Hjem Øvrige debatter Spørg Netdoktors brugere

Fedtet hud

Redigeret 25 september, 2013, 06:55 i Spørg Netdoktors brugere
Hej allesammen :-)

Jeg er en pige på 16 år, og jeg har et meget irriterende problem, nemlig fedtet hud. Meget fedtet hud.

Jeg har haft rigtig mange bumser, og har derfor også taget rigtig mange forskellige produkter for det. Så jeg er nok også lidt selv udenom det. Jeg har haft meget tør hud, men nu er det altså omvendt, og jeg er meget træt af det. Om morgenen når jeg står op føles det som om at hele mit ansigt er vådt, og hele mit ansigt bliver fedtet kun en time efter jeg har vasket det.

Ligenu bruger jeg Clinique 3-step, men jeg synes ikke rigtig at det har gjort nogen forskel.. jeg har også fået at vide at jeg bare skal rense min hud med kun vand, men jeg tror ikke selv på at det vil hjælpe?

Er der nogen af jer derude som selv har/har haft meget fedtet hud, og måske kunne komme med nogle gode råd? :-) det ville være dejligt!

Kommentarer

  • Mit råd er altså også, at du skal bruge lunkent vand.

    Jeg foreslår, at du renser din hud hver aften med en god skintonic, og så bruger en god fugtighedscreme. Om morgene bruger du kun vand og igen lidt fugtighedscreme.

    Intet andet - og jeg tror du har ret, du har nok selv ødelagt det hele ved at bruge alle mulige "mærkelige" produkter.

    Og - så er det jo desværre moderne at unge piger bruger voldsomt meget make-up, det vil jeg bestemt fraråde, at du gør. Der er vel ikke noget galt i lige at have lidt omkring øjnene men den "trafik" med at smøre hele ansigtet ind i farvede cremer er en rigtig dårlig ide.
  • Min hud er fedtet og har altid været det. Jeg vasker med lunken vand og sæbe, jeg kan ikke holde andet ud. Fornemmelsen er for væmmelig. Bruger skintonic og fugtighedscreme. Ingen makeup. Kun omkring øjnene.

    Bumser har jeg ikke, jo jeg havde engang, men de forsvandt, så huden kan godt være fedtet og bumsefri. Og så er der en kæmpefordel, når man bliver ældre. Ingen rynker eller meget få.
    Jeg ved godt det ikke er nogen trøst endnu, men det kommer.

    Nogle gange om dagen tørrer jeg lige fedt væk fra de fedtede områder. Jeg har et lommetørklæde i tasken til det samme, hvis jeg er i byen.
    En af mine bekendte har altid haft meget tør hud og den er meget rynket i dag. Så hellere fedtet hud end tør hud selv om jeg ofte har været irriteret over at skulle tørre fedt væk. Men det blev efterhånden bare en vane.

    Hudorme kan fjernes med noget tape man køber hos matas, hvis der er nogle.
  • Ja, jeg fraråder jo sæbe, som ikke burde være nødvendig, men mindre man er direkte beskidt, men sådan er vi forskellige.

    Jeg havde også bumser som ung - men jeg gjorde som beskrevet, og min hud var allerede fin da jeg var 20 år - og har været det siden, hvor jeg stadig bruger metoden, dog bruger jeg ikke skintonic ret ofte, men det har da noget at gøre med om man bor i en by med en masse forurening fra biler osv. eller om man bor ude i den såkaldt friske luft.

    De fleste bumser er jo et pubertetsproblem, og hvis man bare kunne klare, at tage det helt roligt og lade være med alle de der "kure" der kun gør det værre, så løser problemet sig selv, når man er ude af den pubertet.
  • Mange tak for de gode råd :-)

    - går faktisk ikke selv med særlig meget makeup, så tror ikke det er derfor. Vil prøve at rense min hud med kun vand og skintonic i et lille stykke tid, og så se om det hjælper.
  • Andre som har nogle gode råd/forslag? Eller nogen der har gode erfaringer med produkter som rent faktisk har hjulpet? :-)
  • Til dit indlæg fra i går aftes: Husk endelig også den fugtighedscreme - for hvis du helt og aldeles affedter din hud, så bliver der jo netop sendt "besked" om at huden mangler fedt - og så begynder den at producere endnu mere.

    Så rens - giv creme, men selvfølgelig ikke mere end huden absorberer.
  • Takker, skal nok huske fugtighedscremen :-)

    .....
  • Nu efterlyser du produkter. Jeg døjer selv meget med fedtet hud, og det er til stor gene, for det er en daglig kamp.
    Jeg har fundet Normaderm fra Vichy - der kun kan købes på apoteket, den fungerer fantastisk og er udviklet til netop fedtet hud. Det er en serie uden alkohol, parabener og parfume.
    Jeg bruger deres gel om morgenen i badet, og derefter deres fugtighedscreme, der sørger for at begrænse olieudslippet.
    Det koster dog også derefter, men jeg har været virkelig glad, for det er meget længe siden jeg har følt mig så 'ren' i ansigtet.
Log in eller Registrér for at kommentere.