nødvendigt at tage Champix. Jeg læste nogle gode råd her http://tilbud-paa-nettet.dk/tag/rygestop/ om champix og de andre rygestoppiller og kan kun klart anbefale det til garvede rygere med mange års rygning.
  • Hej, når vi skriver den 31. maj 2013 kan jeg fejre mit 1. år som ikke-ryger, fantastisk! Efter 40 år i røg og damp fandt jer i Champix den hjælp jeg havde brug for. Jeg kom i en krise præcis 1 mdr. efter jeg var stoppet med Champix men købte så startpakken igen. Det var i september sidste år, og siden da har jeg kun taget 5 af pillerne. Det er en god hjælp at vide, at de er der hvis jeg er ved at gå bananas p.g.a. lysten til en cigaret. Jeg kan kun anbefale dem varmt til alle og undrer mig lidt over at der ikke bliver annonceret for netop disse 'mirakelpiller' Gå evt. på slankekur samtidig med rygestoppet, det får automatisk flyttet dit fokus fra cigaretter til mad, hvis du har tilbøjelighed til at tage på; det hjalp mig til at undgå de 'sædvanlige' 5-6 kg. oveni. Der er virkelig håb forude for dig som der var for mig - tro på det!
    Held og lykke med projektet! Bedste hilsner fra Beristra62
  • Fedt at høre Beristra62 og tillykke med det første år. Jeg har også været røgfri i over 1 år nu :-) tak til rygestop piller... Jeg har haft tastet mine oplysninger i en app til telefonen for at kunne følge helbredsforbedringerne og penge sparet ...i skrivende stund har jeg sparet 11.908 kr. Og undladt at ryge 6000 cigaretter udgiften ved køb af champix pillerne er ikke fraregnet og de sparet penge er dog brugt :-) men vildt at der her et år efter stadig er omkring 14 år før end mine lunger er at sammenligne med en der ikke har røget. Ifølge appen "my last cigarette" kan jeg leve 24 dage mere her på jorden ;-)
  • Tak for dit indlæg Gasper1, det er herligt at høre at du også er kommet godt videre. Dine udregning hvad penge og cigaretter angår skal nok være rigtige, dog tror jeg på, at din/vores levetid er forlænget med mere end en lille måned, jeg tror på år mange år . . . ha ha (0:

    Det er utrolig som tiden er løbet, jeg har nu været røgfri i 1 år og godt 4 måneder og jeg er stolt af resultatet ! Jeg har kun indtaget 10 af pillerne fra min nye startpakke og den sidste var midt i februar, så jeg tror jeg kan klare mig uden fremover. (men de er rare at have liggende)

    Fortsat held og lykke - også med dit rygestop - og har du brug for lidt støtte hen af vejen så ved du hvor jeg er - og nu omvendt - tak!

    Bedste hilsner fra Beristra62
  • Jeg var i sin tid fristet af at prøve Champix, men læste om en masse ubehagelig bivirkninger, og endte med at prøve e-cigaretter, og det har jeg haft succes med. Nøglen til succes er at have en plan, og om det så er det en eller andet man bruger af hjælpemidler.

    Jeg fik bl.a vejldning fra http://ecigaretguiden.dk , og fik lidt mere indsigt i hvordan man bedst benytter ecigs til at stoppe med at ryge. Hvis man ikke er bevidst omkring at man vil stoppe, så ender mange med at blive holdt fast i e-cigaretterne.
  • jeg har brugt Champix startpakke + 1 uge ind i pakke 2, og har derefter sluttet som røgfri for nu, 24 dage siden.
    Jeg har ingen bivirkninger haft overhovedet ikke. så fra mig er det en varm anbefaling

    de første 4-5 dage røg jeg som jeg havde lyst til og det var faktisk ikke meget, trangen forsvandt
    De næste 3 uger ca 2-3 cigaretter om dagen og så sagde jeg stop og har ikke haft problemer.
  • 840 dage og ca. 34.000 kroner senere siger jeg "Thank you Champix" ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.