Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er virkelig bange! Tror jeg har kræft!

Redigeret 26 august, 2013, 07:14 i Åben debat om kræft
Hej allesammen, jeg er en 16 årig dreng, jeg har de sidste par måneder kunnet mærke en form for "knude" ved anus. Den er ikke vokset siden det startede, men er frygtelig bange! Den gør ikke ondt når jeg rør ved den, og den er måske 0,7-1 cm bred... Please hjælp mig! :(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er sikkert bare en helt "uskyldig" hæmoride. Hvis du har "hård" mave kan det have skylden.

    http://www.apoteket.dk/Sygdomsleksikon/ ... rider.aspx

    Læg mærke til der også står: Hæmorider forekommer dog i mange tilfælde også uden nogle af de nævnte risikofaktorer.
  • Indstillinger
    Det håber jeg godt nok det er så! Men den "knude" bløder aldrig, så jeg tror ikke den kan være en hæmoride..
  • Indstillinger
    Analkræft er sjældent og det er endnu mere sjældent man ser analkræft før 30 år's alderen.

    Dem der oplever det har ofte smerter og blødning også afføring påvirkes hos mange.

    Det er ikke symptomer som inkludere i din beskrivelse så jeg går næsten ud fra at du ikke har dem.

    Da du ikke har givet så mange detaljer er det svært at sige ret meget (måske en byld). det er dog ikke godt at gå og være så bange og usikker så få talt med din læge. Ingen grund til at være genert der er ikke meget de ikke har set før.
  • Indstillinger
    Er heller ikke genert, men er mere bange for hvad lægen vil sige.. :(
  • Indstillinger
    En hæmoride bløder ikke altid. Ja, når ikke du er genert, så syntes jeg ikke du skal betænke dig. Det er da bedre at blive rolig.
  • Indstillinger
    Nu er det der med aldrig et ord som jeg ikke kan lide, men jeg tror der er omkring 100-150 tilfælde af analkræft i Danmark om året. Den primære alder hvor det opleves er godt forbi de 30 og det er så godt som uhørt før mid 30'erne.

    Det lyder ikke som om du oplever symptomerne. Det er meget usandsynligt at det er kræft.

    Desto før lægen ser på det desto før kan du få det behandlet hvis det er behandlingskrævende.
  • Indstillinger
    Okay mange tak for svarene! Men hvis det er "analkræft" kan det så helbredes helt?
  • Indstillinger
    Om analkræft
    Prognosen afhænger af hvor hurtigt man får skredet ind med en behandling, hvis svulsten er under 5 cm går det godt for rigtigt mange.

    Igen meget usandsynligt det er analkræft.
  • Indstillinger
    Men hvordan kan det så være det ikke er forsvundet endnu når det har stået på i 3-4 måneder?
  • Indstillinger
    Tal med din læge om det, det er den eneste måde at få et kvalificeret bud.
Log in eller Registrér for at kommentere.