Hjem Mave og tarm Åben debat om mave-tarmproblemer

Hjælp, prutter og slim istedet for afføring:S

2»

Kommentarer

  • Kender til problemet. I mit tilfælde var det cancer i tyktarmen. Jeg var heldig og blev opereret . Få det dog undersøgt.
  • AnnaIda1, woot??!! Skal der ikke være blod i afføringen osv for at man har symtomer på det?
    Bliver sku bange..

    Lægen har bestilt sigmoideoskopi til mig, men det lyder underligt.. Har næsten kun ondt over navlen, og der nytter sigmoideskopi jo ikke:S
  • Hvor er det underligt, jeg har præcis det samme lige nu og aner ikke hvad fanden jeg skal gøre, er dit gået væk eller?? har du gjordt noget ved det?
  • Hej jeg har lige læst dette.
    Jeg har i over to år tabt mig 15 kg. Har tynd mave og kommer næsten ingenting løber derud mange gange dagligt og nogen gange slet ikke, der er meget slim med. Nogen gange har jeg så hård mave det næsten ikke gider komme ud men så det som om det bliver blødt selv og vælter ud.
    Nu har jeg i tre dage kun skidt prutter og slim. Sådan gennemsigtigt lidt brunt (klart) men idag synes jeg nærmest det var lidt som en snotklat.

    Jeg har været til diverse læger igennem tiden. Selvfølgelig når de har taget afførings prøvet har det altid bare været sådan tyndt med klumper.
    De fandt salmonella som jeg fik noget imod så det gik væk og blev tjekket at det var gået væk.
    Men det blev ved.
    Så har jeg været til kikkertundersøgelse både oppe og nede fra. Mr scanning af tarmen. Og en masse blodprøver og afføringsprøver^^ og alt har været normalt.
    Mega irriterende er ved at få spat over det og gider snart ikke gøre mere målbare leve med det..
    Jeg har ventet på indkaldelse til Rigshospitalet i et halvt år nu.. :(
  • Kunne jo også lyde som irritabel tyktarm, prøv at google det, jeg syntes ikke man skal tage alt muligt, når man ikke ved hvad man fejler. Det skader iøvrigt ikke at sætte sig ind i hvordan fordøjelsen virker, da det næsten er livsvigtigt at den fungerer godt, hvad den ikke gør for de fleste efterhånden. Håber du snart får nogle svar, så du kan handle, det går jo ud over din livskvalitet.
  • Ved ikke om det var svar til mit svar da det længe siden de andre har været med i samtalen kan jeg se.
    Mn jeg har ikke selv gjort noget andet end at gå til lægen og kommet på daghospital hvor de har videre sendt mig nu eller for et halvt år siden.
    Ved også godt en del om fordøjelses systemet, har læst en masse om det på mennesker. Men ved en hel del om dyr da det er hvad jeg læser.
    Og burde ikke være irriteret tyktarm på mig ihvertfald da jeg jo er blevet undersøgt for ligenøjagtigt dette. Glostrup mave Tarm afdeling har gjort alt hvad de kunne. Jeg begynder at være bange for omdet noget i hjernen eller et helt andet sted i kroppen eller hvad siden det bliver ved og de ikke kan finde nogen svar. Nu har jeg taget billeder af det slim jeg har skidt ud de sidste par dage for krikand vise det til lægen i morgen, er godt træt af det.:(
  • Hej DKbuhlo

    Jeg tillader mig at ligge dette op her selvom jeg har lagt det op i andre debatter.

    Jeg så en udsendelse i går aftes på DR2 som hed LORTEN - fra ende til anden.
    Der fulgte man en lort fra den blev lagt og frem, undervejs blev der debatteret alt fra udgravninger til toiletstillinger og mave-tarmproblemer.( Håber den bliver genudsendt.)
    Netop mave-tarmproblemer omhandlede meget af det der bliver skrevet om her i debatten.
    Hvis du googler på Dennis Raahave finder du flere links til ham, og det lader til at være en meget dygtig og kompetent læge som arbejder på Tarmlaboratoriet Hillerød Sygehus.
    En af linksne har jeg lagt herind.
    http://www.raahave.dk/?tag=skjult-forstoppelse

    God bedring.
    Mange hilsner
    Rita
  • Hejsa
    Nu har jeg selv døjet med forstoppelse i omkring 2+ år, hvor jeg kan genkende jeres problemer. Ved kikkertundersøgelse kan de ikke altid se, om man har irritabeltyktarm eller også kaldt skjultforstoppelse. Via afførrelsesmidler, fibre, vand og mave øvelser kom jeg af med forstoppelsen..

    Sidste mandag fik jeg så voldsomme mavesmerter igen i nederste højre side, hvilket vidste sig at være voldsom blindtarmsbetændelse, hvilket jeg nu er opereret for. Dog har jeg lige været indlagt igen, da jeg døjer med voldsomme mavesmerter, hvilket lægerne tror er forstoppelse, hvilket jeg ikke kan forstå, da jeg ikke videre har fået noget at spise de sidste uger. Derimod er min teori at jeg ikke har fået nok føde, vand og vitaminet, hvilket fører til sult og mangel på afføring til at presse det andet gennem tarmen + sætte gang i den. Samtidig med at ved at spise en del gulerodssalat og abrikoser har jeg ikke så mange smerter mere, på nær omkring stigningerne. Det jeg vil frem til er, at det I har enten kan være forstoppelse (mest sandsynligt), blindtarmsbetændelse eller bughulebetændelse.

    Men prøv at gå ind under symptomer og se hvilke "sygdomme"/problemer hænger sammen med jeres...
  • Jeg ved ikke, om der stadig er gang i denne tråd - men prøv at læse om Low Fodmap diæten.
  • Fandt du nogensinde hvad det var? Døjer selv med nogen lignende for tiden.

Log in eller Registrér for at kommentere.