Hjem Sind og psyke Ensomhed

Kæreste..

Redigeret 13 august, 2013, 15:58 i Ensomhed
Hej, jeg er en dreng på snart 17 år og jeg har aldrig haft en kæreste. Det er begyndt at gå mig meget på fordi jeg ikke ligefrem er den person der kender og snakker med flest piger også er jeg også genert hvilket ikke hjælper på det.
Jeg er bange for jeg aldrig finder en kæreste, finder en at leve mit liv med og få børn.

tanken gør mig meget ked af det.
Især fordi de aldrig rigtigt har været tæt på et forhold har jo faktisk aldrig prøvet at kysse...

Ved ikke om der er nogle der kan hjælpe mig lidt men deres historie måske.

Også er jeg jo heller ikke en fotomodel så det gør det jo heller ikke bedre ..

Kommentarer

  • Der er kun en, der kan ændre på det - og det er dig selv.

    Mit forslag er, at du selvfølgelig sørger for at være ren, have rent tøj på, passe dine tænder, så du ikke virker usoigneret - og lige præcis det regner jeg med allerede er i orden hos dig. :-) Det er slet ikke vigtigt at være moderigtig - men der i mod meget vigtigt, at du er klædt i noget, DU befinder dig godt i.

    Men - du er lidt genert og tilbageholdende, og det skal du have gjort noget ved. Jeg foreslår, du melder dig ind en af de ungdomspolitiske foreninger. Det kan godt være, du vælger forkert, men meld dig ind i et politisk parti, der virker bare nogenlunde til at passe med det, du mener at stå for politisk. Det kan også godt være, du ikke lige nu interesserer dig for politik, men nogle holdninger har du vel? Og så finder du ud af, om du har fundet det rette parti, eller om du senere vælger at skifte - det er ikke så vigtigt.

    Et sådant sted kommer man jo netop meget nemt med i en diskussion, og den slags vil være rigtigt godt for dig, så du stille og roligt kan øve dig i at komme af med genertheden.

    Der er slet ikke noget forgjort i at du netop fortæller, at du er genert og gerne vil arbejde med at være mere åben. Det er et meget dumt parti, der bare vil afvise dig på det grundlag.

    Eller - du kan melde dig ind i noget amatørteater - og bare rolig, jeg forlanger ikke, du skal springe op på scenen og spille hovedrollen, men netop i et amatørteater har man brug for mange "talenter", så der er også brug for scenebyggere, nogen der kan svinge en pensel, være med til at lave lys og lyd osv. osv.

    Alle steder er der mange mennesker, du stille og roligt kan lære at kende - for det er det, du skal starte med, nemlig lære nye mennesker at kende, øve dig i at markere dig, som den søde og rare fyr, du garanteret er.

    Så skal du se, så er der også lige pludselig en sød pige, der smiler til dig og det mener jeg virkelig.

    Du er ikke den eneste, der i en alder af 17 år ikke har haft nogen kæreste, så det i sig selv er ikke så forfærdeligt - men det er dig, der kan gøre noget ved din ensomhed og generthed.

    Så - på med vanten - tag en dyb indånding, og gør noget, du kunne tænke dig.

    Og lige - nej, det er aldrig sjovt de første gange, når man kommer ind i en ny forsamling, og man tror aldrig, det vil gå, men hold ud, bliv ved med at møde op, selv om du ikke lige bliver specielt bemærket de første gange, og føler dig noget uden for. Hvis det sker, så kan du måske forsigtigt gå hen til en af de andre og sige, at du ikke synes, det er så rart, når du ikke kender nogen, og at du godt ved, du er lidt genert, så om man vil hjælpe dig lidt. Så er jeg sikker på, du ikke vil blive fejet af.

    Alle har prøvet at være helt nye i en forsamling - og det tager lidt tid at falde til.
Log in eller Registrér for at kommentere.