Hjem Mænd Åben debat for mænd

Dagene efter omskæring...

2

Kommentarer

  • Min kæreste er lige blevet omskåret og fåret strengen gjort længere.
    Men lægen sagde at efter et døgn skal han tage forbindingen af, så tænker vi, det drypper jo lidt med blod ikk lækkert at få i undertøjet og hvordan undgår man så stængerne ikke sidder fast i underbukserne.

    Han har MEGET ondt. Især når han skal tisse, så er han næsten bedst besvime:/
  • Hej: mon det går bedre med gener efter omskæringen?
    Må jeg spørge, om årsagen til omskæringen, skal selv omskæres næste måned:-
    Carsten
  • Jeg havde stor glæde af at læse dette indlæg, inden jeg selv skulle omskæres for to måneder siden. Så derfor vil jeg lige dele mine erfaringer. De engelske blogs kan jeg nemlig slet ikke genkende. De virker lidt hypokondriske. Og med så mange sygedage?? Rolig. Det er et lille indgreb.

    Jeg er blevet omskåret som 37 årig pga. af forhudsforsnævring. Der var intet andet valg. Operationen blev foretaget på Aleris Hamlet i Søborg tirsdag morgen kl. 10. Operationen var ok. Det var ubehageligt men til at klare. Naturligvis forbundet med en del frygt, da det jo er en meget kær kropsdel.

    Du ligger til observation efter et par timer, hvor de tjekker at alle blødninger er stoppet. Jeg havde en såkaldt skorstensforbinding på. Desværre var jeg ikke syet ordentligt sammen, så jeg lå der fem timer i alt, efter et par ekstra sting.

    Jeg tog en Taxa hjem og lå i sengen resten af dagen. Havde det fint og ikke store smerter. Spiste lidt smertestillende løbende. Det var et rod dernede med blødninger, hævelse osv. Blå, gul og røde farver.

    Næste dag arbejdede jeg hjemme. Jeg sørgede for at tage en masse små kvadratiske gasestykker med hjem samt tape. (Spørg efter det.) Derefter kunne jeg lave mine egne forbindinger i dagene efter. Havde de udleverede stramme hospitalsunderbukser på, samt mine egne stramme tights.

    Allerede om torsdagen var jeg på arbejde. Det var ikke noget problem. Skulle dog ud og skifte forbinding løbende. Og ja. Natterejsning var smertefuld de første nætter. Men så går det over.

    Den første uge er udviklingen enorm. Det heler hurtigt. Det største problem var helt klart stingene som er megairreterende. Jeg udviklede en teknik, hvor jeg rullede min tilbageværende forhud rundt så stingene ikke var eksponeret. Jeg brugte en skål med vand, neutral sæbe og lidt salt til at lægge den i blød om aftenen. Og smurte mig med den udleverede øjensalve. (På såret)

    Efter 12 dage fjernede jeg selv stingene. Havde allerede mistet et par stykker. De skulle være selvopløselige. Men jeg havde ikke tålmodigheden. Efter 20 dage, vil jeg sige, at jeg var helt uden gener og klar til det hele.

    I dag efter to måneder kører alt som det skal. Jeg savner min forhud, men kan godt se fordelene ved den nye ommøblering.
  • Hej alle, lille Update : blev osse omskåret på aleris-Hamlet for 23 dage siden.
    Jeg havde lidt stram frenulum og var træt af at jeg fik hurtig udløsning , så Peter foreslog omskæring .
    Og jeg er meget glad for resultat , kun en lille sting tilbage og frenulum-strengen er skåret fint væk så pikhoved peger fint fremad og ikke nedad og jeg 'ka' betydeligt længere!
    Og så har jeg fået lavet min omvendte Prince Albert som osse var en grund til jeg ville omskæres, for den piercing kommer ikke til sin ret med forhud:-)
    Jeg har aftalt med lægen, at han til foråret vil checke mig igen, om der evt ska fjernes lidt ekstra forhud, så den blir helt glat, vi får se:-)

    Mvh
    Carsten
  • Til clarsen: du skriver, at du savner din forhud, men ikke hvorfor.

    Kan det være fordi:
    - det er mere besværligt at onanere
    - følsomheden i glans nedsættes
    - man ser anderledes ud i fx svømmehallens omklædningsrum?

    Det er bare mine erfaringer, men jeg savner ikke min forhud af den grund.

    Til Carsten: det var godt nok hurtigt, at du kan holde længere. Jeg troede ikke, at følsomheden blev nedsat så hurtigt. Men du har tilsyneladende udviklet "hård hud" på glans meget hurtigt. Efterhånden vil følsomheden blive nedsat yderligere, men ikke så det bliver en belastning at få udløsning.
  • Hej circum1.
    Mange tak for dit venlige svar: jeg har i et par måneder op til min omskæring gået så meget som muligt med min ex-forhud trukket tilbage så mit pikhoved allerede var blottet gennem en vis tid og dermed formentlig begyndt at danne hårdere hud!
    Og nu glæder jeg mig til at arret blir pænere og som du skriver, at følsomheden nedsættes lidt yderligere.
    Må jeg spørge dig, hvorfor du blev omskåret? Er det længe siden?
    Og hva synes du, er den største fordel(e)?
    Mvh
    Carsten
  • Til Circum1

    Jeg savner den af flere årsager.

    Dels pga. af at det er sværere at onanere.
    Desuden er der noget tryghed ved den. At man kan glide glansen tilbage i sin sikre hule. Lyder måske skørt, men sådan har jeg det. Nu er den altid eksponeret.

    Har jeg fortrudt? Absolut nej. Hvorfor:

    1 - Jeg synes det ser pænt ud. Så nej. Svømmehallen generer mig ikke.
    2 - Sex er blevet meget bedre.
    3 - Hygejnen kan ikke sammenlignes med før. Læger der siger at der ikke er forskel har ikke prøvet det selv. Den er altid 100 procent ren og indbydende.

    Kan jeg anbefale at få det gjort til andre? Helt klart.
  • Er der nogen der ved noget om det eller har prøvet dette?
    Der er nu gået 6 uger siden operation og jeg har en hævelse på undersiden af penishovedet, har været ved min læge og hun siger det er arvæv... Men hun siger samtidig at jeg skal se tiden an i 3-4 måneder og ellers skal jeg opereres igen.. Nogle der kan hjælpe??
    Mvh en 19 årig mand
  • Til Eldar24: der er nok ikke andet at gøre end at følge lægens råd.

    Men det lyder mærkeligt med en bule på glans, som jo ikke berøres i forbindelse med en omskæring. Er det måske, fordi du har fået fjernet strengen på undersiden af penis?
  • Hej folkens.
    Jeg udbytter lige at skrive et lille spørgsmål her inde.

    For jeg er selv blevet omskåret for 4 uger siden, på Hellerup CFR hospitaler.
    Men men men... Efter 4 dage begynder jeg at bløde meget, og igen efter 3 uger.
    Det viser sig så at det har været gået op ca. 1 cm (2-3 sting)
    Men ham kirurgen fortæller så at det bare skal have 2-3 uger ro mere, så har jeg ventet 6 uger med af kunne noget som helst med den? Jeg ser idag (4 uger efter) stadig ingen fremgang? .. Nogle der har været ude for det samme; eller noget lignende? Så kunne det være rart at hører noget..
Log in eller Registrér for at kommentere.