Hjem Rusmidler Alkohol

God råd til konfrontation med alkoholiker

13»

Kommentarer

  • Det er hans eget ansvar at blive ædru, men hun kan hjælpe hvis hun vil.

    Jeg læste bare om folks store mistillid til Kommunen, selvom debatstarteren rent faktisk havde en god oplevelse med selv samme...
  • Jeg er selv alkoholiker.
    Hva jeg ønsker er kærlighed,det vil være det eneste der få mig ud af det her lort.
    Jeg ønsker ikke hver dag at høre hold nu,og så sove på sofaen,jeg ønsker at høre jeg elsker dig,og en arm omkring mig når jeg skal sove.
    Det er hvad der kan få mig til at holde,men det er ikke sket,kun råben når jeg kommer hjem,selv om jeg ikke har gjort noget.
    Måske det er svært,for en partner,at holde af en der drikker,men det er mere svært for den der drikker at holde op med det.
  • Hej Sorry.
    Det eneste du ønsker er kærlighed, en arm omkring dig o.s.v.
    Kan du forestille dig, hvorfor din kæreste, mand eller kone ikke kan imødekomme dit ønske?
    Han/hun holder sikkert af dig, ellers var vedkommende vel gået sin vej. Men der ønskes ingen nærkontakt, derfor. Som partner ønsker man sig en voksen mand/kvinde, ikke et barn der skal holdes om. Desuden stinker alkohol, så man får kvalme. En alkoholiker er ulækker på mange måder, og man ønsker simpelthen ikke, at være alt for tæt eller ligge i arm. Derfor.
    Derudover er mange alkoholikere dumme at høre på og de opfører sig dumt.
  • Jeg har selv haft stor glæde af rådene i denne artikel: http://www.danskmisbrugsbehandling.dk/b ... koholiker/

    Jeg håber, at du på et tidspunkt får lyst til at give en opdatering på, hvordan det går for dig og din kæreste, og om kommunens tilbud har hjulpet jer til et liv uden alkohol. Jeg synes det er stærkt, at du bliver hos ham og hjælper ham videre - for det kan lykkes!
Log in eller Registrér for at kommentere.