Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad gør jeg. ??.

Redigeret 16 oktober, 2013, 12:20 i Stomi
Er der slet ingen der ved lidt om at have diarre i forbindelse med ny opereret iloistomi. ??????

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg vil jeg foreslå dette link til at starte med. Der er et afsnit som måske vil kunne hjælpe.
    https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme- ... ileostomi/
  • Indstillinger
    Hvis du er helt nyopereret, så vil jeg da foreslå dig, at du kontakter den sygehusafdeling, hvor du er blevet opereret.

    Ofte får man jo netop besked på, at hvis der indtræffer komplikationer inden for få dage efter, så er man velkommen til at kontakte afdelingen.

    Hvis det er lidt længere tid siden, vil jeg bestemt foreslå dig at kontakte egen læge på mandag. Er du meget utryg omkring det, føler det ikke kan vente - og ikke er muligt at kontakte sygehusafdelingen, så kan du eventuelt forhøre dig ved lægevagten.

    Det er da muligt, det ikke er alvorligt, men også du har brug for at få ro i sjælen.

    I øvrigt - prøv lige at Google det, for netop afføring fra ileostomi ER ret flydende, hvorfor det, der sker for dig lige nu, altså kan være fuldstændig som det skal være.

    Har du ikke fået informationer med hjem fra sygehuset? Er du ikke blevet informeret om diverse reaktioner i forbindelse med indgrebet?

    Jeg prøvede lige at Google ordet Ileostomi, og der poppede en meget fin forklaring op.
  • Indstillinger
    tak for svar. det er gået nogenlunde i orden.. efter jeg er stoppet med at spise brød med korn er det stoppet.. men tak for hjælpen
Log in eller Registrér for at kommentere.