Hjem Ældre Åben debat for ældre

Jeg mangler en evne.

Kommentarer

  • Hej Kathinga

    Ja hvad er det at have kunstforståelse:-) jeg har det heller ikke, men jeg elsker at besøge forskellige kunstmuseer.

    Men disse billeder malet af Michael Kvium er noget af det grimmeste jeg nogen sinde har set. Måske forsøger han at male så grimt som muligt.

    Jeg kender faktisk nogle fra den yngre generation, en svigersøn til vores gode venner, han er vild med hans billeder.

    Jeg bliver i dårligt humør af at se på hans billeder, men det at sætte disse ord på, betyder jo så at de jo ikke er helt uinteressante.

    Hilsen Sofie
  • Efter min mening ER der intet billede, kun en sort plakat.
  • Hej

    I gamle dage talte man om de skønne kunster eller såkaldt æstetik.

    Siden blev kunstens funktion noget andet end det at skabe noget smukt: vække til eftertanke, provokere, propagandere, eller hvad ved jeg. Kvium selv udtaler, at han ikke forsøger at male så grimt som muligt. Men jeg vil i hvert fald ikke have et af Kviums billeder hængende på min væg.

    http://www.kunsten.nu/artikler/artikel. ... l+monsters

    For tiden er der annoncer i aviserne for Kviums udstilling i Aalborg. Jeg bryder mig absolut ikke om det billede, der er med i annoncen:

    http://www.kino.dk/film/d/de/det-skinba ... hael-kvium

    Kvium overdriver det, der er i forvejen er grimt eller ulækkert.

    De billeder, du bringer et link til, Kathinga, skildrer vel hjernen på et menneske, og det ser da virkelig ulækkert ud. Men jeg er overbevist om, at man også kunne lave en smuk efterligning af hjernens udseende.

    Jeg har altid hadet det, når det grimme blev udstillet. F.eks. har jeg heller aldrig brudt mig om Egelinds og Lehfeldts parodier på grimme mennesker, f.eks. den, hvor en tyk og bøvsende eller pruttende mand havde lavtsiddende bukser, så man kunne se noget af revnen omme bagpå.

    Men nogle mennesker bliver fascinerede af det, ser det ud til.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.